גרף חדש מציג נתונים שמלמדים איך אנחנו מחלקים את הזמן שלנו ביום בין הפעילויות השונות. ב-24 שעות ביממה – האמריקאי הממוצע מכניס לא פחות מ-32 שעות ו-24 דקות של פעילויות שונות. איך אפשר להכניס יותר מיממה ביום אחד? התשובה היא מולטי טסקינג – אנחנו רואים טלוויזיה כשאנחנו אוכלים, אנחנו שומעים מוזיקה כשאנחנו עובדים וכו'.

התחזית לארבע השנים הקרובות מראה כי הזמן שאנחנו מבזבזים על גיימינג, שעומד על כשעתיים ו-47 דקות ביום, יגדל ב-8 דקות לשעתיים ו-55 דקות. "בניגוד להרבה פעילויות אחרות, אתה לא יכול לעשות בזמן הגיימינג משהו אחר", מסביר דני פלד. "זה מה שהופך אותו לכל כך ממכר".

רמת הריכוז שגיימינג דורש מהשחקן וההצלחה העצומה של התחום גורמת לגידול עצום בתעשייה, שעל פי ההערכות, הכניסה בשנה שעברה בין 165 ל-180 מיליארד דולר, כשהצפי הוא שבשלוש השנים הקרובות תעשיית הגימיינג תחצה את רף ה-200 מיליארד דולר בשנה. לשם השוואה, בשנת 2021 תעשיית הקולנוע הכניסה 12 מיליארד דולר, אבל גם אם מתעלמים מהקורונה והולכים לשנת השיא של הקולנוע (2019) – מגלים כי הכניסה 39 מיליארד דולר, סכום נמוך משמעותית מזה שמכניסה תעשיית הגיימינג.

הסכומים המטורפים האלה גורמים לתעשיית הביגטק כולה לנסות ולקחת חלק מהעוגה הענקית הזו. על הצעדים של נטפליקס בדרך לתעשיית הגיימינג סיפרנו לכם מוקדם יותר השבוע אבל הם ממש לא לבד. גם מיקרוסופט, שחקנית מרכזית בתחום הגיימינג הבינה את זה ובתחילת 2022 עשתה את הרכישה הגדולה ביותר בתולדותיה - קנתה את ענקית המשחקים בליזארד בסכום מטורף של 75 מיליארד דולר. לשם השוואה: את הרשת החברתית לינקדאין היא רכשה "רק" ב-28.1 מיליארד דולר.

איחוד מייקרוסופט ובליזרד Activision Blizzard and Microsoft (צילום: Sergei Elagin, שאטרסטוק)
צילום: Sergei Elagin, שאטרסטוק

עוד לפני כן, רכשה מיקרוסופט את זני מקס מדיה, שאחראית בין השאר למשחק המצליח "אלדר סקרולס סקיירים" ב-7.5 מיליארד דולר. עוד מהלך של מיקרוסופט הוא שירות "Xbox Game Pass", שהוא סוג של נטפליקס למשחקים ומציע להתחבר לשירות בתשלום שמאפשר להוריד משחקים מהרשת.

סוני, השחקנית הגדולה ביותר בתחום הקונסולות (25 מיליארד דולר הכנסות לסוני לעומת 15.4 של מיקרוסופט) ראתה את הצעדים של מיקרוסופט ורכשה את חברת הגיימינג Bungie המצליחה ב-3.6 מיליארד דולר. לפי בלומברג, סוני עובדת על שירות דומה למולטי פאס של אקסבוקס, כדי לתת תשובה לשחקני הפלייסטיישן. "אנחנו נראה עוד הרבה רכישות בזמן הקרוב", מסביר דני פלד. "יש הרבה חברות שעדיין לא נרכשו ששוות המון, אבל מה זה בשביל גוגל, אפל ומיקרוסופט לקנות את זה?".

>> בזמן שעבדתם, פרק 80, המאבק הוירטואלי מאחורי מלחמת רוסיה-אוקראינה