סנאפצ'ט היא הרשת החברתית הכי מעניינת ומגניבה שישראלים לא מבלים בה. היא לא פופולרית בישראל, אבל מאוד פופולרית בארה"ב, והיא מייצרת תוכן וידיאו בלעדי.
ביום חמישי האחרון פייסבוק פרסמה את הדוחות הכספיים שלה שהראו על ירידה במספר המשתמשים והמניה שלה איבדה 25% משוויה. ברגע שזה קרה, היא גררה את כל תעשיית הפרסום למטה. גם מניית סנאפצ'ט ירדה ב-22.2%, עוד לפני שהחברה פרסמה את הדוחות הכספיים שלה, מפני שהאנליסטים יצאו מנקודת הנחה שאם פייסבוק נפגעה כל כך, אז הרשתות הקטנות יותר ייפגעו בהכרח.
למחרת סנאפ (זה שם החברה) הפתיעה את כולם ופרסמה את הדוחות שלה, שאחריהם המניה קפצה ב-60 אחוזים ביום. החברה הראתה גידול משמעותי עם 319 מיליון משתמשים יומיים, ועברה לראשונה לרווחיות. בסך הכול היא הרוויחה 23 מיליון דולר, סכום פעוט במונחי פייסבוק, אבל הדוחות מראים שהיא "עלתה על דרך המלך".
חוץ מהפילטרים ואוזני הארנב שבהם התפרסמה, סנאפ מייצרת תוכן וידיאו בלעדי, כולל סדרות דרמה שאנשים רואים בטלפון לגובה. NBC עושים, למשל, מהדורת חדשות לצעירים שמשודרת רק שם. חלוקת ההכנסות שלהם עם יוצרי התוכן היא הוגנת יותר עבור היוצרים, כך ששווה להם להשקיע שם.
בפברואר 2018 קיילי ג'נר אמרה שהפסיקה להשתמש בסנאפצ'ט והפילה את המניה. אחרי שלוש שנים, כשהמניה עלתה ב-60 אחוז, המצב נראה שונה לגמרי – והשאלה הגדולה היא מה יקרה הלאה.
>> בזמן שעבדתם, פרק 75 - ינסקו או יתרסקו: הטכנולוגיות שכולנו נושאים אליהן עיניים