לאילון מאסק היו הישגים מרשימים ביותר מאז שנת 1995, אז הקים את חברת הסטארטאפ הראשונה שלו שהעלתה תוכן של הופעות ובילויים בראשית ימיו של האינטרנט. אך בשנת 2006 נרשמה כנראה ההצלחה הכי גדולה של מאסק - כשהוביל את סבב הגיוסים הראשון של חברת טסלה.
מאסק אמנם לא הקים את החברה, למרות שהוא קורא לעצמו קו-פאונדר, מייסד. באותן שנים עוד לעגו לטסלה על כך שהרעיון של מכונית 100 אחוז חשמלית לא יכול לעבוד, כמו שטענו שטיל שטס וחוזר לא יכול לעבוד.
ב-2006 כתב מאסק מניפסט מאוד חכם אודות החברה, בו הצהיר כי הוא עומד לבנות מכונית ספורט חשמלית ויוקרתית באופן קיצוני, כשדגם הטסלה הראשון כלל שתי דלתות ועלה יותר מ-100 אלף דולר. מאסק בעצם הסביר את האסטרטגיה הבאה: אני אפנה למטורפים שמוכנים לקנות מכונית חשמלית כזו בכל סכום ולאט לאט אשתפר, עם הזמן המכונית תהיה יותר יעילה וכך גם הסוללה. אחר כך אוכל לפנות לקהל הרחב ואגדיל את ההיצע של המכוניות ואוריד את המחיר שלהן.
באותם ימים האסטרטגיה הזו נחשבה יחסית חריגה, כי בדרך כלל חברות מתחילות במוצר פשוט ואז הולכות ומשכללות ומעלות מחירים. מאסק בניגוד לזה הלך בדיוק בדרך ההפוכה.
בימים אלה האסטרטגיה הזו כבר הפכה ליותר מקובלת, כמו למשל חברת מטא שהודיעה השבוע על משקפי AR חדשות שהיא מוכרת ב-1,500 דולר, משום שהטכנולוגיה הופכת יותר זמינה וקלה ליצור ואז המחיר יורד. כך בעצם התגבשה האסטרטגיה של טסלה שהחזיקה עד לאחרונה בתואר יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם.
>> בזמן שעבדתם, פרק 102: ההמצאה המהפכנית שנמכרה ב-20 מיליארד דולר