בשבוע האחרון נרשם ניצחון גדול של נטפליקס. מייק ורדו, לשעבר האחראי על תחום הגיימינג בפייסבוק, יעבור להוביל את התחום בחברת הסטרימינג. כן, זה רשמי: נטפליקס נכנסת לתחום בו רבות וטובות נכשלו. "אין ספק שגיימינג הופך לתחום משמעותי וגם לדרך להעמיק את האהדה שלנו לתוכן", אמר גרג פיטרס, סמנכ"ל התפעול וסמנכ"ל המוצר של נטפליקס. "נמשיך להעמיק וללמוד תוך כדי תנועה", הוא הוסיף. 

נראה שבנטפליקס מודעים לגודל האתגר. "כולם בהוליווד מבינים שהגיימינג הוא הגביע הקדוש, אבל אף אחד לא הצליח לפצח את התחום עד היום", הסביר דני פלד בפרק האחרון של "בזמן שעבדתם". "תחשוב שלדיסני יש את מארוול ואין שום משחק מארוול מצליח. לוורנר יש את הארי פוטר, אבל גם להם זה לא עובד. הם לא מצליחים לפרק את הדבר הזה. לכן, מעניין לראות מה נטפליקס יעשו".

אז מה נטפליקס מתכננת לעשות? לפי רוב ההערכות, מדובר בשירות גיימינג בענן. מבחינת החברה, לא צריך מחשב מפלצתי או פלייסטיישן 5, אלא מכשיר בסיסי כמו טלוויזיה או אייפד, כשכל התוכן של המשחק יגיע דרך הסטרימינג – בדומה לשירות הסרטים שהחברה מציעה. נשמע מבטיח? אז זהו, שלא כל כך. רבים מעריכים כי זה לא יצליח. "כל מי שאני מדבר איתו, גם בישראל וגם בעולם, משוכנע שנטפליקס תיפול על האף", סיפר דני. ולא מדובר בהערכה לא מבוססת. עד כה, הקונספט של משחקים בענן לא ממש תופס: התעשייה כולה שווה פחות מ-700 מיליון דולר. ואם סופרים את כל חברות הענק שכבר שוחות בבריכה הזו, מבינים שהיא צפופה מאוד.

חשוב להדגיש שאין בתעשייה תמימות דעים לגבי התוכניות של נטפליקס. עיתונאי "אינסיידר" בדקו את לוח המשרות של נטפליקס, והגיעו למסקנה שהחברה בכלל מתכננת לפתח את תחום התוכן האינטראקטיבי. ממש כמו אותו הפרק של "מראה שחורה", בו הצופים הם אלה שקיבלו החלטות הרות גורל על המשך העלילה.

200 מיליארד דולר - ואינספור סטיגמות

שוק הגיימינג הוא שוק עצום. שוויו עומד על כ-200 מיליארד דולר, יותר מתעשיית הטלוויזיה, הקולנוע והספורט ביחד - וזה אם לא לוקחים בחשבון את 100 מיליארד הדולר שמגלגל שוק הציוד ההיקפי (כרטיסי מסך, כיסאות, אוזניות, מקלדות, עכברים - וכל מה שאתם מעלים בדעתכם).

אך למרות שמדובר בשוק כה משמעותי, הסטיגמות עדיין שולטות בדעת הקהל. חושבים שגיימינג זה תחום גברי? המציאות שונה לגמרי: 52 אחוזים מהגיימרים הם גברים, ו-46 אחוזים הם נשים. ואם אתם חושבים שרובם מגיעים לגיימינג בעיקר כדי לשחרר את לחצי היומיום, אתם טועים גם כאן: 84 אחוזים מהשחקנים מגיעים לגיימינג כדי להכיר אנשים עם תחביבים דומים, ו-80 אחוזים משחקים כדי להכיר בני ובנות זוג. "זה לא כל כך מופרך", אומר דני פלד. "כשהיינו צעירים ושיחקנו פיפא, היינו נותנים ג'ויסטיק למי שלידנו ומשחקים איתו. זו החוויה האולטימטיבית, לא לשחק פיפא נגד המחשב, שזו חוויה די מבאסת".

פרטנר גיימינג שחקן  (צילום: shutterstock| Gorodenkoff)
"בישראל וגם בעולם משוכנעים שנטפליקס יפלו על האף"|צילום: shutterstock| Gorodenkoff

אגב, תחום הגיימינג הוא לא היחיד שנטפליקס בונה עליו. החברה לקחה מאפל את נג'ארי אית'ון, לשעבר המממונה על הפודקאסטים. הרעיון המקורי של נטפליקס הוא לייצר פודקאסטים שעוטפים את התוכן. עבור סדרה כמו "הכתר", נטפליקס תפיק פודקאסט שמספר את ההיסטוריה של משפחת המלוכה הבריטית. הצופים, בתורם, ירגישו מעורבות גוברת כלפי התוכן - וכל זה בתקציב נמוך יחסית. 

"כך אפשר לבחון את הפופולריות של רעיון מסויים עם מוצר זול מאוד. אם זה מצליח – תהפוך את זה לסדרת טלוויזיה", המשיך פלד. גלוברמן הסכים: "אם יש לי רעיון לסדרה על נפוליאון, כבר לא צריך לבזבז מיליונים על כל פרק. אפשר להשקיע כמה אלפי דולרים על פודקאסט בנושא, ולראות אם זה תופס". 

>> דופק על השולחן: ביידן מעלה הילוך בקרב נגד הביג טק