רון פלס, מנכ"ל חברת בלינגו, לא עוצר לרגע. חלפה כבר שנה מאז שהחברה שלו זכתה הן במקום הראשון והן בפרס "חביב הקהל" בתחרות Starup, ומאז נראה שהוא בקושי עצר לנשום. "מאז התחרות עשינו עוד הרבה מאוד עבודת שיווק, בעקבותיה נכנסו לפלפטורמה כ-50 אלף איש. המשכנו פיתוח, יצרנו IP שהוא מאוד ייחודי בעולם וכרגע אנחנו בוחנים אפשרויות של מכירה של הטכנולוגיה לחברה גדולה", הוא מספר לנו לכבוד ההזנקה של Startup2. זה הזמן שלכם להרשם!
בילנגו שמה לעצמה כיעד להפוך לגוגל של עולם הקניות. "היעד הוא לתת לכל קונה באינטרנט אפשרות בצורה מאוד חכמה, אישית, פשוטה וקלה שהכל פרוס לפניו", סיפר לנו פלס. כדי להגשים את היעד הזה יש עוד הרבה מאוד עבודה, ולכן ברור גם לפלס שהזכייה, שעזרה לו מאוד להכיר את האנשים הנכונים ולעורר קצת רעש בביצת ההיי-טק, היתה רק הצעד הראשון. "אנחנו צריכים עוד הרבה מאוד משאבים כדי לצנוח לרוחב, כדי להגיע ליעד", הוא אומר.
התרגשות מטורפת
בוא נחזור לרגע הזכייה, באירוע הגמר של שנה שעברה. איך אתה מסכם, שנה אחרי, את מה שעברת שם?
קודם כל, ברמת הרגשות זה היה מטורף. זה יותר דומה לכוכב נולד מאשר לכל תחרות סטארט אפים אחרת. הכל היה תפור ברמה כל כך בחוץ, יחד עם זכיית הקהל וחמישה שופטים שבעצם חתומים על הרבה מאוד הצלחות של חברות בארץ ובעולם, שניהם בפה אחד חתמו שבילנגו תהיה הדבר הבא.
אני זוכר את הצעקות של השותפים שלי מהקהל. דרור גלוברמן בהתחלה נתן לנו את חביב הקהל, ביקש ממני לרדת מהבמה, הבנתי שזכינו בחביב הקבל אבל לא פרס ראשון - אבל פתאום הוא קורא לי שוב ומספר שזכינו גם בפרס הראשון. מדהים, זו היתה תחושה אדירה, שלוש שנים של חוסר שינה התרכזו ברגע אחד.
ואיך עכשיו, שנה אחרי, אתה ממקם את הזכייה בתוך הסיפור הגדול שהוא בלינגו?
ברמה האופרטיבית זה היה מדהים. זכינו ונסענו והתמזל מזלנו שמטעם התחרות הכניסו אותנו לתוך האירוע בניו יורק, שם פגשנו הרבה מאוד אנשים חשובים מהתחום: אנשי השקעות גדולים מאמריקה ומישראל, המדען הראשי, גופי השקעות ומשרדי עורכי דין מהטובים בעולם. האנשים האלה מאפיינים איזה חברות כדאי ומעניין לקנות.
אחרי התחרות קיבלנו עשרות פניות להשקעה, כן התקדמנו מהר מאוד לדבר על סכומי השקעה אחרים ממה שביקשנו עד אז. לראייה, זה הביא אותנו היום לפוזיציה ששנה אחרי הקנייה אנחנו כבר מדברים על אפשרות מימוש.
היום, שנה אחרי, האם היית עושה את זה שוב?
חד משמעית.
עצות של ווינר
סטארט-אפיסטים טריים מתחילים להגיש הצעות לתחרות השנתית. האם יש לך עצות וטיפים לחלק להם?
אנחנו ראינו את כל התחרות בתור קמפיין עצום, וניהלנו אותו בצורה הזו. לא העלנו ליסטינג סתמי או עשינו איזשהו apply באינטרנט ואמרנו "אולי נזכה" וזהו. פימפמנו את זה בכל הרשתות מול כל החברים, אספנו הצבעות בצורה יחידנית, הזמנו אנשים להצביע. עזרנו לזה לקרות. צריך לקחת את זה כקמפיין ולנהל את זה. אתה כל הזמן רואה מבין המתחרים מי מוביל בחביב הקהל מבחינת הצבעות. זה ממש כמו כל קמפיין קיקסטארטי אחר, צריך כל הזמן לדרבן ולהזרים טראפיק.
ברמת השופטים חשוב מאוד להבין שזה פחות שיחת השקעה ויותר דומה לסטיב ג'ובס שעולה ומספר למה הם השיקו טלפון שנקרא iPhone. למה העולם ציפה וחיכה ומאוד מאוד רוצה את המוצר שאתה עובד עליו. צריך להשקיע בשיווק, במרקטינג ביח"צ - לספר את הסיפור. הסיפור ימכור - למה זה ישנה שוק, למה זה יהיה הדבר הכי מגניב שכיף לדבר עליו בארוחת שישי.
דבר אחרון - יש קלישאה ידועה של "להנות מהתהליך". אנחנו באמת לקחנו את זה ככה. ראינו את זה כאתגר אישי לנצח, ולא בגלל שהאחרים לא טובים, יש שם סטארט-אפים מצויינים.
אם כבר מדברים על סטארט-אפים מצויינים - יצא לך להכיר לאחרונה סטארט אפ מעניין שאתה חושב שיש לו סיכוי טוב להצליח בתחרות השנה?
יש חבר'ה, לא כל כך חדשים אבל סופר סופר מגניבים ואני שומע עליהם יותר ויותר מכל מקום, חברת גיימינג בשם Jelly button. אני חושב שברמה של מוצר גיימינג יצירתי, סקלבילי, מדהים עם פעילות ויראלית, הם חד משמעית אחת החברות הכי מגניבות שיש באיזור.
יש לכם סטארטאפ חדש? הרשמו עכשיו ואולי תזכו להגשים את החלום! >>