יש לכם רעיון, כבר מצאתם אנשי צוות עם רעל בעיניים ואתם בדרך לכבוש את העולם עם הסטארט-אפ החדש שלכם? זה הזמן להרשם לתחרות Starup2, שמתנהלת זו השנה השניה ברציפות ויכולה לשדרג את הסטארט-אפ שלכם ולהפוך אותו מחברה קטנה לשחקן משמעותי בתעשייה.

במסגרת התחרות, OurCrowd מעוניינת להשקיע עד 10,000,000 מיליון שקלים בעד חמש החברות הטובות ביותר. לא "אולי תשקיע", לא "תמליץ עליכם לאיזה מיליונר אקראי שהם מכירים" - הכוונה מאחורי התחרות היא למצוא את החברות שיהיו טובות ומעניינות מספיק בשביל להשקיע בהן את מלוא הסכום. זה ממש לא משהו שאפשר להגיד על תחרויות סטארט-אפ אחרות.

סטארטאפים (צילום: ThinkStock)
סטארטאפים|צילום: ThinkStock

בנוסף, החברות שיגיעו לשלבים המתקדמים יזכו בליווי מקצועי לאורך כל הדרך מצד אנשי מקצוע שאתם מאוד מאוד רוצים שיכירו אתכם. החברה שתזכה בפרס "חביבת הקהל" תזכה ב-200,000 ש"ח נוספים, לצד ההשקעה.

עכשיו, כשהשגנו את תשומת הלב שלכם, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת התחרות:

מי זכאי להשתתף?

Starup2 מיועדת לחברות סטארט-אפ בתחילת דרכן. לפיכך, רק חברות שעדיין לא גייסו סכום של מיליון דולר (פרט לתמיכת המדען הראשי) ושהכנסתן היתה פחותה מ-1.5 מיליון דולר בשנה האחרונה זכרים להרשם לתחרות. כמו כן, כל החברות צריכות להיות ישראליות לחלוטין, והיזמים צריכים להיות בגירים מעל גיל 18.
החברות יכולות לעסוק כמעט בכל תחום טכנולוגי שעולה על הדעת. בין אם אתם מפתחים אפליקציה חדשנית, מוצר פיזי שישנה את העולם, טכנולוגיה רפואית מתקדמת, נאנו-רובוטים או כל דבר אחר - יש לכם מקום בתחרות (זאת בניגוד לתחרות בשנה שעברה, שהיתה מוגבלת לאפליקציות בלבד).

עם זאת, אם אתם מפתחים אפליקציה פיננסית, אולי כדאי שתחשבו על מסלול BankApp של התחרות, שמיועד ליזמים שמפתחים אפליקציות שיכולות לשלב את ה-API של בנק הפועלים. בקרוב נפרסם כתבה נפרדת שתספר את כל מה שצריך לדעת על המסלול הזה, אבל בינתיים אתם יכולים לבדוק את הפרטים הבסיסיים כאן.
מה צריך כדי להרשם?

 

אם אתם עומדים בקריטריונים ומעוניינים להרשם, כדאי לעשות קצת הכנות קודם, שכן המסלול שלכם בתחרות מתחיל כבר מטופס ההרשמה.

במהלך ההרשמה תצטרכו לספר בקצרה על החברה שלכם ולא פחות חשוב מכך למה אתם חושבים שדווקא היא צריכה לזכות בתחרות. נסו להסביר למה החברה שלכם יכולה לשנות את העולם, למה החלטתם להשקיע בה את כל הנשמה שלכם וכפועל יוצא מכך למה אתם חושבים שגם המשקיעים של חברת ההשקעות OurCrowd לא יוכלו לעמוד בפניה.

להגשת המועמדות תצטרכו להעלות גם קובץ פרזנטציה או תקציר מנהלים בפורמט PDF, ולצרף את פרופילי ה-LinkedIn של כל אנשי החברה. סביר להניח שכבר יש לכם כאלה, אבל כמובן שאף פעם לא מזיק סבב נוסף של שיופים לפני ששולחים.

סטארטאפים (צילום: ThinkStock)
סטארטאפים|צילום: ThinkStock

ומה קורה אחרי שנרשמים?

ההרשמה לתחרות פתוחה עד ה-20.12.2015. כשהיא תסגר, אנשי OurCrowd יתחילו לעבור על כל החברות, ואז למעשה תתחיל התחרות עצמה שתכלול מספר שלבי סינון עד לבחירת החברות המנצחות. כל חברה שתעבור את שלב הסינון הראשוני תתחיל לעבוד בצמוד לצוותי האנליסטים והמומחים של OurCrowd. זה כולל שיחות טלפון וראיונות שיאפשר להם להבין טוב יותר את המיזם.

בשלב הסינון האחרון תזמין OurCrowd כ-30 חברות מובילות ליום סינון מרוכז במשרדי הקרן. כל חברה תזכה להציג "פיץ'" של 20 דקות, כשבסוף היום יבחרו 10 החברות החזקות ביותר להתקדם לשלב האחרון של התחרות.

בסופה של התחרות ייבחרו בין שלושה לחמישה מיזמים שיזכו להשקעה, שכוללת גם ליווי מקצועי וקישור לחברות המובילות בשוק. התחרות תסתיים בכנס המשקיעים השנתי של OurCrowd, שייערך ב-25.1.2016. בכנס זה יציגו חברות המובילות את המיזמים שלהם בפני המשקיעים של OurCrowd, שהם גם במקרה חלק מהאנשים הכי משפיעים וחשובים בתעשיות הטכנולוגיה, ההיי-טק וההשקעות בישראל. להציג בפניהם רעיונות זה פרס בפני עצמו, בלי קשר לזכייה ולהשקעה.

הכנס יועבר בשידור חי אצלנו ב-Mako.

יש טיפים?

רון פלס, מנכ"ל חברת Billngo שזכתה בתחרות שנה שעברה, מציע לנהל את התחרות כולה כמו קמפיין. "לא העלנו ליסטינג סתמי או עשינו איזה Apply באינטרנט ואמרנו 'אולי נזכה'", הוא סיפר לנו: "זה ממש כמו כל קמפיין קיקסטארטי אחר, צריך כל הזמן לדרבן ולהזרים טראפיק".

פלס גם ממליץ להאמין בכל הלב בפרוייקט שלכם, וללמוד כיצד לשדר את האמונה הזו הלאה לשופטים: "חשוב מאוד להבין שזה פחות שיחת השקעה ויותר דומה לסטיב ג'ובס שעולה ומספר למה הם השיקו טלפון שנקרא iPhone. למה העולם ציפה וחיכה ומאוד מאוד רוצה את המוצר שאתה עובד עליו".

אתם מוזמנים לקרוא עוד טיפים של פלס, כמו גם את סיפור הזכייה שלו, כאן.

נשמע טוב. איפה נרשמים?

ההרשמה לתחרות מתבצעת דרך טופס דיגיטלי שאפשר למצוא כאן. בהצלחה!