השינוי בעיצוב של ג'ימייל מגיע לכל המשתמשים, והוא יכלול בתוכו את גוגל צ'אט (המחליפה של hangout), גוגל מיט (שיחות הווידיאו של גוגל) ו-Spaces (מרחב קבוצתי לעבודה). החל מחודש פברואר הוא היה זמין למשתמשים ארגוניים בג'ימייל, וכעת הוא יגיע לכולם.

ממשק המשתמש המעודכן מעביר את הלחצנים של מיט, ספייסס, מייל וצ'אט לרשימה אחת בחלק השמאלי של המסך, הרעיון הוא שתוכלו לעבור משיחה לשיחה בקלות, בלי שכל השיחות יקפצו על המסך שלכם.

מי שממש סובל מהשינוי יכול לחזור למראה הישן, לפחות נכון לעכשיו, עד שהוא יהיה בלתי הפיך. בפינה הימנית העליונה – לחצו על הגדרות. תחת הגדרות מהירות (Quick Settings) – לחצו על לחזור לתצוגת ג'ימייל המקורית (back to the original Gmail view). בחלון החדש – לחצו על טען מחדש (Reload).

השינויים הם חלק מהגישה החדשה הכוללת של גוגל לחבילת Workspace, שכוללת את Docs ו-Sheets (התחליפים לוורד ואקסל), שכעת תעוצב בסגנון אחיד יותר יחד עם תכונות חדשות שיופעלו על ידי בינה מלאכותית, כמו שיפורים בחיפוש של ג'ימייל.

השיפור בתוצאות החיפוש של ג'ימייל, אמור להקל על מציאת איש קשר ספציפי. בפוסט בבלוג שלה, גוגל הסבירה שהיא משיקה "התאמת כוונות לשמות וכתובת מייל", כמו גם הצעות "מותאמות אישית".

עם התאמת כוונות, כלי למידת מכונה שגוגל משתמשת בו כדי לעזור לכם למצוא נושאים הקשורים לחיפוש שלכם, ג'ימייל אמור לצמצם את תוצאות החיפוש שלכם ולעזור למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים, בין אם זה איש קשר, אימייל או קובץ ספציפי.

ג'ימייל החדש (צילום: google)
ג'ימייל החדש|צילום: google

כדוגמה, גוגל מסבירה ש-Gmail יציג כעת כתובות דוא"ל ושמות פרטיים התואמים את השאילתה שלכם, לפני הצגת שמות משפחה תואמים. זה אמור להיות שימושי אם אתם רגילים לחפש אנשי קשר על סמך שמם הפרטי, מכיוון שתוצאות אלה יופיעו כעת בראש.  גוגל קידמה בעבר שמות משפחה התואמים את השאילתה שלכם על פני שמות פרטיים תואמים.

באשר להצעות מותאמות אישית החדשות, ג'ימייל תתעדף את תוצאות החיפוש שלכם על סמך התדירות שבה אתם מתקשרים עם מישהו. כעת, כאשר תבצעו חיפוש אחר שם או דוא"ל של מישהו, תראו את אנשי הקשר שאתם מתכתבים איתם הכי הרבה, לפני אלו שאתם פחות בקשר איתם.