אפל ערכה הערב (שלישי) את האירוע הראשון שלה בשנת 2021, וחשפה שורת מוצרים חדשים: תגיות לאיתור חפצים (AirTag), צבע חדש לאייפון 12 ולאייפון 12 מיני, מתיחת פנים משמעותית למחשבים השולחניים iMac, אייפד פרו חדש, שדרוג לאפל TV ומהפכה באפליקציית הפודקאסטים.
AirTag: תגית לאיתור חפצים
אחרי חודשים ארוכים של שמועות, אפל חשפה סוף סוף את התגית הנצמדת שלה לאיתור חפצים: AirTag. התגיות החדשות של אפל, שיפעלו דרך אפליקציית Find My, יכללו רמקול מובנה, מד תאוצה וסוללה ניתנת להחלפה, כשחיי הסוללה עומדים על כשנה. בנוסף, התגיות יהיו ניתנות להתאמה אישית (לא ברור האם גם בישראל) – וניתן יהיה לחבר אותן למגוון חפצים, הודות לקולקציית רצועות שאפל משיקה במקביל.
התגיות של אפל מגיעות חודשים אחרי שסמסונג השיקה את המוצר SmartTag. הן מבוססות על שבב U1, מבוסס טכנולוגיית תחום רחב סרט (Ultra Wideband), שנמצא גם בדגמי אייפון 11 ואייפון 12. באפל מתחייבים להקפיד על פרטיות המשתמשים ולא לשמור את היסטוריית המיקומים.
המחיר: 29 דולר לתגית אחת (כמו סמסונג), או 99 דולר עבור חבילה של ארבע תגיות.
אייפון 12 ואייפון 12 מיני
המכשירים הבסיסיים בסדרה יוצעו בקרוב בצבע חדש: סגול. בנוסף, החברה מרעננת את ליין הכיסויים שלה, ותשחרר בשבוע הבא את עדכון הגרסה iOS 14.5, שיכלול שינוי משמעותי במדיניות הפרטיות ובמנגנון ההרשאות של אפליקציות.
דור חדש ל-iMac
המחשבים השולחניים של אפל אמנם לא פופולריים במיוחד בישראל, אך מדובר באחת הבשורות החשובות ביותר באירוע הנוכחי. אחרי שהשיקה את מעבדי אפל סיליקון (Apple Silicone) בסוף שנת 2020, ובכך סימנה תום עידן אינטל, אפל מטמיעה אותם גם במחשבים השולחניים שלה.
אפל השיקה רק גודל אחד – 24 אינץ' ברזולוציה של 4.5K – אך המכשיר עצמו יהיה גדול רק במעט ממדגם 21.5 אינץ' הקודם. בנוסף, גב המכשיר כבר לא מעוגל כמו בעבר, אלא שטוח.
בניגוד לדור הקודם שהוצע בצבע כסף בלבד, הדור החדש מגיע בשבעה צבעים: כסוף, כחול, סגול, אדום, כתום, צהוב, וירוק. המקלדות והעכברים יגיעו בצבעים תואמים. מדובר בקריצה למחשבי G3 המיתולוגיים של אפל, שבוודאי תשמח את חובבי החברה.
מתחת למכסה המנוע נמצא את מעבד M1 המוצלח של אפל, שישודך ל-8 ג'יגה בייט של זיכרון עבודה ו-256 ג'יגה בייט של נפח אחסון (SSD) בדגם הבסיסי. ניתן לשדרג את זיכרון העבודה ל-16 ג'יגה בייט, ואת נפח האחסון ל-2 טרה בייט. בשעה טובה, אפל גם משדרגת את המצלמה לרזולוציה של 1080p, וגם מערכת הסאונד תשתפר – עם שלושה מיקרופונים מסנני רעשי רקע ושישה רמקולים.
מחיר: 1299 דולר ו-1499 דולר.
אייפד פרו
האייפד החזק ביותר של אפל זוכה לשדרוג משמעותי, ועובר גם הוא לפלטפורמת סיליקון (מעבד M1).
האייפד פרו החדש יהיה זמין בשני גדלים: 11 אינץ' ו-12.9 אינץ', כשהדגם הגדול (והיקר) יותר יכלול טכנולוגיית Mini LED. שני הדגמים יגיעו עם מסך בקצב רענון של 120 הרץ, תמיכה בקישוריות 5G ובתקן WiFi 6, נפח אחסון של עד 2 טרה בייט, זיכרון RAM של עד 16 ג'יגה בייט, ארבעה רמקולים ותאימות לשלטי הקונסולות החדשות.
מערך הצילום יכלול עדשה אולטרה רחבה ברזולוציה של 12 מגה פיקסל, והאייפד יתמוך בצילום סלפי במצב פורטרט וב-FaceID. זאת, לצד תכונה חדשה העונה לשם Center Stage, שתאפשר למצלמה לעקוב אחריכם בזמן שיחות וידאו. חיישן ה-LiDAR, שהיה זמין גם בדגם הקודם, משמש הפעם גם כדי לשפר את הצילום בתנאי תאורה קשים.
המחיר: 799 דולר עבור מסך 11 אינץ' (או 999 דולר עם קישוריות סלולרית) ו-1099 דולר עבור מסך 12.9 אינץ' (או 1,299 דולר עם קישוריות סלולרית). הדגמים יהיו זמינים לרכישה בארה"ב במחצית השנייה של חודש מאי.
אפל TV
אחרי ארבע שנים ללא עדכונים, אפל מעדכנת את הסטרימר שלה, אפל TV. מלבד השלט, העיצוב של הסטרימר החדש זהה לקודמו; עיקר השינויים הם מתמחת למכסה המנוע.
הדור החדש יגיע עם מעבד A12 Bionic, שיאפשר סטרימינג HDR בקצב רענון של 120 הרץ (בהתאם לקונסולות המשחקים האחרונות), לצד שידור מהאייפון או מהמק באיכות דולבי ויז'ן ב-60 פריימים לשנייה (AirPlay) בנוסף, הסטרימר יאסוף מידע מחיישני התאורה של האייפון ויבצע אופטימיזציה של הצבעים בטלוויזיה.
שינוי משמעותי נוסף – ואולי החשוב ביותר עבור רוב המשתמשים – הוא השלט. במקום שלט הזכוכית הידוע לשמצה, אפל תצייד את הקונסולה בשלט אלומיניום עם כפתורים פיזיים, ובהם כפתור הפעלה, כפתור השתקה וכפתור עבור סירי (מהפכני, נכון?).
המחיר: 179 דולר עבור נפח אחסון של 32 ג'יגה בייט, ו-199 דולר עבור 64 ג'יגה בייט. אפל תמשיך למכור גם את הדור הישן, עם השלט החדש, עבור 149 דולר.
שירות פודקאסטים
תחום הפודקאסטים זכה לתנופה משמעותית בעקבות הקורונה. אפל לא נשארת מאחור ומבצעת מתיחת פנים נרחבת באפליקציית הפודקאסטים שלה. כך, כל פודקאסט יקבל "דף נחיתה" עם עיצוב ייחודי, וגם היוצרים יוכלו להקים ערוצים. ישנם שדרוגים גם בתחום הפונקציונליות: האפליקציה תציע המלצות חכמות יותר למשתמשים, ותדע להבחין בין פודקאסטים שבנויים באופן כרונולוגי, לבין פודקאסטים שבהם אין חוט מקשר בין הפרקים.
בנוסף, אפל משיקה שירות מנויים ב-170 מדינות, כשבין שותפותיה הן Pushkin Industries. שירות המנויים יאפשר האזנה ללא פרסומות, ויכלול צ'ופרים נוספים. יוצרים שיבקשו להציע לקהל מנוי יצטרכו לשלם לאפל 20 דולר בשנה, וזאת לצד עמלה של 30 אחוזים מהרווחים בשנה הראשונה – ו-15 אחוזים בשנים הבאות.