הודעות הפישינג המתחזות לדואר ישראל לא עוצרות, ומבלבלות בעיקר אנשים שבאמת ממתינים לחבילה שהזמינו. מטרת ההונאה היא לגרום ללכם ללחוץ על קישור במטרה לשלם את "האגרה או המכס" ולמסור את פרטי האשראי. כעת, דואר ישראל משיק אפליקציה חדשה, שאמורה לסייע ללקוחות לעשות סדר בחבילות שהם ממתינים אליהן ולא ליפול בפח.
האפליקציה מאפשרת לעקוב אחרי הפריטים שהזמנתם בממשק חדש, ולראות את השלבים של כל חבילה במסלול השילוח. בנוסף, נוספה הפניה ישירה לביצוע פעולות רלוונטיות לשלבים השונים, כמו תשלום מיסים או העברת מסמכים נדרשים.
בדואר מבהירים כי האפליקציה החדשה משמשת גם כאמצעי הבטוח ביותר לביצוע פעולות ומסירת מידע. לכן, מומלץ ללקוחות הממתינים לדבר דואר להשתמש ולמסור מידע ישירות באמצעות האפליקציה, ובכך להימנע מהונאות.
חידוש נוסף פותח כמענה למציאות בה רבים מזמינים מוצרים מאתרים שונים וממתינים לכמה חבילות במקביל, דבר שמקשה על המעקב אחר מה אמור להגיע ומתי. באפליקציית הדואר החדשה החבילות שבדרך מזוהות עם מספר הפריט ושם האתר ממנו נשלחה החבילה, ולראשונה, גם עם תוכן החבילה, כפי שעודכן בעת ההזמנה והועבר מאתרי הסחר לדואר. לדוגמה, יצוין כי חבילה מאתר מסוים, מכילה צעצועים, תחפושות, פריט ריהוט, ספר או תיק.
פעולות נוספות שתוכלו לבצע דרך האפליקציה: תיאום תור, מידע על שעות פעילות ומיקום של סניפים ובתי עסק בהם ניתן לאסוף חבילות (מרכזי מסירה), איתור מיקוד וכן שליחת מכתב דיגיטלי - שולחים דואר רשום דרך האפליקציה, מצרפים קבצים, ממלאים פרטי נמען ומשלמים, והדואר מדפיס ומוסר את הדואר הרשום לנמען. בנוסף, תוכלו להכין חבילה למשלוח מהבית ולהזמין שליח שיאסוף אותה.
"העובדה שכל אחת ואחד יכולים לראות מיד במסך הבית האישי אם יש להם חבילה בדרך והאם נדרשת פעולה כלשהי כמו תשלום, היא אמצעי ההגנה הטוב ביותר מפני ניסיונות ההונאה והעוקץ שכולנו מכירים, בהודעות מתחזות במייל וב-SMS", אומרת עידית חן, סמנכ"לית טכנולוגיות בדואר ישראל. "פשוט נכנסים לאפליקציה, בודקים אם נדרש תשלום, ובוחרים בתפריט בביצוע הפעולה מבלי להיכנס לקישורים חשודים שנשלחים בהודעות מפוקפקות".