Vision Pro lifestyle working כנס מפתחים אפל (צילום: אפל, יחצ)
Vision Pro lifestyle working כנס מפתחים אפל|צילום: אפל, יחצ
אפל השיקה אתמול את הויז'ון פרו, משקפי המציאות המעורבת הראשונים שלה, כאשר החברה האמריקאית מקווה להפוך את המוצר הזה לאייפון הבא שלה. הכוונה היא לא למוצר שיהפוך לרב מכר שכל אמריקאי יכניס לכיס האחורי, אלא להפוך את המשקפיים למוצר שיפיח חיים בשוק המת שנקרא המטאוורס.

הויז'ון פרו הם הרבה יותר ממטאוורס, הם שילוב של הסיוטים שיש לנו מתוכניות מדע בדיוני של מראה שחורה ומערכת הבידור הטובה בעולם. כפי שהגדיר זאת היוטיובר מארקז בראונלי, צריך לחלק את השימושים של הויז'ון ל-3. עבודת מחשב (או פשוט עבודה לרובנו), צריכת תוכן ותקשורת עם חברים.

עבודה - מדובר במוצר שהוא באמת מהפכני, מעט אנשי התוכן שניסו אותו לכמה דקות לאחר ההשקה היו פה אחד בנושא - מדובר במוצר עבודה משנה מציאות ועובד מצוין. בעזרת מספר רב של חיישנים (וכיול שלוקח כמה דקות), המשקפיים עוקבים אחרי תנועות העיניים ותנועות הידיים שלכם. אין צורך אפילו להרים את הידיים כדי לשלוט בתוכן שאתם צורכים - מושלם לבטטות כורסה שרק רוצים לשבת ולעשות את המינימום. המשקפיים מושלמים לאקוסיסטם של אפל, ברגע שתסתכלו עם העיניים על המקבוק שלכם, אתם תוכלו לפתוח אותו במשקפיים מולכם, אבל אם אין לכם אייפון או מחשב מתוצרת אפל - כנראה שאין לכם מה לעשות עם המשקפיים האלה.

צריכת תוכן - המשקפיים הופכים כל חדר שאתם נמצאים בו לאולם קולנוע פרטי. אבל לא סתם קולנוע - סרט שהופך אתכם לחלק אינטגרלי ממנו. בין אם זה בתלת מימד ובין אם פשוט לצפות ב-4K בסדרה של דיסני, בזמן שהחדר מסביב מוחשך. הבעיה הגדולה היא שאפל אוהבת לפרסם בפרסומות למשקפיים את היתרונות הרבים בצפייה בסרטים, אבל בפועל הסוללה מחזיקה רק שעתיים וכנראה שלא באמת תספיקו לצפות בסרט שלם.

תקשורת בין אנשים - אפל מתגאה בפייסטיים שלה, אולי בישראל לא משתמשים הרבה בפיצ'ר הזה, כי כולנו עסוקים בוואטסאפ, אבל בארה"ב מדובר באופציה מאוד פופולרית לשיחה. אז מה עושים כשיש לכם משקפיים על הפרצוף, אבל אתם בכל זאת רוצה לעשות שיחת וידאו? אפל הוסיפה חיישנים לחלק הפנימי של המכשיר שמאפשר לייצר סוג של אווטאר של הפרצוף שלכם, או אם תרצו הדמיה שלכם, שיודעת לחייך ולזוז לפי תנועות הגוף. אבל למה? למה לא להשתמש בפייסטים של הטלפון הרגיל ולהציג את הפרצוף האמיתי שלכם? זה אמנם עובד טוב, אבל מרגיש כמו התאמצות מיותרת של החברה להכניס את אחד הפיצ'רים המוכרים שלה למכשיר.

כמה מהעיתונאים שזכו לבדוק את המכשירים מסכמים את המשקפיים בתור הצלחה ענקית: "זאת הצצה אל העתיד, חיישני העיניים הם יוצאים מן הכלל. אבל המשקל שלהם כבד מדי והסוללה לא מספיקה כדי להחזיק לעבודה ארוכה", אמרה שרה פיטשי בנושא.

 

למה בכל זאת יכול להיות שאפל תפסיד מזה?

הויז'ון פרו הוא לא האייפון, הוא יקום וייפול על מאמצי הטכנולוגיה הראשונים, מה שנקרא באנגלית Early adopter, אלה שמוכנים להוציא סכום מטורף של 3,500 דולר רק כדי להתנסות במוצר חדש של אפל. אם אותם מאמצי טכנולוגיה יקנו בהמוניהם את המוצר, יתכן שאפל תייצר מוצר "זול" יותר להמונים. אבל החברה "סינדלה" את עצמה כשקבעה תג מחיר כל כך גבוה בשילוב עם האקוסיסטם הבלעדי של אפל - כמות הלקוחות שיכולים לקנות את המכשיר הוא מצומצם יחסית.

אפל נכנסה רשמית לתחום שלא באמת הצליח להתרומם. לפני עשור גוגל הקדימו את זמנם עם הגוגל גלאס שמאז כבר "הופרש", מטא שינו את שמם מפייסבוק למטא כדי להפוך לחלוצי המטאוורס, אך מאז בעיקר הפכו לבדיחת רשת עם אווטארים מביכים וקסדות לא נוחות. האם אפל תצליח להיכנס לוואקום הזה ולהפוך למובילת המציאות הרבודה העולמית או שכל הענף הזה שאפל רוצה לכבוש יקרוס תחתיה? את זה נגלה כנראה בשנה הקרובה.

בינתיים ברשת הגיבו להכרזות עם שלל ממים המתייחסים למחיר הגבוה של המשקפיים

גם העיצוב קיבל לא מעט בדיחות.

 אבל המם האהוב עלינו הוא כמובן כל מם שקשור ליורשים - והפעם כיצד הגיב מארק צוקרברג כשראה את המשקפיים?