עד שנת 2028, העיר אורלנדו בפלורידה עשויה להיראות כמו סצנה מתוך "בלייד ראנר" או "האלמנט החמישי", עם תנועה של מכוניות מעופפות מעליה, כך על פי דיווח בניו יורק פוסט. נמל התעופה הבינלאומי של אורלנדו חשף השבוע כי הוא מחפש שותפים לפיתוח משטחי המראה ונחיתה למכוניות מעופפות, הנקראים "ורטיפורט" (vertiport). רשות התעופה של אורלנדו תפרסם מכרזים לפרויקט בחודש הבא.

ראש העיר של אורלנדו, באדי דייר, חבר ברשות התעופה, הצהיר: "אנו רואים את הנמל כמוקד מולטי-מודלי (שימוש או שילוב של מספר ערוצים, חושים או אופנים שונים של תקשורת ועיבוד מידע) של העתיד". הוא הוסיף כי העיר נמצאת בחזית הטכנולוגיה של ניידות אווירית מתקדמת. המכוניות המעופפות המתוכננות יהיו קטנות, יכילו עד שישה נוסעים, ויפעלו באמצעות חשמל, עם יכולת המראה ונחיתה אנכית.

הוורטיפורט הראשון ייבנה בשדה המזרחי של הנמל, בשיתוף עם רשות התעופה הפדרלית (FAA). זהו הניסיון השלישי של הנמל להקים וורטיפורט, לאחר שותפויות קודמות שלא צלחו עם חברות כמו Lilium ונאס"א.

במקביל, חברות רכב ותעופה מובילות, ביניהן BMW, טויוטה ובואינג, מתחרות על פיתוח ושיווק מכוניות מעופפות, הידועות כ-eVTOL (כלי טיס חשמליים עם המראה ונחיתה אנכית). לדוגמה, ה-Skai של BMW הוא כלי רכב המונע במימן עם שישה מנועים חשמליים, המסוגל להגיע למהירות של 118 מייל (189 קילומטרים) לשעה. ה-Joby eVTOL של טויוטה, בהשקעה של 398 מיליון דולר, יכול להגיע למהירויות של עד 200 מייל (321 קילומטרים) לשעה.

בנוסף, חברת Alef Aeronautics האמריקאית פרסמה לאחרונה וידאו המציג מכונית מעופפת הממריאה אנכית, מה שמדגים את הפוטנציאל לתחבורה חדשה. הדגם המסחרי, Alef Model A, צפוי להיות חוקי לנסיעה בכביש, עם טווח נסיעה של 200 מייל וטווח טיסה של 110 מייל.

עם זאת, ישנם אתגרים. לדוגמה, חברת Volocopter הגרמנית ביטלה את תוכניותיה להציג מוניות מעופפות במהלך אולימפיאדת פריז בשל עיכובים באישור המנוע. הדבר מדגיש את המורכבות והדרישות הרגולטוריות בתחום הניידות האווירית המתקדמת.