המחסום הרגולטורי האחרון הוסר: משרד התקשורת הודיע הבוקר (שני) שיאשר להוט להצטרף למיזם פריסת הסיבים IBC, הנמצא בשליטת חברת החשמל וחברות בו גם סלקום וקרן תשתיות ישראל. מיזם הסיבים IBC מוכר יותר תחת המותג "אנלימיטד", ומחוברים אליו עשרות אלפי משקי בית.
אז למה זה חשוב, ואיך זה ישפיע עלינו? הוט תאיץ את פריסת התשתיות באופן משמעותי: אם הצפי לשנת 2025 עמד על מיליון משקי בית מחוברים לסיבים, הרי שעם הצטרפות הוט הוא יזנק ל-1.7 מיליון. בנוסף, היחס בין הפריפריה למרכז יהיה 1:1, כך שעל כל בית אב שיחובר במרכז, יחובר אחד גם בפריפריה. במטרה למנוע פגיעה בתחרות בשוק האינטרנט, הרשת ש-IBC פורסת תהפוך ל"רשת סיטונאית": ספקים קטנים יותר יוכלו להציע את שירותיהם בעזרת התשתית של אנלימיטד ולהציע לצרכנים עסקאות זולות יותר.
הבקשה אושרה למורת רוחן של חברות תקשורת אחרות, וביניהן פרטנר. לפי המתנגדות, הצעד יצמצם לשלוש את מספר החברות המציעות שירות סיבים בישראל: פרטנר, בזק ו-IBC שפורסת עבור סלקום, הוט ואנלימיטד. יחד עם זאת, במשרד התקשורת מבטיחים שהשירות ישתפר והמחירים ירדו.
בשבוע שעבר (רביעי) אירעה תקלה בתשתית הסיבים של אנלימיטד, כשעשרות אלפי גולשים ברחבי הארץ לא יכלו לגלוש במשך שעות ארוכות. בחברה הסבירו כי מקור התקלה בעבודות תחזוקה לקראת כניסתה של הוט למיזם.