הציפור הכחולה של טוויטר נחשבת לאחד הסמלילים המזוהים ביותר עימה. היא מלווה את החברה מאז היווסדה בשנת 2006 והפכה לחלק בלתי נפרד מזהות הרשת החברתית. היום (שני) השיק בעלי החברה הנוכחי, אילון מאסק, את הלוגו החדש של טוויטר - כחלק ממהלך רחב היקף לשינוי תדמית החברה. הלוגו החדש: X לבן מרצד על רקע שחור.

"בקרוב נגיד שלום למותג טוויטר ובאופן הדרגתי ניפרד מכל הציפורים", הכריז מאסק אתמול בבוקר וצירף תמונה של הלוגו החדש - "X" מרצד על רקע שחור. בהמשך, בצ'אט של טוויטר (Spaces), השיב בחיוב על השאלה אם הלוגו של טוויטר ישתנה: "זה היה צריך להיעשות מזמן".

 

 

השינוי הצפוי הוא חלק מהמעבר למטריית מותג אחיד בשם "X", שבמסגרתה כל המוצרים של מאסק יהפכו לחלק מאותו בית. תחת כהונתו הסוערת של מאסק מאז רכש את טוויטר באוקטובר, החברה שינתה את שם העסק שלה ל-X Corp, מה שמשקף את החזון של המיליארדר ליצור "אפליקציית על" כמו WeChat הסינית. החברה לא הגיבה לבקשת תגובה, כפי שהיא עושה בחודשים האחרונים.

לפי האתר של טוויטר, הלוגו של הרשת, הציפור הכחולה, הוא "הנכס הכי מוכר שלנו, ובגלל זה אנחנו כל כך מגנים עליו". הציפור הוחלפה באופן זמני באפריל בכלב שיבה, ההוא ממטבע הקריפטו דוג'קוין, בסוג של הטרלה מצד מאסק, מה שסייע לעלייה בשווי השוק של מטבע הממים. במקביל, בטוויטר ממשיכים לפזול למתחרה ת'רדס (Threads) מבית מטא, שממשיכה לאבד גובה בקצב מדאיג.

אילון מאסק פיטורים בטוויטר (צילום: Justin Sullivan, getty images)
מאסק על שינוי הלוגו: "זה היה צריך להיעשות מזמן"|צילום: Justin Sullivan, getty images

מאסק ממשיך בקרב שלו לנסות לגרום למשתמשים להירשם לטוויטר בלו, המנוי בתשלום של החברה, וכעת החברה הודיעה כי היא תגביל את כמות ההודעות הפרטיות שאפשר לשלוח למשתמשים אחרים, אם אין לכם מנוי. התירוץ מאחורי ההגבלה דומה מאוד לסיבה שנתנו כאשר החליטו להגביל את כמות הציוצים שאפשר לראות -  למנוע ספאם. בפועל זה נראה כמו מהלך לא מוצלח לנסות לגייס מנויים חדשים.

למרות שבחודש האחרון קמה המתחרה הכי גדולה של טוויטר, ת'רדס של מטא, נראה שהציפור הכחולה עם כל הבעיות שלה מצליחה לעמוד במלחמה, בעיקר בגלל ההייפ שירד מהרשת החדשה של מארק צוקרברג. האפליקציה שהחלה בבום אדיר וצברה מעל 100 מיליון משתמשים ב-5 ימים בלבד מתחילה לגמגם. לפי נתונים של חברת ניתוח השוק Sensor Tower, התעבורה לת'רדס צנחה ב-75 אחוז מאז הופעת הבכורה שלה ב-6 ביולי. בינתיים, נתוני SimilarWeb מראים שהזמן הממוצע שמשתמשים מבלים באפליקציית ת'רדס ירד ל-4 דקות מ-19 דקות ב-iOS ו-5 דקות מ-21 דקות באנדרואיד.