על החברה הישראלית מאנדיי (Monday.com), שפיתחה מספר מוצרים, בין היתר, תוכנה שמסייעת לארגונים וצוותים לנהל פרויקטים, בוודאי שמעתם. ביוני 2021 היא הונפקה בנאסד"ק לפי שווי שוק של 6.8 מיליארד דולר, ובאוגוסט 2024 הודיעה על מיליארד דולר הכנסות שנתיות חוזרות.

בימים אלו החברה חוגגת ציון דרך נוסף, ומודיעה על כך שפלטפורמת מאנדיי למען ארגונים ללא כוונת רווח הגיעה ל-20,000 לקוחות. התוכנית החלה לפני 4 שנים, וכיום משתתפות בה יותר מ-20 אלף עמותות מ-141 מדינות, כאשר רק מעל 900 הן מישראל.

"מדובר במספרים גדולים, אבל יש עוד המון עמותות שיכולות להצטרף ונוכל לעזור להן", אומר ל-mako ערן רוזן, שמוביל את תחום העמותות במאנדיי. "בעולם הזה יש אנשים מצוינים, שקמים כל בוקר כדי לפתור דברים אמיתיים בכל התחומים – סביבה, בריאות, חינוך ועוד. כשהתחלנו את התוכנית לפני 4 שנים, שאלנו במה אנחנו טובים, והתשובה היא ליצור מוצר שעוזר לצוותים לעבוד טוב יותר. זה מה שרציתי לתת לעולם העמותות, בעזרת הפלטפורמה לעזור להם בצורה שהיא יעילה יותר ומבוססת נתונים, וככה יצאנו לדרך בינואר 2021. לפני 4 שנים בדיוק".

רוזן מתייחס למחקר של Social finance Israel, ג'וינט אלכא ואגף ממשל וחברה במשרד רה"מ שבדק בשלות דיגיטלית של ארגונים ללא כוונת רווח בישראל. הממצאים הראו כי בעוד רוב המוחלט של העמותות משתמשות כבר במערכות בסיסיות – דוא"ל, יומן ורשתות חברתיות, הרבה מהעמותות עדיין לא משתמשות בכלים מרכזיים: 48% לא משתמשות במערכות CRM לניהול מוטבים, תורמים וכו', 66% לא משתמשות במערכות לניהול פרויקטים ותהליכי עבודה, ו-89% לא משתמשות במערכות לניהול מתנדבים. זאת מחסמים של תקציב, ידע בארגון לנהל מערכות מידע, ומערכות שלא מסונכרנות אחת עם השנייה.

התוכנית של מאנדיי לעמותות מנסה לענות על החסמים האלו, ובאשר לנושא התקציב - מציעה לעמותות 10 משתמשים ראשונים בחינם, ומעבר לכך 70 אחוז הנחה לכל משתמש. "כשבנינו את המודל, ראינו ש-85% מהעמותות בעולם עובדות עם פחות מ-10 עובדים", אומר רוזן. "רצינו שמחיר לא יהיה חסם להשתמש בפלטפורמה לעמותות קטנות, ועבור עמותות גדולות מדובר בדמי רצינות. התוכנית שלנו לא נמדדת בכמה היא מכניסה, היא עוף חריג בחברה שמטרתה לעשות רווח, אבל היא כן עובדת בצורה יעילה. היא מייצרת הכנסה עם העמותות הגדולות שעובדות איתנו".

לדברי רוזן, "יש לנו טמפלטים מוכנים לעמותות. יש להן צרכים ספציפיים – לנהל תורמים, מענקים מקרנות, לנהל מתנדבים וכן הלאה. בנוסף, אנחנו מציעים הכשרות אונליין, פגישות ייעוץ חינמיות שעושים לעמותות. מעל 7,000 עובדי עמותות כבר השתתפו בהכשרות כאלו". 

הוא מספר כי הרבה מהעמותות נתקלות באתגרים דומים. "עמותת טק קריירה לדוגמה, שעוזרת למצטיינים ומצטיינות בקרב קהילת יוצאי אתיופיה להיכנס לתפקידי מפתח טכנולוגיים, מונה צוות מצומצם של אנשים, שנותנים מענה למאות ואלפי אנשים. באחד המחזורים שלהם 2 אנשי צוות היו צריכים לנהל תהליך הכשרה של 2,400 אנשים. הפלטפורמה של מאנדיי יכולה לרכז את כל ההרשמה באותו מקום – מי שנרשם מפייסבוק, דף נחיתה או טופס אונליין של מאנדיי. כל התקשורת והמעקב נעשית באותו מקום".

רוזן עצמו הגיע למאנדיי מהעולם החברתי. בעבר הקים עמותה שגייסה כסף לחקר הסרטן, ולאחר מכן את הסטארטאפ החברתי BKind , שנסגר לאחר חמש שנים. "זה התחיל מרעיון חברתי איך אפשר לעזור להגביר נחמדות ואדיבות בין אנשים, הקמנו רשת קהילות שהצליחה להגיע ל-40 מדינות, 60 אלף משתמשים, אבל המודל הכלכלי לא הצליח, והיינו צריכים לסגור אחרי כמה שנים", אומר רוזן. "הרבה מהתובנות אני מיישם היום, איך לקחת טכנולוגיה ולייצר באמצעותה אימפקט משמעותי".

"אני קם כל בוקר עם דרייב מטורף, ורואה איך התוכנית שבנינו כאן ממש משנה את היכולות של העמותות לעבוד בסקייל ולהיות יעילות יותר, וזה נעשה במספרים ענקיים. 20 אלף עמותות פעילות, וכל שבוע מצטרפות 100 עמותות חדשות", מסכם רוזן. "רוב העמותות מקבלות תוך שעה-שעתיים תשובה אם הן בתוכנית".