חברת הטכנולוגיה הישראלית מאנדיי השלימה את התמחור בהנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בהצלחה גדולה: החברה הודיעה כי מחיר המניה נקבע על 155 דולר, בעוד שטווח המחירים המבוקש עמד על 125-140 דולר. שווי החברה בהנפקה נקבע על 6.8 מיליארד דולר, ובכך הופכת מאנדיי לאחת ההנפקות הישראליות הגדולות אי-פעם בוול סטריט. היום יהיה יום המסחר הראשון של החברה.

החברה מנפיקה 3.7 מיליון מניות חדשות, כך שהיקף הגיוס מגיע לכ-574 מיליון דולר. הוא עשוי לגדול בהמשך ב-57.4 מיליון דולר נוספים אם החתמים יממשו אופציה שניתנה להם לרכישת עוד 370 אלף מניות במחיר ההנפקה תוך 30 יום. גולדמן זאקס וג'יי.פי מורגן הם החתמים המובילים, לצד Allen & Company וג'פריס, ובנקים נוספים.

ההכנסות צמחו, גם ההפסד

הגיוס האחרון שביצעה מאנדיי בשוק הפרטי היה לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר בשנת 2019, וב-2020 בוצעה עסקת סקנדרי (מכירת מניות קיימות) לפי שווי של 2.7 מיליארד דולר. מניות החברה יחלו להיסחר תחת הסימול MNDY. נזכיר, שבמקביל להנפקה, החברה הבטיחה השקעה של 75 מיליון דולר מצד כל אחת מהחברות - Salesforce Ventures ו-Zoom Video Communication.

חברת monday.com (צילום: monday.com)
חברת מאנדיי|צילום: monday.com

מאנדיי שפיתחה מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) הוקמה בשנת 2012 על-ידי רועי מן וערן זינמן, שמכהנים כמנכ"לים משותפים בחברה. היא מעסיקה כ-800 עובדים ובארץ היא פועלת מתל אביב.

ברבעון הראשון של 2021 הכנסותיה היו 59 מיליון דולר, צמיחה של 84.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2020. ההפסד התפעולי שלה גדל ב-89.2% ל-37.8 מיליון דולר וההפסד הנקי הסתכם ב-39 מיליון דולר, עלייה לעומת הפסד של 19.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. ב-2020, הכנסות מאנדיי צמחו ביותר מפי שניים לרמה של 161 מיליון דולר וההפסד הנקי גדל ב-66.1% ל-152 מיליון דולר. על ההפסד השפיעו הוצאות גדולות של שיווק ומכירות, שתמכו בצמיחה המהירה בהכנסות.

מאנדיי היא ההנפקה הישראלית החמישית מתחילת השנה בוול סטריט, לאחר פלייטיקה, צים, סימילרווב וגלובל-אי שהנפיקו כל אחת בשווי של למעלה ממיליארד דולר. אל החברות האלה צפויות להצטרף בהמשך חברות נוספות שהגישו תשקיפים לגיוס, בהן ווקמי, קלטורה וסנטינל וואן.

הכתבה פורסמה לראשונה ב"גלובס"