התרגלנו כבר לעבוד עם הוואטסאפ ורובנו משתדלים לעשות איתו כל מה שאנחנו יכולים. כעת מודיעה סופר פארם על השקת פלטפורמה  בינה מלאכותית ראשונה, שמאפשרת לבצע הזמנות אונליין דרך הוואטסאפ באמצעות צ'אטבוט הנקרא MYSHOPPER, שפותח ע"י חברת CARTTUNE.

הצ'אטבוט, שמבוסס על ChatGPT של OpenAI ומודלי AI נוספים שהוסיפה CARTTUNE, מומשק לקטלוג המוצרים של סופר-פארם אונליין, ויאפשר רכישה בלחיצת כפתור ומותאמת אישית, כך לפי החברה. הוא יאפשר חיפוש טקסטואלי או קולי של מוצרים, וכן אפשרות של שאלות חיפוש מדויקות עם ירידה לפרטים, בדומה לשיחה אנושית. הצ'אט אגב מלווה בשימוש תכוף באמוג'יז, באופן שמזכיר את שירות הלקוחות (האנושי) של וולט.

לדוגמה, צרכנים המחפשים מוצרים להגנה מפני השמש יוכלו להפנות בקשה לבוט למצוא עבורם מוצרי הגנה מפני השמש המתאימים לילדים עם עור רגיש. אפשר גם לשאול באופן חופשי: "אני יוצא לקמפינג שבוע הבא, מה כדאי לי לקחת איתי?". כאשר שאלנו את השאלה הזו, קיבלנו תשובה: "לקמפינג כדאי לקחת איתך אוהל, תרמיל, ציליה וכלי אוכל לפיקניק", וכאשר לחצנו על הצגת המוצרים, קיבלנו 18 פריטים של "ציליות".

 

הבוט לא נותן מענה לגבי תרופות מרשם. במקרה של שאלות בנוגע לתרופות, מפנה הצ'אט בוט לשרות באתר סופר-פארם אונליין הנותן מענה לגבי תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה. למשל, אנחנו שאלנו מה אפשר לקחת לכאב ראש, התשובה שהתקבלה הייתה (לאחר "בדיקה עם היועצים הדיגיטליים"): "נשמע כאילו אתה סובל מכאב ראש. אני לא מסוגל להמליץ על תרופה מסוימת כי זה יכול להיות תלוי בסוג הכאב ובסיבתו. אני ממליץ לך לפנות ל"יועץ הרוקח" שלנו באתר, שם תוכל לקבל המלצות ספציפיות יותר לתרופה שתתאים לך", בצירוף לינק.

על פי החברה, לצ'אטבוט החכם יכולות גבוהות ומשופרות בשפה העברית, הוא לומד את העדפות וצורכי המשתמש בצורה מותאמת אישית, ויודע "לפתח" שיחה ולבצע שרשור של תשובות בצורה המשכית ועקבית, תוך זכירת האינטראקציה האחרונה עם הלקוח.

"הציבור בישראל נמצא בוואטסאפ, ולכן רצינו להביא עבורו את הבשורה במקום שהכי נגיש עבורו. נגמר העידן של פתק על המקרר, נגמר העידן של לשלוח לעצמי רשימת קניות בוואטסאפ", אומר מיכאל מיטרני, סמנכ"ל איקומרס וחדשנות בסופר-פארם אונליין. "הבוט מציע דרך מהירה ומקוצרת לייצר לעצמך רשימת קניות מתוך מגוון של כ-100 אלף מוצרים. לאחר הכנת הרשימה בוואטסאפ, הלקוחות מועברים להשלמת התשלום בסופר-פארם אונליין. בדומה להזמנה 'רגילה', ניתן לבחור איסוף מהסניף או משלוח עד הבית".

מיכאל מיטרני (צילום: William Beaucardet)
מיכאל מיטרני, סמנכ"ל איקומרס וחדשנות בסופר-פארם אונליין|צילום: William Beaucardet

"הטכנולוגיה שפיתחנו מתממשקת עם מערכות הקמעונאי ויוצרת חווית רכישה פרסונאלית", מוסיף מתן פיינר, מנכ"ל CARTTUNE. "שיתוף הפעולה עם סופר-פארם, להם קטלוג מוצרים אדיר, מאפשר לנו לתמוך בלקוחות כמעט בכל קטגוריה, מטיפוח, לפנאי, לריהוט ולמזון. אנו מנגישים את השימוש ב-Generative AI עבור ארגונים, תוך ביצוע ההתאמות הנדרשות, כהתאמה לזהות המותג, לקוחותיו ודרישות האבטחה".