רוב הקוראים של הכתבה הזאת לא מכירים עולם בלי גוגל. לפני 25 שנים חברת הטכנולוגיה, אז לא ענקית עדיין, הפכה לציבורית ומאז השתלטה לחלוטין על המידע שבאינטרנט ושינתה את הדרך בה אנחנו עושים - הכול. אפשר להכריז על גוגל בתור אבן הפינה של האינטרנט, מי שהחלה את המפץ הגדול. גוגל היא בעצם הנקודה שחוצה בין הדור שהיה צריך ללמוד איך להסתדר לבד לבין הדור שכל המידע של העולם מונח לו בשורת חיפוש פשוטה.
לכבוד יום ההולדת של החברה, גוגל שחררה דודל מיוחד, שמראה את הסמל שלה משתנה לאורך ההיסטוריה וכולל קונפטי שנופל מהחלק העליון של דף החיפוש. בנוסף היא החביאה כמה ביצי הפתעה בדפי החיפוש עצמם, אם למשל תכתבו בגוגל יום הולדת או תשתמשו ברמקול כדי לומר את המונח "יום הולדת" באנגלית או בעברית, תלוי בהגדרות שלכם, גם אז יופיעו לכם קונפטי בדף החיפוש. אפילו אם תנסו לתרגם את המילים בגוגל טרנסלייט תקבלו את הקונפטי.
בפוסט בבלוג שלה, החברה הודתה ללקוחות שלה, אנחנו, והסבירה כמה מנוע החיפוש שלה שינה את ההיסטוריה: " 'איך חותכים אננס?' זה לא היה כל כך מזמן, כאשר למצוא את התשובה לשאלה פשוטה כמו זו לא היה פשוט כל כך. אתה יכול להתקשר לחבר או לבן משפחה שמוצלח במטבח, או לקוות שבספר בישול בבית יש כמה הוראות. או, פשוט לתפוס סכין מטבח ולעשות כמיטב יכולתך.
לפני 25 שנה השקנו את חיפוש גוגל כדי לעזור לך למצוא תשובות לשאלות קטנות וגדולות. מאז, מיליארדי אנשים פנו למוצרים שלנו כדי לעשות בדיוק את זה - כדי לספק את סקרנותם. כדי לפתוח עסק. כדי להתחיל מסע. לחתוך אננס".
בסרטון מיוחד שהכינו לכבוד המאורע גוגל מראים לנו שב-25 שנים האלה הצורה בה אנחנו מחפשים התפתחה רבות. אם בזמנו חיפוש בגוגל היה מוביל אותך לאתר מתאים, כעת ענקית הטכנולוגיה שולטת בכל כך הרבה אפשרויות נוספות כמו סרטון ביוטיוב של איך לחתוך אננס, לשאול פשוט את העוזרת הקולית של גוגל איך לחתוך, לחפש תמונות, לפתוח את השאלות המוכנות בנושא, לחפש במפות שלה מקומות שמוכרים אננסים וכו'. אבל המהפכה הבאה ממש מעבר לפינה והיא כמובן הבינה המלאכותית. לפי הסרטון כלי הבינה המלאכותית של גוגל, בארד, כבר נמצא בחיפוש, ככל הנראה יגיע לשם ממש בקרוב, ויספק לנו תשובה ישירה ומורכבת שנאספה מרחבי הרשת ותחסוך לנו כניסה לאתרים ספציפיים - כפי שעשינו לפני 25 שנים.
לא הכול ורוד
בואו לא נטעה, העולם של גוגל לא מושלם. הבינה המלאכותית עדיין בשלב הניסוי ובגוגל, יש לומר באופן שקוף מאוד, מודים שהיא עושה טעויות וצריך לבדוק אותה עדיין (אפילו הוסיפו אפשרות לבדיקה בגוגל של התשובות שלה). חוץ מזה גוגל נמצאת בתחרות על החיפוש שלה עם הרשת החברתית הסינית טיקטוק, למבוגרים בינינו זה ישמע אולי מוזר, אבל דור ה-Z מודה שהוא מעדיף לחפש ביטויים בטיקטוק כי התוצאות יותר "אישיות" ולכן יותר "אמיתיות" ולכן ישנם מומחים שטוענים שבעתיד הלא רחוק הצעירים יעזבו את גוגל ויקחו את החיפושים שלהם לטיקטוק.
בנוסף גוגל נאלצת להתמודד עם המשפט שלה בארה"ב, משרד המשפטים האמריקאי טוען שהיא ניצלה את כוחה כדי לפגוע בתחרות בתחום מנועי החיפוש. מומחים מזהירים שהפסד שלה עשוי להוביל לפירוק גוגל ולעצוב מחדש את מאזן הכוחות בעולם הטכנולוגיה, אבל יש עוד זמן עד שנגלה איך הוא מסתיים. בנתיים גוגל תמשיך לפתח את הבינה המלאכותית שלה ולשלוט ללא עוררין בתחום החיפוש ברשת, במיוחד לאחר שבינג של מיקרוסופט לא ממש הצליחה למנף את מנוע החיפוש מבוסס בינה מלאכותית שלה.