איפה ראיתם את הסנסציה של ערב הסעודית מול ארגנטינה? גביע העולם בקטאר נפתח בתחילת השבוע, ועבור מכורי כדורגל תקופת הבתים, שבה משודרים עד ארבעה משחקים ביום, כאשר חלקם נופלים על שעות העבודה הפורמליות, הופכת להיות מאתגרת.
בחברות הייטק רבות מנצלים את המצב כדי להציע לעובדים תנאי צפייה משופרים בחברה, גם במטרה לעודד את העובדים להגיע למשרד, אחרי שנתיים וחצי של עבודה היברידית.
עובדי חברת אופטימוב, שמפתחת טכנולוגיות שיווק מתקדמות, התארגנו עוד לפני תחילת המונדיאל ופתחו קבוצת סלאק גלובלית לחיזוי תוצאות המשחקים, באמצעות אפליקצית Kicktipp. הנהלת החברה החליטה להצטרף ליוזמת העובדים ותעניק לזוכים פרסים. המשחקים ישודרו במשרדי החברה בארץ ובחו"ל עם מוזיקה, כיבוד וקישוטים.
"כחברה בינלאומית המונדיאל הוא הזדמנות מעולה עבורנו לגבש בין העובדים. המונדיאל והתחרות יצרו אינטראקציות בין עובדים בסייטים שונים ברחבי העולם, חלקם בתחומים שונים שלא נמצאים בקשר שוטף, סביב העניין המשותף בכדורגל", אומרת עדי זמיר, דירקטורית HR באופטימוב.
האם היא חוששת שהתפוקה של העובדים תיפגע? "חלק מהמשחקים נראה במשותף וחלק יראו עובדים שיבחרו בכך. אנחנו מאמינים בסביבת עבודה גמישה, סומכים על הצוות ולכן כלל לא דואגים לגבי העבודה בחודש זה".
בחברת הגיימינג SciPlay נבנה מתחם ייעודי במשרד עם מסך גדול, בירות ונישנושים לצפייה משותפת, בעיקר במשחקים המרכזיים. הטלוויזיות במתחמי העבודה עברו גם הן לשדר מונדיאל והמשרד לבש צבעי מונדיאל. העובדים אף ארגנו תחרות ניחושים פנימית ופתחו קבוצת ווטסאפ "מדברים מונדיאל".
"המשרדים אצלנו הם לא רק מקום שבאים אליו לעבוד, אלא גם לייצר אינטראקציות חברתיות ומפגשים כייפים ולכן אנחנו תמיד מחפשים 'סיבה למסיבה' או אירועים לחגוג", אומרת מעין אייזנר רוזנמן, סמנכ"לית משאבי אנוש בסייפליי.
"לא רק שאנחנו לא חוששים מפגיעה בשגרת העבודה, אלא, מעודדים את המפגשים האלו והבילוי המשותף. זה האני מאמין שלנו תמיד, אבל אפילו יותר במודל העבודה ההיברידי, בו חשוב לנו להמשיך לייצר ולשמר מפגשים ביו הצוותים וחוויות משותפות. העובדים והעובדות שלנו הם אנשים בוגרים ואחראים ואנחנו סומכים עליהם שיעשו את עבודתם למרות חגיגות המונדיאל".
בחברת הטראוול-טק Bookaway יצפו במשחק נבחרת ברזיל מול שוויצריה במשותף על מסך ענק בגג הבניין לצד בירות, פיצוחים, נקניקיות ועוד. המשרד יהיה מקושט בדגלי העולם, זמבורות ושאר מוטיבים של חג הכדורגל.
"ראינו את ההתלהבות של העובדים מהמונדיאל וזיהינו הזדמנות ליצור אירוע שיביא את כל העובדים לחוות ולהתרגש, בכללי כולם פה אוהבים לבוא למשרד ולבלות ביחד גם בפנאי, המונדיאל הוא תירוץ מושלם. אנחנו חברה גלובאלית ובספורט יש הכל - גיוון, הכלה, נשמה אנשים ואדרנלין. אירוע גלובאלי קלאסי", אומרת מיטל דואני, סמנכ"לית משאבי אנוש בחברה.
"אנחנו מאמינים שההנאה של הצוות חשובה ומשפיעה על היכולת להצליח בעבודה, לכן אנחנו לא חוששים ואפילו מעודדים צפיה במשחקים. הטלוויזיות פתוחות על המשחקים גם אם זה בשעות העבודה. יש לאנשים אחריות אישית לעמוד במשימות, לצד אמון מלא מצד ההנהלה. רוב האנשים אצלנו בוחרים להגיע למשרד וזו בדיוק אחת הסיבות, כיף פה".
בחברת Guesty בחרו לחגוג את המונדיאל ב-Happy Hour צבעוני עם המבורגרים ונקניקיות כיאה למגרש כדורגל, שולחנות משחק וגם בינגו בנושא המונדיאל, עם פרסים של ביקור במבשלת בירה ומארזי בירות ונשנושים לצפייה בבית. בנוסף יוקרנו המשחקים בכל יום בקפיטריה המרכזית במשרדי החברה בתל אביב עם פופקורן ובירות.
בחברת סולט סקריוטי עשו הקרנה חגיגית של המשחק הראשון, וקישטו את המשרד עם דגלי הקבוצות. "פתחנו אפשרות לכלל העובדים לנחש את תוצאות המשחק – המנחש אשר היה קרוב ביותר לתוצאות יזכה בערכת צפייה", אומרת אהובי מראד, מנהלת משאבי האנוש בחברה. "בהמשך המונדיאל תתקיים הקרנה נוספת על פי דרישות וביקוש מצד העובדים. החברה עובדת במודל היברידי ועובדים מגיעים בדרך כלל בין 2-3 בשבוע. ביריית הפתיחה של המונדיאל הגיעו למעלה מ-70% מסך העובדים בארץ. הצפייה המשותפת והאווירה החגיגית במשרד מעלה באופן משמעותי את המורל ותחושת המחוברות בקרב העובדים".
חברת הקריאייטיב והטכנולוגיה Artlist, אשר משרדיה ממוקמים במבנים לשימור בת"א, תקיים הקרנות של כמה ממשחקי המונדיאל במשרדי החברה. ההקרנות המשותפות יתקיימו במקביל במשרדים בתל אביב, רעננה ואפיקים, ועובדי החברה יוכלו לצפות בהם במקרני ענק יחד עם כיבוד. במהלך המשחקים תתקיים תחרות ניחושים בין העובדים על איזו קבוצה תנצח בכל משחק ובאיזו תוצאה, בסופה מי שניחש נכונה לאורך כל המונדיאל יזכה בפרס מתנת החברה.
בחברת 365scores, המפתחת את אפליקציית תוצאות הספורט הפופולרית בעולם, עובדי החברה צמודים למתרחש בכל המשחקים דרך הטלוויזיות המפוזרות במשרד, בנוסף לאפשרות צפייה על מסך ענק שממוקם על הגג המשרדי. האווירה בזמן המשחקים מתוחה במיוחד בזכות תחרות שנערכת בין העובדים, במסגרת משחק ניחושי המונדיאל שפיתחה החברה (עם כ-160,000 משתתפים בישראל), עם ליגה פנימית נושאת פרס יוקרתי לעובד שיסיים עם הניקוד הגבוה ביותר בסוף התחרות - סופ"ש זוגי בלונדון עם כרטיסים למשחק מהליגה האנגלית. אירוע הגמר יכלול חגיגה מחוץ למשרד בבר בת"א שנסגר עבור עובדי החברה.
בחברת WalkMe, שפיתחה פלטפורמה חכמה להדרכת ולניווט משתמשים על גבי מערכות שונות בארגון בו הם עובדים, מתקיימות הקרנות חגיגיות של המונדיאל הכוללות כיבוד שמשתנה מערב לערב. כמו כן, עובדי החברה מוזמנים להביא אורחים נוספים וליהנות מהקרנה באווירה ספורטיבית כאשר משרדי החברה בתל אביב קושטו בדגלים ובצעיפים ממותגים במיוחד לרגל המונדיאל.
חברת accessiBe, המובילה את תחום הפתרונות הטכנולוגיים להנגשת אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלויות, חוגגת את עונת המונדיאל ועורכת הקרנות של המשחקים באולם הקולנוע במשרדיה. בנוסף, עובדי החברה מתחרים ומנחשים את תוצאות המשחקים כחלק מתחרות נושאת פרסים. שמות הזוכים יתפרסמו בהקרנה החגיגית בגמר המונדיאל.
בחברת הסטארטאפ Browsi החליטו על גיבוש שישלב גם פעילות ספורטיבית - והקימו קבוצות כדורגל בהשראת המונדיאל. העובדים התחלקו לקבוצות, ובכל פעם שקבוצה מפסידה, שחקן מטעמה מארח בביתו לצפייה משותפת.
ומה הן התחזיות?
אפליקציית 365Scores, חשפה את ניחושיהם כ-2 מיליון אוהדים בישראל וברחבי העולם. בגזרת הישראלים (כ-160 אלף איש), קרב צמוד בין שני המקומות הראשונים: ברזיל (29%) או ארגנטינה (29%), תהיה זו שתניף את גביע העולם. במקום השלישי, ניצבת האלופה המכהנת, צרפת – עם 11% בלבד. כמו כן, 29% מהישראלים חושבים שקיליאן אמבפה יסיים כמלך השערים.
בשקלול ניחושיהם של כלל האוהדים מרחבי העולם, נבחרת ברזיל היא הפייבוריטית לזכייה עם 28%. מיד אחריה ולא בפער גדול, נבחרת ארגנטינה עם 26%. נבחרת צרפת עם 7% בלבד. בגזרת מלכות השערים – ליאו מסי, כנראה במונדיאל האחרון שלו, מוביל עם 28% מכלל המנחשים. אחרי המשחק של היום, יכול להיות שרבים הולכים להתאכזב.