אפליקציית המשלוחים וולט (Wolt) מסכמת גם היא את שנת 2024. בשנה שבה התרחבה החברה בין היתר לעוטף עזה, נצרת, קריית גת ואילת, ולתחומים חדשים כמו אופנה ואלקטרוניקה, היא מציגה את נתוני הצריכה של הישראלים.
מסעדות
השינוי הבולט ביותר בצריכה ממסעדות היה בעלייתה של השווארמה. מנת הרחוב הוותיקה הפכה לאחת הפופולריות בארץ ולמנה המוזמנת ביותר בערים רבות כמו ראשון לציון, חולון, בת ים, רחובות, רעננה, כפר סבא, ראש העין ופתח תקווה. בשנה שעברה היא לא הופיעה בכלל בדירוג המנות המוזמנות ביותר.
המבורגרים וצ'יפס ממשיכים לשלוט בתל אביב וגם באילת, בעוד שבקריית גת ובנתיבות, שדרות ועוטף עזה הפיצה מחזיקה במקום הראשון. בנצרת ההמבורגר מככב במקום הראשון, הפיצה במקום השני וקינוחים במקום השלישי - פופולריים יותר מבכל עיר אחרת.
מנקודת מבט ארצית, המבורגרים (מקום ראשון) וצ'יפס (מקום שני) שומרים על מקומם כמנות המוזמנות ביותר. לצידם טבעות בצל (3), שווארמה (4), פיצה (5) וסושי (6). את הגידולים הכי מרשימים במספרי ההזמנות רשמו הקטגוריות - שווארמה, תאילנדי, עוף (שזכה לתהילה בזכות טרנד העוף המטוגן, fried chicken), וסנדוויצ'ים. אוכל אסייתי ירד מעט בפופולריות בהשוואה לשנים קודמות.
חנויות
על פי וולט, אחת מכל שלוש הזמנות אצלה היא הזמנת ריטייל ולא מזון מתוך של 3,500 חנויות ועסקים על גבי הפלטפורמה.
קטגוריית הסופרמרקט ממשיכה לצמוח בפלטפורמת Wolt כאשר השנה הצטרפו רשת קרפור ו-AM:PM אל הרשתות סופר יודה, שופרסל, ויקטורי, מחסני השוק, רמי לוי בשכונה, וולט מרקט, טיב טעם, נוי השדה ו-Yellow.
בהזמנות מחנויות הסופרמרקטים, מוצרי הבסיס כמו חלב (מקום ראשון), ביצים (2) וקוטג' (3) נמצאים במקומות הראשונים, ואחריהם קולה זירו (4) שהיא גם המשקה המבוקש ביותר בוולט ופחיות אקסל (5) שאחריו.
מבחינת פירות וירקות, במקום הראשון נמצאים המלפפונים,ואחריהם בננות, פלפלים, לימונים ובצל, ומיד אחריהם עגבניות וגזרים.
מוצרי הניקיון המבוקשים הם מגבות נייר (1), אקונומיקה (2) ונוזל כביסה (3). מוצר הפארם המבוקש ביותר הוא בדיקות קורונה. אחד המוצרים הצומחים ביותר היה דווקא נייר טואלט - 3.5 מיליון גלילי נייר טואלט נמכרו השנה בוולט.
בוולט מדווחים כי נרשמה השנה צמיחה בקטגוריית הפחמימות והמאפים, עם הקונדיטוריות מובילות כמו רולדין, בבקה בייקרי, שמו, דודו אוטמזגין, מאפיית לחמים, בוטיק סנטרל, שיבולת השרון ועוד. המאפה הפופולרי ביותר הוא עוגת שמרים שוקולד, במקום השני בגט לבן, ובשלישי קרואסון חמאה.
המשקה האלכוהולי הפופולרי בוולט הוא שישיית בירה והבחירות המועדפות במקררים ובערבי הכדורגל הן קרלסברג (1), סטלה (2), קורונה (3) וגולדסטאר (4).
הקטגוריות הצומחות ביותר
הקטגוריה הצומחת ביותר בוולט עם גידול של 700% היא אופנה, כאשר בשנת 2024 הצטרפו אליה מותגים כמו פקטורי 54, עם השמות הגדולים קלווין קליין, ליווייס וטומי הילפיגר. לצד המשביר לצרכן, קונברס, פומה, קרוקס, אוריג׳ינלס, דניאלה להבי, שלומית אופיר ועוד.
קטגוריה צומחת נוספת היא חנויות לחיות שהתרחבה מאוד בשנה האחרונה עם הצטרפותן של הרשתות ספידוג, אניפט, זו ארץ וג׳ונגל. קטגוריה זו חוותה גידול של 200% בהשוואה לשנה הקודמת.
תרופות ללא מרשם: בקטגוריה זו שפעילה בבתי המרקחת של רשת Be מבית שופרסל חלה עלייה כללית של 115%, כולל זינוק של 300% בתרופות הרגעה, בשנת המלחמה האחרונה.
קטגוריית האלקטרוניקה, הסלולר והחשמל גדלה השנה במעל 120 אחוזים. ובצד הפחות טכנולוגי, חל גידול של 100% ברכישת מכשירי רדיו, גם על רקע מתקפות הטילים.
ימים בולטים
ליל המתקפה האיראנית באפריל אחרון הביא לגידול של 80% במכירות חטיפים בחנויות השונות בוולט (המובילים: במבה וביסלי) וצמיחה של 60% בהזמנת מתוקים ממסעדות. בנוסף, חלה ירידה של 40% בקטגוריות סלטים.
חגיגות היורו והאולימפיאדה הביאו ישראלים רבים לארגן ערבי צפייה משותפים בסלון. זה הוביל לעלייה של 60% בהזמנת אוכל ים-תיכוני כמו שווארמה ופלאפל וגידול של 20% בהזמנת פיצות.
גם האירוויזיון קיבץ את הישראלים מול הטלוויזיה, שם הלהיטים הגדולים היו פיצות (40% גידול) וקינוחים (30% גידול). לעומתם, נרשמה ירידה של 30% בהזמנת אוכל טבעוני בערב האירוויזיון.
ובוולנטיינס דיי, חג האהבה שחל בפברואר, מעל 100,000 פרחים ומעל 5,000 בקבוקי יין נמכרו ביום אחד.
טרנדים
בגזרת הטרנדים, שמקורם בעיקר ברשתות החברתיות, שלטו השנה שלושה מאכלים בולטים במיוחד.
אינסטנט ראמן: טרנד שמלווה אותנו כבר חודשים רבים ורשם קפיצה אדירה השנה עם גידול של 100% (פי 2) בהזמנת אינסטנט ראמן בהשוואה לשנה שעברה.
שוקולד דובאי: הטרנד ששבר את הרשת והגיע מהר מאוד לישראל סחף אחריו את קהל הצרכנים. יותר מ-30,000 טבלאות שוקולד נמכרו בוולט השנה.
רוזלך: הטרנד הטרי שהצטרף אלינו ממש בשבועות האחרונים החזיר עטרה ליושנה עם המאכל המתוק והחמים של רשת לנדוור. מאז נרשם גידול של יותר מ-200% בהזמנת רוזלך מסניפי הרשת בפריסה ארצית.