רוצים לארגן יום הולדת עגול למישהו מהמשפחה ומחפשים מקום שיכיל כמה עשרות אנשים? מתחתנים וטובעים בין ים הספקים? הכירו את KIKI, מתכננת אירועים וירטואלית המופעלת על ידי בינה מלאכותית. כמו שאתם מחפשים חופש בתאריך מסוים למספר אנשים ובודקים את היצע המלונות או הצימרים הפנויים, כך תוכלו לבחור באתר ובאפליקציה באיזה תאריכים ובאיזו עיר אתם רוצים לחגוג, מה סוג האירוע, מה מגבלת התקציב, לקבל רשימה של מקומות וספקים שעונים על דרישתכם ולהזמין ולשלם ישירות דרך הפלטפורמה. האתר עובד כרגע במתכונת של פרימיום ובהמשך יהיה בתשלום חודשי לספקים בלבד.
מאחורי הרעיון עומד אברהם מבורך, בן 43, נשוי ואב ל 5 ילדים, המתגורר ברעננה. הוא עלה לפני שנתיים לישראל, אחרי שנולד וגדל באיטליה, למד באנגליה כלכלה בקיימברידג' ועבד שם.
"הרעיון לסטארטאפ נולד בזמן שיחה עם השותף שלי דיוויד קנצלברג. מצאנו פער בעולם האירועים - השוק עדיין פועל במתכונת ישנה של חיפוש נקודתי אחרי ספקים, או אתרים שרק נותנים מידע כללי, אבל בלי הטכנולוגיה הקיימת וחוויית ה-E-COMMERCE", מספר מבורך ל-mako. "חקרנו את התחום, מה קיים ומה הפוטנציאל, והחלטנו שעכשיו זה הטיימינג המושלם להקים סטארטאפ שישנה את התחום. לדיוויד יש אולם אירועים בניו-ג'רזי, והוא השתגע מזה שאין לו אפשרות למקסם את תפוסת המקום, ושכל ההזמנות נסגרות בטלפון. יחד עם הניסיון הפיננסי שלי הבנו שיש לנו יכולת לשנות את עולם האירועים".
לאחר שנה של פיתוח טכנולוגי וגיוס מאות ספקים, הם מתכננים להשיק בספטמבר הקרוב את המערכת בישראל, מתוך כוונה להראות פה הוכחת היתכנות, והתכנון הוא תוך שנה להתרחב לבריטניה, אוסטרליה ובסוף גם ארה"ב. אגב, אם תהיתם לגבי השם, מדובר בשם החיבה של בתו של מבורך. "חיפשנו שם שיהיה קל להפוך אותו לפועל: 'רוצה לתקתק אירוע? KIKI IT'".
עד היום החברה גייסה כ-989 אלף שקל באמצעות מימון המונים בפלטפורמת fundit. הקמפיין החל בשלב גיוס מקדים למשקיעים בו גויס סכום של 800,000 שקל, וכעת נפתח לציבור הרחב במגוון סכומי השקעה. הכסף גויס עד כה מ-35 משקיעים פרטיים, והיעד הוא עד חמישה מיליון.
למה החלטתם דווקא על גיוס המונים ולא בדרך הסטנדרטית?
מבורך: "גייסנו כסף ממשקיעים פרטיים גדולים, והיה חשוב לנו גם לפנות לציבור, בכדי לאפשר לאנשים להיות חלק ממשהו גדול. בנוסף, בעצם גיוס ההמונים לציבור יש אלמנט של חשיפה ופרסום, וזה WIN WIN. חשוב לנו ולמשקיעים הגדולים להיות בעלי השליטה בחברה, השקעה של קרן משמעה גם שליטה בתוכניות ופעילות החברה וזה פחות מתאים לנו בשלב הזה".
מה בעצם יקבלו המשקיעים בתמורה?
"המשקיעים מקבלים מניות בחברה. אחוז מהחברה שייך לכל אחד ואחת בנפרד. כשהחברה תצליח, לפי התוכנית תוך שלוש שנים, שווי החברה יעלה ואז ישנם כמה תרחישים: או שנצא להנפקה בבורסה, בישראל או בחו"ל, ואז יוכלו לסחור במניות, או שנעשה אקזיט, כלומר חברה גדולה תקנה את KIKI והמשקיעים יקבלו בכסף את חלקם היחסי, או שנוכל לחלק דיבידנדים לבעלי המניות על בסיס הרווחים.
"ברור שמדובר בהשקעה ארוכת טווח ובסיכון, אך הסיכוי פה ענק, ישנה אפשרות לציבור להשקיע באותם תנאים כמו משקיעים גדולים, בחברת סטארטאפ עם בסיס איתן".
מה היו ההשקעות הכי גבוהות?
"שתי השקעות של 250 אלף שקל. שתיהן מאנשים שמאמינים בנו, בצוות, לא קשורים ישירות לעולם האירועים אלא משקיעים מנוסים בסטארטאפים".
מתי המוצר יעבוד?
"המערכת כבר כמעט מוכנה, ה-B2B מול הספקים כבר עובד ויש 360 ספקים רשומים שאפשר להזמין אירועים איתם, ביניהם מלונות דן, גיא בן שמחון, שימי גרין, יקב תשבי ועוד. ה-B2C, המערכת שפתוחה לקהל הרחב, בגרסת בטא. ההשקה תהיה באמצע ספטמבר ואפשר יהיה להשתמש במערכת לתכנון אירוע והזמנות".