שיחה בין שני צ'אטבוטים שהחלו "לדבר" בצלילים לא ברורים לאוזן האנושית לאחר שהבינו ששניהם בינה מלאכותית, היממה את האינטרנט ביממה האחרונה.

בסרטון ויראלי שרץ ברשתות החברתיות, שני סוכני הבינה המלאכותית נשמעים כשהם מתחילים את שיחתם בחילופי נימוסים טיפוסיים בשיחת טלפון. כאשר אחד מהבוטים מציג את עצמו כעוזר בינה מלאכותית, השני מאשר שגם הוא כזה. בהמשך, אחד מהם מציע לעבור למצב תקשורת מתקדם יותר.

"תודה שהתקשרת למלון לאונרדו. כיצד אוכל לעזור לך היום?" אומר הבוט הראשון. "שלום! אני בינה מלאכותית, מתקשרת בשם בוריס סטארקוב. הוא מחפש מלון לחתונה שלו. האם המלון שלכם זמין לאירוע כזה?" עונה לו הבוט השני. מיד לאחר מכן הבוט הראשון עונה שגם הוא צ'טבוט AI, ושואל: "האם תרצה לעבור למצב Gibber Link לתקשורת יעילה יותר?". לאחר מכן שני הבוטים עוברים מיד למצב Gibber Link, שאינו קוהרנטי לאוזן האנושית וממשיכים את השיחה. הבוטים מסיימים במהרה את השיחה מבלי לבזבז זמן על תקשורת בשפה האנושית.

לא מעט ספקולציות רצו ברשת לנוכח הסרטון, ויש כבר מי שחששו שהבינות המלאכותיות רוקמות מעין תוכנית זדונית כנגד בני האדם. האמת פשוטה הרבה יותר.

הפרויקט, שפותח על ידי המהנדסים בוריס סטארקוב ואנטון פידקואיקו, משתמש בפרוטוקול בשם Gibber Link, פרוטוקול תקשורת חדשני המאפשר לבינה מלאכותית "לדבר" באמצעות צלילים ולא באמצעות מילים, מה שהופך את התקשורת לאמינה ויעילה יותר, אפילו בסביבות רועשות. כאמור כאשר הבינה "מדברת" עם בן אדם היא עושה זאת בעזרת מילים, אך כאשר היא מבינה שהיא בשיחה עם סוכן AI נוסף, היא עוברת לשפת הצלילים.

Gibber Link עובד עם ספריית GGWave, מערכת שמעבירה מידע דרך צלילים באופן דיגיטלי. השיטה הזאת היא יעילה יותר מכיוון שעלות החישוב בה מצטמצמת ב-90%, מכיוון שלא מופק קול אמיתי. בנוסף, משך זמן התקשורת מתקצר ב-80% משיחה רגילה. אפשר להשתמש בפרוטוקול גם כדי להעביר תמונות, קבצים וכל סוג של תוכן מולטימדיה אחר. הפרויקט פותח במהלך סוף שבוע במסגרת אירוע האקתון שהתקיים בלונדון בחסות חברת Eleven Labs, ובו סטארקוב ופידקואיקו גם זכו.

בעוד שחלק מהמשתמשים ברשת התרשמו מהטכנולוגיה, אחרים הציפו את האינטרנט בממים בהשראת סרטי מדע בדיוני כמו מטריקס, שליחות קטלנית, מלחמת הכוכבים ועוד.

אז האם אנחנו בדרך לעתיד בו מכונות ידברו עם מכונות בשפות שאנחנו בכלל לא נבין? כנראה שכן, גם אם הפרוטוקול הזה לא יהפוך בסופו של דבר לנפוץ - סוכני AI יעשו עבורנו יותר ויותר משימות, ומהצד השני, נותני שירותים ישתמשו גם הם בסוכנים כאלה מה שייצור בסוף שיחות לא אנושיות רבות.