וואטסאפ היא האפליקציה האהובה ביותר על ישראלים בפער, לרוב אין למשתמשים בה תלונות קשות מדי נגדה. וזאת אולי הבעיה הכי גדולה בה - יצרנו בה תלות מוחלטת שכאשר היא נלקחת מאיתנו היא משבשת את חיי היומיום שלנו, ואם במקרה (טפו טפו טפו, חמסה חמסה חמסה) נחסמנו ממנה - זאת הופכת להיות אחת הבעיות הכי גדולות שלנו בחיים. בשנה האחרונה מתקפות רבות על ישראלים גרמו לעלייה בחסימות שונות ומשונות של האפליקציה, חלקן אפילו במערכת שלנו, וכל פעם מגיעה אותה תלונה: "למה אין עם מי לדבר?".
מטא לא מספקת שירות לקוחות, זאת למרות שלפני יותר משנה, כשאנחנו היינו עמוק בתוך אוקטובר השחור, האתר wabetainfo עדכן כי וואטסאפ עובדת על פיצ'ר שיגיב למשתמשים שצריכים תמיכה טכנית עם הודעות שנוצרו על ידי AI. למרות שבינה מלאכותית היא לא הפתרון המושלם, לפחות הייתה התכוונות לעזור, עברה לה שנה והפיצ'ר עדיין לא זמין.
לשמחתנו, כעת האתר wabetainfo טוען שוואטסאפ בוחנת דרכים חדשות להציע למשתמשים קשר ישיר עם צוות התמיכה כדי לפשט ולייעל עוד יותר את תהליך פתרון הבעיות. בעדכון האחרון של וואטסאפ ווב בטא (גרסת הדפדפן), נראה שהחברה עובדת על תכונה חדשה לגישה לתמיכה בצ'אט אנושי ישירות למשתמשים בגרסת הווב.
כפי שניתן לראות בצילום המסך, וואטסאפ עובדת על תכונה לגישה מהירה לצוות התמיכה. תכונה זו תציג אפשרות חדשה "דברו איתנו", או באנגלית "Chat with us", בחלק העזרה שנמצא בתוך ההגדרות. כאשר משתמשים מקיימים אינטראקציה עם אפשרות זו, מופיעה התראה המודיעה להם שהם יקבלו בקרוב שירות מצוות התמיכה בצ'אט.
המשתמשים יקבלו הודעה מוואטסאפ בבקשה לקבל פרטים על הסיבה שהם החליטו לפנות לצוות התמיכה. לאחר שיכתבו מה הבעיה, הבקשה תטופל והמשתמשים יקבלו הודעת המשך באותה שיחה. ייתכן שחלק מההודעות יהיו בעזרת בינה מלאכותית או הודעות אוטומטיות. עם זאת, אם משתמשים דורשים תגובה מנציג אנושי, הם יכולים פשוט לבקש זאת בצ'אט. זה יאותת למערכת לשנות את השיחה לנציג אנושי, מה שיכול להיות שימושי במיוחד כאשר ה-AI אינו מסוגל לטפל בשאלת המשתמש או לפתור את הבעיה שלו.
נכון לעכשיו, משתמשים, במיוחד אלה בנייד, חייבים לנווט בקטלוג של שאלות נפוצות לפני שהם יכולים ליצור אינטראקציה עם צוות התמיכה ישירות דרך האפליקציה, ובעצם רק ישלח הודעה שהם מעוניינים בשיחה. עם הצגת האפשרות "שוחח איתנו", זה ישתנה באופן דרמטי, שכן היא תאחד את כל התהליך לאפשרות אחת שיוצרת אוטומטית שיחה עם תמיכת וואטסאפ. השיטה הזו תחסוך למשתמשים זמן ומאמץ, ותבטיח שהם יקבלו סיוע במהירות וביעילות רבה יותר, ואולי אפילו תאפשר למשתמשים חסומים ליצור קשר עם נציג אנושי - דרך וואטסאפ של אדם הקרוב אליהם.
נכון שזה עדיין לא הפתרון מספיק טוב עבור אותם מסכנים שפרצו להם לחשבון, אבל זאת לפחות התחלה לשיחה אנושית עם נציג. חשוב לציין שגם העדכון הזה רק בפיתוח ולא ברור מתי יגיע למשתמשים. בנתיים, אם נחסמתם ע"י האפליקציה ריכזנו עבורכם את הצעדים שכדאי לכם לנסות בכתבה הבאה.