אירוע הסופרבול הוא מזמן הרבה יותר מסתם משחק האליפות של ה-NFL (ליגת הפוטבול), הוא הפך בארה"ב לאירוע תרבות של ממש שמעפיל על המשחק הספורטיבי. בלילה נערך המשחק בין קנזס לפילדפיה בו ניצחה הקבוצה מפנסילבניה, אבל את הכותרות תפסו בעיקר ההופעה של הראפר קנדריק לאמאר ושלל הפרסומות שמשודרות במהלך כמעט 4 שעות שידור. באופן מסורתי חברות הייטק וסטארטאפים משתמשות בשידור כדי להעלות פרסומות, בשידור הלאומי או האזורי (רק במדינות מסוימות), ולפעמים רק כדי להגיד: "אנחנו החברה שהייתה לה פרסומת בסופרבול". 

ברוכה הבאה לליגה הבכירה - OpenAI

OpenAI ערכה את הופעת הבכורה שלה בסופרבול עם תשדיר של 60 שניות שמציב את הבינה המלאכותית לצד החידושים הגדולים ביותר של האנושות.

הפרסומת עוקבת אחר האבולוציה הטכנולוגית של האנושות באמצעות סגנון אנימציה ייחודי בהשראת פוינטליזם (סגנון ציור פוסט אימפרסיוניסטי שמבוסס על ציור בנקודות), והופך נקודות מופשטות לדימויים אייקוניים של התקדמות - מכלים מוקדמים כמו אש, חנית והגלגל ועד לפריצות דרך מודרניות כמו רצף DNA וחקר החלל. הסרטון מגיע לשיאו עם יישומי בינה מלאכותית מודרניים, שמראים את ChatGPT מטפל במשימות יומיומיות כמו ניסוח תוכניות עסקיות ולימודי שפה. המודעה עלתה כ-14 מיליון דולר עבור שידור במחצית הראשונה.

בעוד ש-Sora, מודל ה-AI שהופך טקסט לווידאו של OpenAI שימש במהלך התכנון כדי ליצור אבטיפוס מהיר של רעיונות ולחקור סוגי צילום שונים, האנימציה הסופית נוצרה כולה על ידי אמנים אנושיים. "זוהי חגיגה של יצירתיות אנושית והרחבה של יצירתיות אנושית", אומרת קייט רוץ', סמנכ"לית השיווק של החברה בהתייחס להחלטה שלא להשתמש בתוכן שנוצר בבינה מלאכותית במוצר הסופי.

גוגל עושה את הפדיחה התורנית

למזלה של ענקית החיפוש, שרוצה להיות גם המובילה בתחום הבינה המלאכותית, הטעות בפרסומת הסופרבול שלה התגלתה עוד לפני ששודרה על מסכי הטלוויזיה. המודעה המקורית הציגה את התועלת של מודל הבינה המלאכותית לעסקים קטנים כמו Wisconsin Cheese Mart, והראתה את ג'מיני יוצר בטעות תיאור לגבינת גאודה שמהווה "50 עד 60 אחוז מצריכת הגבינות בעולם", טעות שבסופו של דבר התגלתה בתור העתקה 1 ל-1 של טקסט שגוי ברשת.

הסרטון נערך מחדש כדי להסיר את הנתון הלא מדויק ושודרה. "לאחר שעלתה השאלה לגבי נתון גאודה, דיברנו עם הבעלים של Wisconsin Cheese Mart כדי לשאול אותו איך הוא יתמודד עם זה", טען הדובר של גוגל. "בעקבות ההצעה שלו לג'מיני לשכתב את תיאור המוצר ללא הנתון, עדכנו את ממשק המשתמש כדי לשקף את מה שהעסק יעשה". חשוב לציין שגוגל יצרה 50 פרסומות שונות בנושא ששודרו ב-50 מדינות שונות.

אבל זאת לא הפרסומת היחידה של גוגל שהפכה למדוברת. למעשה התשדיר השני שלה, על הטלפון גוגל פיקסל, הצליח לסחוט המון מחמאות ויש אפילו שקראו לו "הפרסומת הכי מרגשת בסופרבול" או "ככה עושים פרסומת לבינה מלאכותית". בסרטון ניתן לראות אבא מדבר עם גוגל ג'מיני לייב דרך מכשיר הפיקסל שלו ומבקש הדרכה איך לספר את ניסיון חייו. הטוויסט הוא שבמקום ניסיון הקריירה, הסרטון מראה את הקשיים בלגדל ילדים ומשפחה בשילוב עם משפטים הקשורים לחיי העבודה. הסרטון כמובן מרגש מאוד, אבל למען האמת קצת מוריד מהיכולות האמיתיות של בינה מלאכותית ומי שמתעסק בטכנולוגיה אולי ירגיש שהניסיון לגשת לרגש מוריד מהיתרונות האמיתיים של AI.

משקפיים חכמים זה למגניבים

מטא השיקה פרסומת לא עם גיבור על אחד, אלא שניים! ועוד קריס ג'נר אחת. הפרסומת המאוד לא מרומזת היא למשקפיים החכמים של מטא ורייבאן, מוצר שכבר מוכר מעולה בלי קשר. בפרסומת נראים כריס פראט, כריס המסוורת' וקריס ג'נר (אמא של קים קרדשיאן) בתוך הבית של ג'נר שנראה כמו מוזיאון, ומשתמשים במשקפיים כדי לדעת כמה עולות יצירות האומנות שלה ולתרגם משפטים. לדעתנו הפרסומת קצת מורידה מהיכולות של המשקפיים, אבל כנראה שזה מה שמטא חושבת שצריך כדי לשכנע אמריקאים שמשקפיים זה דבר מגניב.

קליטה לכולם

הפרסומת של T-Mobile מביאה את החידוש הגדול שלה - ומסתמכת על שותפות עם Starlink של אילון מאסק כדי להציע חיבורי לוויין למה שנקרא "אזורים מתים" ברחבי ארה"ב, בעיה רחבה הרבה יותר של חוסר קליטה מחוץ לערים הגדולות. החברה אומרת שהשירות מאפשר לקבל הודעות טקסט עכשיו, עם תמונות, נתונים ושיחות קוליות בקרוב - גם אם קליטה סלולרית מסורתית אינה זמינה באזור ספציפי. T-Mobile אומרת בפרסומת שהיא תאפשר ללקוחות Verizon ו-AT&T להשתמש בשירות בחינם (עד חודש יולי) מבלי להחליף ספקים. 

גאווה ישראלית

שתי חברות ישראליות גם התווספו לרשימת קוני הפרסומות. חברת Papaya Global של עינת גז שוב הופיעה בסופר בול עם פרסומת לפלטפורמת השכר עם סרטון שמזכיר לצופים את המשחק Whack-A-Mole. החברה השניה היא Pentera (שנקראה בעבר Pcysys), אשר פרסמה את הפלטפורמה שלה לזיהוי וסגירת חולשות אבטחה. את המוצר היא הקבילה לעובד במשרד שהוא ה-Scapegoat (המילה באנגלית לשעיר לעזאזל) של כולם, לטובת הדאחקה הם חיפשו אותו לעז (אולי גם כמחווה לפרסומת המוכרת של פז).