כמעט 5 חודשים לאחר שדיווחנו לכם על כוונתה של אמזון להשיק אתר שיתחרה בטמו ושיין - ענקית הקמעונאות משיקה אתר עם מוצרים מתחת ל-20 דולר למוצר. האתר, שמטרתו הברורה היא לגרום לאמריקאים להפסיק לקנות מהמתחרה טמו, עובד כרגע רק במובייל וניתן להזמין בו רק בתוך ארה"ב.
מאז שטמו השתמשה בסיסמה "לקנות כמו מיליארדר" בקמפיין פרסומי רחב מאוד בארה"ב, היא הצליחה להפוך לאחת הסנסציות הגדולות ברשת. היא השתלטה כמעט בלעדית על ראש מצעד האפליקציות החינמיות (גם בישראל) ויש לה יותר מ-50 מיליון רוכשים כל חודש בארה"ב ו-167 מיליון גלובלית. למרות ביקורות רבות על האיכות של מוצריה, טענות על ניצול עובדים והסכנות בה נראה שהמחירים הזולים להחריד והעיצוב המשחקי שלה ניצחו את השיטה.
אמזון למדה כי טוב, וגם היא עיצבה את האתר החדש בשם Amazon Haul באופן די דומה לטמו. פריטים מופיעים בצורת רשת, ולא ברשימה הטיפוסית של אמזון, וזמני משלוח ודירוגי כוכבים אינם גלויים, אלא אם תלחצו על פריט. חלק מהפריטים מסומנים באמוג'י של טילים שמזהירים שהמארז הזה לאייפון 16 פרו בשווי 4.99 דולר "נמכר מהר!". לחלופין, אולי תראו אימוג'י של אש המכריז שהמחיר לשלוש חבילות של שקיות כביסה של 2.89 דולר הוא "נמוך בטירוף".
כמו המתחרות, גם Amazon Haul מוכרת בגדים (16 דולר לזוג מכנסי גולף לגברים, או 4.99 דולר למחממי רגליים לנשים בסגנון שנות ה-80). המוצרים אכן זולים מאוד וליד כל אחד יש פלוס קטן שמייתר את הכניסה אליו. בנוסף, אם תצליחו להגיע ל-25 דולר (לא דבר פשוט כשאתם רוכשים מוצרים כל כך זולים) תראו לשונית מתמלאת ולאחריו "תזכו" במשלוח חינם. לאחר מכן אותה לשונית תשתנה להנחות בסגנון "עוד 10 דולר עד שתקבלו את ההנחה של 5%", "עוד 20 דולר לקבלת הנחה של 10%" וכו'. בסך הכול כל חווית הרכישה מרגישה קצת כמו משחק, בדיוק כמו בטמו.
סיכון אחד עבור שיין וטמו הוא שצרכנים עשויים שלא להרגיש בנוח לבצע רכישות ממוכרים לא ידועים שעלולים לשלוח סחורה לא אמינה. לצרכנים כיום יש יותר אמון באמזון, אבל החברה עובדת עם מוכרים דומים, בעיקר בסין, של מוצרים בייצור המוני. עם זאת, אמזון טוענת שהיא מסננת את המוכרים מבעוד מועד, ואם לקוחות רוצים להחזיר את הרכישה שלהם, הם יכולים לעשות זאת בחינם תוך 15 יום, כל עוד הפריט עולה יותר מ-3 דולר.
זה זמן קצת מפוקפק עבור אמזון להשקיע במודל העסקי הזה, בהתחשב בכך שהנשיא הנבחר דונלד טראמפ הציע להטיל מס של 60% על סחורות מסין. עם זאת, אנחנו עדיין רחוקים מלדעת מה בדיוק יעשה טראמפ עם הבעיה של סחורות מסין ששינו כבר את השוק האמריקאי בשנים האחרונות.