הטפטוף הפך למפולת: חרם המפרסמים הענק על פייסבוק צבר תאוצה בסוף השבוע וכלל כבר יותר ממאה חברות ענק, וביניהן לולולמון, הרשיז, ג'נספורט, בן אנד ג'ריז, הונדה, יוניליוור וקוקה קולה. חלקן הרחיבו את החרם גם לאינסטגרם ועצרו תקציבי פרסום של מיליוני דולרים. למה? כי פייסבוק מעודדת שנאה וקיצוניות. זה הוכח שוב ושוב גם בארץ וגם במהומות האחרונות בארצות הברית.
ביום שישי האחרון צוקרברג נכנע חלקית, והכריז שתוכן אלים לא יוסר – אלא רק יסומן: "בקרוב נתחיל לסמן חלק מהתוכן הפוגעני שאנחנו משאירים כי יש לו ערך חדשותי, אז עכשיו אנשים יוכלו לדעת מתי הוא הוגדר ככזה. עדיין נאפשר לאנשים לשתף את התוכן הזה כדי לגנות אותו".
את החרם מארגנת קואליציה של עשרות ארגונים – בהם הליגה נגד השמצה היהודית – והוא מתפשט תחת ההאשטאג StopHateForProfit (די לשנאה עבור רווח). רבים טוענים שמדובר בניסיון ציני של החברות כדי לשפר את מעמדן בדעת הקהל. אבל שאלה מעניינת יותר היא – למה אנחנו לא עושים את זה בעצמנו? אם אנחנו אלה שסובלים מהשנאה שמופצת בפייסבוק, למה אנחנו לא מסירים את האפליקציה?
צפו בראיון המלא של דרור גלוברן עם יעל מן-שחר, מרצה על הפסיכולוגיה של הטכנולוגיה, ותבינו בדיוק למה אתם לא מצליחים לשחרר.