חברת Lumen השיקה הבוקר קמפיין דיגיטלי לכבוד יום האישה הבינלאומי. בקמפיין ישתתפו מלבדה גם חברות הייטק כמו Fiverr, eBay eToro Natural Intelligence ועוד, במטרה לעודד נשים להצטרף לתעשיית ההייטק.
במסגרת הקמפיין נשים בתעשיית הטק יעלו לפייסבוק סלפי לצד שולחן העבודה בליווי ההאשטאג MySeat# וישתפו בסיפור ההצלחה שלהן כדי לעורר השראה עבור נשים אחרות.
מייסדות Lumen, התאומות ד"ר מירב מור וד"ר מיכל מור, מובילות את תחום המחקר בחברה. כנשים וכאימהות, הן מייחסות לדבריהן חשיבות רבה לשילוב נשים בחברה ופועלות באופן אקטיבי על מנת לשלבן בתפקידי מפתח. כך, 48% מהצוות ב-Lumen הן נשים, 40% מתוכן ממלאות תפקידי ניהול. יצוין, כי שיעור הנשים בתעשיית ההייטק עומד על 33%, ושיעור הנשים הממלאות תפקידי הנהגה ויזמות נמוך אף יותר.
הקמפיין עלה לאוויר הבוקר, ה-6 במרץ ויגיע לשיא ביום האישה הבין לאומי, ב-8 במרץ. "הרעיון היה בהתחלה להפוך את זה לקמפיין פנימי, אבל לאחר שדיברנו עם כמה חברות מהתחום ונתקלנו בהתלהבות גדולה, החלטנו לשתף פעולה עם מכרים נוספים בתעשיית ההייטק ולהפוך את הקמפיין לכזה שיאפשר לכל אישה לציין את ההישגים שלה ולשתף בהם", מספרות האחיות מור.
"אם הקמפיין הזה יהפוך ויראלי ויגיע להרבה אנשים אנחנו נשמח מאוד, אבל בסופו של דבר, גם אם רק אישה אחת תראה פוסט שיהווה עבורה השראה לנסות להגיע רחוק יותר, לדחוף את עצמה קדימה ולקדם אחרות בסביבתה, נרגיש שהשגנו את המטרה שלנו", הן אומרות.
ואיך אפשר לגרום ליותר נשים לעבוד בהייטק?
האחיות מור: "האמת, זו שאלה לא פשוטה ואולי התשובה קצת ברורה מאליה, אבל אנחנו חושבות שזה מתחיל כבר בחינוך בבית. באופן אישי, אנחנו מנסות לאפשר לבנות שלנו להתעניין בתחומים מגוונים, בין אם כאלה שנחשבים נשיים או גבריים, לעורר את הסקרנות הסובייקטיבית שלהן לתחומים שמעניינים אותן, לעזור להן להאמין בעצמן ולתת להן תחושה שהן יכולות לעשות מה שהן רוצות. בהייטק ומחוץ לו".
בפוסט שהעלתה ד"ר מירב מור היא כתבה: "הבנתי שאני רוצה להבין מה הנוסחה הנכונה עבורי לשלב בין האימהות ליזמות. אני קודם כל אמא, אבל גם יזמת של סטארט-אפ שהקמתי, בו אני מובילה את מערך המחקר. היום אני מבינה שגם אם לעיתים אני מרגישה שאני נכשלת, או לא מספיק טובה באחד מהתפקידים שלי, לשניהם יש מקום".
הנה כמה פוסטים נבחרים: