עובד לשעבר ביחידת המצלמות Ring Bell של אמזון ריגל אחרי נשים שהיו לקוחות של החברה במשך חודשים בשנת 2017 עם מצלמות שהוצבו בחדרי שינה ובשירותים, כך מסרה ועדת הסחר הפדרלית במסמך בית המשפט בשבוע שעבר, כשהודיעה על הסדר טיעון של 5.8 מיליון דולר עם החברה על הפרת פרטיות. רינג היא חברה המשמשת לניטור וצילום הבית ובעיקר דלתות כניסה, שנרכשה על ידי אמזון בשנת 2018 ב-1.2 מיליארד דולר.
אמזון גם הסכימה לשלם 25 מיליון דולר כדי ליישב את האשמות נגדה על הפרת זכויות הפרטיות של ילדים, כאשר היא לא הצליחה למחוק את הקלטות אלקסה לבקשת ההורים ושמרה אותן מעבר לזמן הנדרש, כך על פי בית המשפט הפדרלי בסיאטל שהתווה הסדר טיעון נפרד עם החברה.
ההסדרים של ועדת הסחר הפדרלית הם רק הניסיון האחרון של הסוכנות להטיל אחריות על חברות טכנולוגיה גדולות בנוגע למדיניות שלהן, שלטענת המבקרים מציבה את הרווחים לפני הפרטיות.
אמזון התחייבה לבצע כמה שינויים בשיטות העבודה שלה: "למרות שאנחנו לא מסכימים עם הטענות של ה-FTC לגבי אלקסה והן לגבי רינג, ומכחישים את הפרת החוק, ההסדרים הללו שמים את העניינים מאחורינו", אמרה אמזון בהצהרה.
הקנסות, בסך 30.8 מיליון דולר, מייצגים חלק מזערי מהרווח של אמזון ברבעון הראשון של השנה שעומד על 3.2 מיליארד דולר. בתלונתה נגד אמזון שהוגשה במדינת וושינגטון, ה-FTC אמר כי היא מפרה כללים המגנים על פרטיות הילדים וחוקים בנושא הונאת צרכנים שהשתמשו באלקסה. לדוגמה, ה-FTC טען שאמזון הבטיחה למשתמשים שהיא תמחק תמלילים קוליים ופרטי מיקום לפי בקשה, אבל אז לא הצליחה לעשות זאת.
באחד המקרים בשנת 2017, עובד רינג צפה בסרטונים של לפחות 81 נשים שהן לקוחות ועובדות של רינג באמצעות מוצרי החברה. "מבלי שהחברה תדע, העובד המשיך בריגול אחר נשים במשך חודשים", אמר ה-FTC. "רק לאחר שהממונה שם לב שהעובד צופה רק בסרטונים של 'בנות יפות', הממונה החריפה את הדיווח על התנהגות בלתי הולמת", טען ה-FTC בתלונה. "רק בשלב זה רינג בדק חלק מהפעילות של העובד ובסופו של דבר, סיים את העסקתו".
$5.8 million: Amazon’s door cam unit Ring has reached a settlement with the U.S. Federal Trade Commission.
The FTC said Ring gave employees and third-party contractors unrestricted access to customers’ sensitive video data. pic.twitter.com/gxVSiGh0Gj
התלונה נגד רינג גם מספרת על מקרים רבים לכאורה של מצלמות שנפרצו ואפשרו לגורמים זדוניים לדבר עם הקורבנות, וגרמו להם למצוקה. על פי התלונה, רבות מהתקפות אלו התרחשו באמצעות ניחוש מוצלח של סיסמאות משתמש, המשקפת את הכישלון של אמזון לדרוש סיסמאות חזקות מלקוחותיה.
"בין ינואר 2019 למרץ 2020, יותר מ-55,000 לקוחות אמריקאים סבלו מגניבת סיסמאות בעזרת סיסמאות דומות בשירותים שונים והתקפות Brute-force attack (כאשר מנסים הרבה סיסמאות אחת אחרי השנייה) שפרצו את מכשירי רינג", נטען ב-FTC. "באמצעות התקפות אלה, גורמים זדוניים זכו לגישה למאות אלפי סרטונים של החללים האישיים של בתי הצרכנים, כולל חדרי השינה שלהם וחדרי הילדים שלהם - שהוקלטו על ידי מכשירים שרינג מכרה בטענה שהם יגבירו את ביטחון הצרכנים".
ה-FTC אמר גם כי רינג נתן לעובדים גישה בלתי מוגבלת לנתוני וידאו רגישים של לקוחות, נאמר כי "כתוצאה מהגישה הרחבה בצורה מסוכנת זו והיחס הרופף לפרטיות ואבטחה, עובדים וקבלני צד שלישי יכלו לצפות, להוריד ולהעביר את החומרים הרגישים של הלקוחות למטרותיהם". כחלק מהסכם ה-FTC עם רינג, המתפרש על פני 20 שנה, רינג נדרשת לחשוף ללקוחות כמה גישה לנתונים שלהם יש לחברה וחברות קבלן שעבדו איתה.
בפברואר 2019 רינג שינתה את המדיניות שלה, כך שרוב עובדי או קבלני רינג יכלו לגשת לסרטון הפרטי של לקוח רק בהסכמתו של אותו אדם.