אינסטגרם מתכננת שינוי שעומד להכעיס הרבה מאוד משתמשים, והרשת החברתית של מטא עומדת להציג לנו "הפסקת פרסומות" בפיד מבלי שנרצה בכך. השינוי יחייב אותנו לעצור את הגלילה בפיד ולהתרכז בפרסומת עד שתסתיים, או לחלופין - לצאת מהאפליקציה ולחזור למציאות שלנו.
מספר משתמשי X, טוויטר לשעבר ורדיט דיווחו שראו את התכונה החדשה, ודובר אינסטגרם מתיו טיי אישר לכלי תקשורת שונים בארה"ב כי הפסקות פרסומות אכן נבדקות בפלטפורמה. טיי אמר כי אינסטגרם "תספק עדכונים אם הבדיקה הזו תביא לשינויים רשמיים במוצר".
NEW GARBAGE FEATURE IS BEING TESTED
byu/FireCubX inInstagram
משתמש רדיט זיהה את התכונה בעת גלילה בין סטוריז ופוסטים, כאשר אינסטגרם מנעה ממנו להמשיך בגלילה עד שהסתכל במודעה. כפי שמוצג בצילום המסך, אינסטגרם מציגה אייקון "הפסקת פרסומות" עם טיימר ספירה לאחור שמראה כמה זמן נותר עד שתוכלו להתחיל לגלול שוב.
כשהמשתמש הקיש על הסמל של קבלת מידע נוסף על התכונה, אינסטגרם הציגה הודעה שאומרת: "הפסקות למודעות הן דרך חדשה לראות פרסומות באינסטגרם. לפעמים ייתכן שתצטרך לצפות במודעה לפני שתוכל להמשיך לגלוש".
אינסטגרם כבר מציגה פוסטים ומודעות ממומנות בין התוכן הרגיל, בין אם זה בפיד או ברילס. עם זאת, פרסומות בלתי ניתנות לדילוג הן עליית מדרגה שלא בטוח שהגולשים יסבלו. "אנחנו תמיד בודקים פורמטים שיכולים להניב ערך עבור מפרסמים", אמר טיי.
מלבד אינסטגרם, גם יוטיוב מציגה מודעות שלא ניתן לדלג עליהן לפני ובמהלך סרטונים. בשנה שעברה היא אפילו האריכה את הפרסומות שלא ניתן לדלג עליהן באפליקציית הטלוויזיה שלה ל-30 שניות. גם ביוטיוב וגם בטיקטוק מכניסים מודעות בין הסרטונים הקצרים, אבל עדיין, המשתמשים יכולים להחליק ימינה ולדלג עליהן. האם אינסטגרם תנסה להוסיף את הפרסומות הללו לכל המשתמשים? והאם יציאה מהאפליקציה או ריענון שלה ינטרלו את הפרסומות? את כל התשובות נקבל רק בעתיד.