כנראה שאין בעל כלב שלא התמודד עם הדאגה המוכרת "מי יוציא את הכלב שלי לטיול אם אני אתעכב בעבודה". במקום להקפיץ את ההורים, האחים או השכנים, אפליקציה ישראלית, שמשיקה כעת גרסה חדשה ומשופרת, מאפשרת לכם ליצור קשר עם דוגווקרים (Dog Walkers), אנשים שיוציאו עבורכם את הכלב לטיול תמורת תשלום סמלי.
דוגיז (Dogiz) הוקמה בשנת 2016 על ידי אלון זלטקין (37) ודני ג'נוגלי (32), שנפגשו במהלך הלימודים באוניברסיטת רייכמן (המרכז הבינתחומי הרצליה). "שנינו היינו בעלי כלבים ורצינו לבנות משהו שיעזור לבעלי כלבים אחרים בשגרה העמוסה", מספר ג׳נוגלי. במטרה לפתור את הבעיה, הם יצרו את מערכת הניהול הראשונה למערך הטיולים של הכלבים. המיזם הלך והתפתח, ובמהלך שנות פעילותה גייסה החברה למעלה משלושה מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ואסטרטגיים. כיום עושים שימוש באפליקציה כ-20 אלף משתמשים בישראל ובלונדון, בה גם מתגורר ג'נוגלי.
"הקדמה הטכנולוגית היטיבה עם בני האדם, אבל קצת דילגה על ידידו הטוב ביותר", אומר ג'ינוגלי. "אם אני יכול להזמין אוכל מהסופר או לקבל חוות דעת מהרופא באפליקציה, זה רק מתבקש שנוכל לעשות את אותו הדבר גם עבור חיות המחמד שלנו. הודות לדוגיז, אני יודע שהכלב שלי לא יצטרך להתאפק אפילו שנייה אחת".
אלא שהקורונה שפרצה לחיינו בשנת 2020 פגעה בתוכניות השאפתניות של דוגיז. הביקושים לטיולים ירדו בעשרות אחוזים מהסיבה הפשוטה שבעלי כלבים שנאלצו להישאר בביתם בחסות הסגר, מצאו בטיול עם הכלב נחמה וזמן להתרעננות בחוץ. המייסדים נאלצו לחשב מסלול מחדש, וכעת בתום עבודה מאומצת של כמעט שנתיים, הם משיקים מוצר מחודש שכולל שיתופי פעולה עם ספקי מזון לבעלי חיים, רשת חברתית לדוגווקרים ואפילו פיצ'ר ייחודי בשם ד"ר פופ (Dr. poop) - שמאפשר קבלת אבחנה ראשונית של מצבו הבריאותי של הכלב באמצעות ניתוח הצואה שלו.
"הנחת היסוד של העסק שלנו הייתה 'אתה בעבודה והכלב בבית, אז תן לנו לעזור לך לטפל בו'. ברור שזה השתנה באופן דרמטי עם הקורונה והסגרים והמעבר לעבודה מהבית. בימים שלפני הקורונה קיבלנו מאות הזמנות ביום, ובתוך חודשיים-שלושה ראינו ירידה במספר ההזמנות בשיעור של 60-70%. עמדנו בפני בחירה: האם לסגור את החברה, או לחזור לשולחן השרטוטים ולבנות פתרון הרבה יותר הוליסטי לבעלי כלבים כדי להבטיח שאנחנו יוצאים מהקורונה בעמדה יותר חזקה ממנה נכנסנו אליה", מספרים המייסדים.
הפלטפורמה החדשה של Dogiz נועדה למעשה להניע ולתמרץ בעלי כלבים לטפל טוב יותר בכלבים שלהם, כך מסבירים בדוגיז. בעלי כלבים שיהיו פעילים באפליקציה יקבלו מטבעות Dogiz, אותם הם יוכלו להמיר להנחות על מוצרים ושירותים שונים לחיות מחמד. לא די בכך, אלא שהפיצ׳ר החדש של דוגיז נותן מענה לבעיה שמטרידה בעלי כלבים רבים: יציאות, איך נאמר, מפוקפקות. "פיתחנו את טכנולוגיית למידת המכונה החזותית של AI עבור בדיקות קיבה-צואה מיידיות עבור כלבים. מתמונה פשוטה של הקקי של הכלב שלך, אנחנו יכולים לומר לך באופן מידי אם הוא בריא, או אם יש סיבות לדאגה".
המודל העסקי החדש של דוגיז מתמקד באיסוף נתונים ולמידה של הבינה המלאכותית כדי לתת לקהל הלקוחות המלצות מותאמות אישית, בהתבסס על מוצרים ושירותים שכלבים אחרים בגיל או בגזע דומה נהנים מהם. "יש לנו גם שותפויות עם מותגי מזון גדולים לחיות מחמד שמשלמים לנו דמי רישיון שנתיים כדי להופיע בחנות שלנו, כמו גם עמלה על כל מוצר שנמכר דרך האפליקציה", מוסיף ג׳נוגלי.
האם אתה מגדלים כלבים בעצמכם?
ג'נוגלי: "לצערי הכלב של אלון נפטר לפני שנתיים מסרטן, וכיום הוא מגדל שני כלבים אחרים. אני אימצתי את הכלב שלי מופאסה ממקלט בהרצליה לפני עשור, וזאת הייתה ההחלטה הכי טובה שקיבלתי בחיי עד עצם היום הזה".