המאפרת ויוצרת התוכן נועה סול מתן, בת 26 מראשון לציון, היא אחת הישראליות המצליחות בטיקטוק העולמי, כאשר סרטוני האיפור המושקעים שלה זוכים למאות אלפי עד מיליוני צפיות. ביום שישי בלילה חשבון הטיקטוק שלה, שמונה כ-830 אלף עוקבים, נפרץ והועמד למכירה, וכעת הוא לא קיים בכלל בפלטפורמה עד לבירור בעניינו.
בשיחה עם mako היא משחזרת מה שקרה: "ביום שישי בלילה התחלתי לקבל אימיילים מוזרים ממשהו שנראה כמו טיקטוק, עכשיו אני יודעת שזה לא היה טיקטוק, אלא מישהו שהתחזה. אחרי חצי שעה קיבלתי אימייל מטיקטוק העולמי האמיתי, בערבית, 'מרחבא נועה סול מתן'. אמרתי לעצמי, 'מה זה', והתחלתי לחשוד שמשהו קרה לי בפרופיל.
"נכנסתי לטיקטוק שלי, וראיתי שהביו שלי נעלם. ניסיתי להיכנס שוב וגיליתי שאין לי גישה לטיקטוק, מישהו הוציא אותי מהטיקטוק שלי. ניסיתי להתחבר, ואמרו לי שהטלפון והאימייל לא קיימים במערכת. נכנסתי מטלפון של חבר שלי, ראיתי שכתוב על הפרופיל – for sale, למכירה, והבנתי שפרצו לי. הוא החליף את תמונת הפרופיל שלי לדגל טורקיה, וכתב דברים כמו 'העולם יראה את כוחם של הטורקים'. בשיא חוצפתו הוא אחר כך שלח לי הודעה לוואטסאפ, וכתב: 'פרצתי לך לפרופיל, תשלמי לי 500 דולר'".
מה היו במיילים המתחזים שקיבלת?
"הוא עשה לי פישינג. הייתי בתהליך של החזרת הווי כחול לחשבון שלי. הווי הכחול ירד, כי שיניתי את השם בטיקטוק, היה לי אמוג'י של פלטת צבעים ליד השם והורדתי את זה, שיהיה רק את השם שלי. הגשתי טפסים דרך טיקטוק ישראל, וחיכיתי לתשובה. המייל שקיבלתי מהטיקטוק הלא אמיתי, כתב לי – החשבון שלך מאומת. תיכנסי לפה כדי למלא את הפרטים ולהשלים את התהליך' כשלחצתי, ביקשו ממני להכניס את שם המשתמש והסיסמה, כאילו כדי להתחבר לטיקטוק. זה תפס אותי ממש בזמן. ממש נפלתי בזה, זה היה נראה סופר אמין. לצערי, ככה הוא הצליח לפרוץ לי לפרופיל".
כרגע החשבון שלה נמצא בטיפול של טיקטוק, והיא מקווה מאוד שהוא יחזור: "אני עובדת על הפרופיל מ-2019". אמנם יש לה באינסטגרם 110 אלף עוקבים, אבל טיקטוק הוא מקור ההכנסה העיקרי שלה. "אני לא מאפרת אנשים, אלא נטו ברשתות החברתיות", היא מספרת. "אני עובדת עם סקארה, שבקרוב מצלמים פרויקט מטורף לפורים שאני גם משתתפת בו". מאז שישי, עמוד טיקטוק אחד לפחות כבר נפתח בשמה ומופיעים בו סרטונים שהיא העלתה.
הסרטון של סול מתן שעשה הכי הרבה רעש בתקופה האחרונה היה במסגרת הטרנד של הסרט וויקד (wicked), עם הסאונד של אלפבה וגלינדה, שהתפוצץ בטיקטוק וזכה לכמעט 40 מיליון צפיות ו-5 מיליון לייקים. "עבדתי על הסרטון הזה שלושה ימים, הזמנתי את האביזרים חודש לפני, כי צפיתי שיהיה טרנד גדול על וויקד", היא אומרת. "תפסתי את הטרנד בזמן. הייתי מקום ראשון בסאונד העולמי, ועכשיו מקום שני".
לסיום, מבקשת סול מתן למסור: "אני מבקשת מכולם להיזהר ולא ליפול למיילים ולהודעות מוזרות".