אפל מוותרת על תוכנית של "מנוי לשירותי חומרה" שהיה אמור לתת למשתמשים שלה אייפון חדש בכל שנה. מארק גורמן, העיתונאי של בלומברג המקורב לחברה, מדווח שהמטרה הייתה "להפוך בעלות על אייפון כמו הרשמה לאפליקציה בתשלום", אך הפרויקט בוטל לאחרונה.
התוכנית הייתה אמורה להגיע בסוף 2022, אך נדחתה ל-2023. על פי הדיווחים, הפרויקט סבל מבעיות תוכנה וחששות רגולטוריים. זה היה אמור לעבוד כך: במקום לשלם עבור אייפון מלא או להירשם לתוכנית תשלומים, הלקוחות יחויבו בתשלום חודשי באותו חשבון אפל שבו הם משתמשים עבור הורדת אפליקציות והרשמה לשירותים. אז הם יוכלו להחליף את האייפון שלהם בדגם חדש בכל שנה.
בדומה לתוכנית Apple Pay Later (שלם אחר כך) שכבר בוטלה גם היא, מנויי החומרה היו אמורים להשתמש בתשתית פיננסית פנימית ולהתבסס על הלוואות שסופקו על ידי החברה עצמה. בתחילת השנה אפל פרסה את שירות המנויים לאייפון כמבחן לעובדים בקבוצת ה-Pay שלה. גם צוותים שעבדו על חיובים באפסטור והחנות המקוונת היו מעורבים באותה בדיקה. Apple Pay Later, אשר גם היא בוטלה השנה, אפשרה ללקוחות לממן כל רכישה שנעשתה באמצעות אפל פיי בארבעה תשלומים שווים לאורך שישה שבועות ללא עמלות או ריבית.
NEW: Apple has canceled a long in the works project within Apple Pay to build an iPhone hardware subscription service. This comes after it shut down Apple Pay Later earlier this year. https://t.co/x74Foe27xq
התוכנית שהייתה אמורה לתת למשתמשים אייפון חדש בכל שנה הייתה אמורה להיות רווחית לחברה מכמה סיבות. הראשונה היא האפשרות "לשריין" את הלקוחות שלה במשך שנים - גם כאשר המכשירים לא מציעים חידושים מסעירים, הסיבה השנייה היא שמשתמשים היו מחזירים את האייפון הישן ומאפשרים לחברה מכירה נוספת שלו במחיר נמוך יותר והסיבה השלישית היא שאם משתמש ממוצע רוכש כל 3 שנים מכשיר - מחיר המנוי יוצא רווחי יותר לחברה מאשר רכישה חד פעמית פעם ב-3 שנים. לפי Counterpoint Research, מחיר מכירת האייפון הממוצע הוא כ-825 דולר. זה אומר שאפל מייצרת קצת יותר מ-800 דולר מלקוח האייפון הטיפוסי כל שלוש שנים.
למרות הביטול של התוכנית, תוכנית השדרוג לאייפון של אפל בארה"ב נמשכת, ומציעה שירות דומה שבו לקוחות יכולים לשדרג את הטלפונים שלהם מדי שנה, מה שמעיד על מחויבותה המתמשכת של אפל לספק אפשרויות שדרוג, אם כי באמצעים שונים.