מרתה פוארטו, אשת שיווק בהייטק מספרד, הצליחה להגדיר מחדש את המושג יצירתית באמצעות סרטון של חיפוש עבודה. בימים האחרונים הפך הסרטון של פוארטו לוויראלי בלינקדאין עם יותר ממיליון צפיות ועשרות אלפי לייקים, תגובות ושיתופים.
פוארטו שימשה כמנהלת שיווק מוצר (Product marketing manager) ופוטרה באחד מגלי הפיטורים האחרונים. לאחר שפוטרה, היא הגישה קורות חיים למשרות רבות בניסיון למצוא עבודה חדשה, אולם לדבריה התייאשה אחרי שלא חזרו אליה מאף חברה, פרט לאימייל דחייה קר. אשת השיווק החליטה למחות על האופן שבו התייחסו אליה כשאפילו לא הציעו לה ראיון פנים מול פנים - ויצרה את הסרטון הוויראלי.
כיאה לאשת שיווק, הסרטון של פוארטו יצירתי במיוחד. בסגנונו הייחודי הוא מזכיר את הסרטים הארטיסטיים של ווס אנדרסון, ופוארטו מחליפה בו תלבושות ולוקיישנים בקצב גבוה. בסרטון היא מציגה את עצמה, את הניסיון שלה בתעשייה ואת העובדה שהיא דוברת לא פחות משש שפות. כאמור, כל אלה לא עזרו לה אפילו להשיג ראיון עבודה, אבל הסרטון שלה הפך בתוך זמן קצר לדבר הכי מדובר בלינקדאין.
פוארטו הצליחה לשבור את הרשת החברתית המקצועית בה פעילים בעיקר אנשי עסקים והייטק לא רק בגלל הסגנון הייחודי, אלא כי היא גם האירה על נקודה כואבת במיוחד - הליכי גיוסים ארוכים, מתישים ולא תמיד הוגנים כלפי מועמדים, שמגיעים למצב שבו הם מנסים לעשות הכל כדי לבלוט. התופעה הזאת החמירה ככל הנראה במשבר שאפיין את הענף בשנה האחרונה, עם גלי הפיטורים שהגיעו גם לחברות הענק.
גם בישראל ראינו מעין פוארטו מקומית, כשגל שגב, ששימשה כסמנכ״לית מותג (VP People & Brand) בסטארטאפ החליטה לתלות על מרפסת דירתה שלטים שעליהם נכתב Hire Me בצירוף קוד QR שמוביל לעמוד הלינקדאין שלה. המיקום של הדירה אגב אסטרטגי במיוחד, בסמוך למגדל מידטאון בתל אביב, אזור שידוע ככזה שמאכלס חברות הייטק רבות.