לאחר חודשים של בדיקות, טיקטוק השיקה סוף סוף את מוצר המסחר האלקטרוני שלה, TikTok Shop, בארה"ב - שם יש לה יותר מ-150 מיליון משתמשים. כחלק מההשקה, החברה מביאה תכונות כגון לשונית חנות ייעודית במסך הבית, קניות בשידור חי, אפשרות לרכישת ותוכניות ליוצרים.
טיקטוק בוחנת את יוזמת המסחר האלקטרוני שלה בארה"ב מאז נובמבר האחרון. במהלך החודשים האחרונים החברה הוסיפה עוד מוכרים לבדיקות. בייטדאנס, חברת האם של טיקטוק, התנסתה בפורמטים שונים של קניות בשווקים שונים כמו בריטניה ומדינות רבות בדרום מזרח אסיה.
"חנות הטיקטוק מעודדת מותגים ויוצרים להתחבר ללקוחות מעורבים בהתבסס על תחומי העניין שלהם, והיא משלבת את הכוח של קהילה, יצירתיות ומסחר כדי לספק חווית קניה חלקה", אמרה החברה בפוסט בבלוג.
יוצרים יכולים לתייג מוצרים כדי להקל על המשתמשים לקנות דברים מסרטונים בפיד ושידורים חיים. מותגים יכולים ליצור תיקי מוצר משלהם, אליהם ניתן לגשת מדפי הפרופיל שלהם.
לחנות של טיקטוק יש גם לשונית ייעודית, שהיא ניסתה בשווקים נוספים ביוני, כדי לאפשר למשתמשים לחפש מוצרים שונים, לגלות מוצרים באמצעות המלצות, לעיין בפריטים בקטגוריות שונות ולנהל את ההזמנות שלהם.
you’re on TikTok
your customers are on TikTok
and your store can be too
start selling directly where your people are with TikTok Shop. you can sync and showcase your products on @TikTokBusiness while managing them all from your Shopify admin. pic.twitter.com/PpYkmMfqpo
טיקטוק גם הקימה מוקד למוכרים המאפשר להם לעבוד עם יוצרים על בסיס עמלה למכירת מוצרים. מלבד האפשרות למותגים "לארח" את המוצרים שלהם בפלטפורמה, בייטדאנס מספקת גם פתרונות לוגיסטיים יחד עם שיטת תשלום מאובטחת.
טיקטוק נמצאת בשותפות זמן רב עם שופיפיי (Shopify) כדי לספק פתרונות קניות לעסקים. החברה מציעה גם אינטגרציה עם שותפי מסחר אלקטרוני כגון WooCommerce, Salesforce Commerce Cloud, BigCommerce ו-Magento. בראיון לניו יורק טיימס, טיקטוק אמרה שהיא כבר רשמה יותר מ-200,000 מוכרים, ובנוסף, ליותר מ-100,000 יוצרים כבר יש את היכולת ליצור סרטונים שניתן לקנות דרכם.
מוקדם יותר השבוע דיווח בלומברג שמשתמשים רבים בארה"ב ראו את כפתור החנות באפליקציה שלהם. עם זאת, זה היה רק חלון ראווה למוצרים זולים או מזויפים מסין. עם זאת, מנהלי טיקטוק אמרו לטיימס שיותר מ-90% מהמוכרים בחנות של טיקטוק היו מבוססים מארה"ב.
בבריטניה בייטדאנס כבר מוכרת מוצרים מחברת הבת שלה בטיקטוק. המדור בשם "טרנדי ביט", שהופיע לראשונה ביוני, מתמודד על פי הדיווחים עם שיין ואמזון.
בארה"ב טיקטוק שואפת להתבסס על הפופולריות של טרנדים כמו #TikTokMadeMeBuyIt, כאשר הן ההאשטאג והן המונח צוברים מיליארדי צפיות. החברה מתמודדת עם תחרות קשה בתחום המסחר האלקטרוני מאמזון ושיין, שלפי הדיווחים מתכננת הנפקה. בחודש שעבר דיווח ה-Information כי טיקטוק מתכננת לאסור קישורי מסחר אלקטרוני של צד שלישי, אבל בייטדאנס הכחישה את הטענה.
עם השקת חנות טיקטוק, הרשת החברתית עשויה לאסוף נתונים נוספים ממשתמשים, כולל הפרטים הפיננסיים שלהם, דפוסי הקניות והכתובות שלהם. החברה מיהרה לציין כי כל הנתונים הללו עבור משתמשים בארה"ב מאוחסנים במדינה ומנוהלים על ידי USDS - יחידה נפרדת לניהול נתונים בארה"ב. עם זאת, איסוף הנתונים הנוסף עשוי עדיין לעורר ביקורת מצד מחוקקים, שרבים מהם קראו לאסור על האפליקציה.