בשנים האחרונות למדנו והתגאנו בכך שישראל היא מעצמת תוכן בינלאומית. סדרות כמו "פאודה", "טהרן", ו-"בלקספייס" נמכרות לרשתות ענק כמו נטפליקס ואפל, ומוכיחות שהמוח הישראלי מצליח לחדש ולהפתיע גם בעולמות התוכן ולא רק בהייטק. התופעה הזו לא מתחילה ונגמרת בטלוויזיה ובקולנוע, למעשה, את הניצנים לכך אפשר לראות דווקא בפלטפורמה שכבשה את העולם - טיקטוק.

>> להצבעה בתחרות הטיקטוקרים האהובים בישראל

טיקטוק היא הזירה המרכזית עבור יוצרים צעירים להראות את כשרונם. בניגוד לפלטפורמות סושיאל אחרות, בטיקטוק התוכן הוא הכוכב הראשי. האלגוריתם מקדם תוכן רלוונטי עבור המשתמשים, כך שהיוצרים אינם תלויים רק בכמות העוקבים שלהם אלא בעיקר ביכולת שלהם לייצר תוכן שמרתק כמה שיותר צופות וצופים. כך למשל גם אם תפתחו עמוד טיקטוק מחר בבוקר ותהיו עם 0 עוקבים - עדיין תוכלו להגיע למאות אלפי צפיות.

@noyagabbay איכשהוא זאת תמיד הנסיכה מקמבודיה #פוריו #nickolodeon #disney #pov #sitcom #סדרות #ניקולודיאון #חבריםבחווה #פוריו #icarly #הססגים #comedy ♬ original sound - Noya Gabbay

בישראל, הצעירות והצעירים שנכנסו לטיקטוק הבינו זאת מהר מאוד והם מנצלים את הפלטפורמה כדי להציג את היצירתיות שלהם במגוון דרכים. מנקודת המבט שלי, אפשר לזהות פוטנציאל ואולי אפילו למצוא את הכוכבים של מחר דרך הסרטונים שהם מעלים לטיקטוק. מי שיודע לייצר סרטון קצר שמעביר סיפור, מצחיק, מרגש, או מחבר בין אנשים, בעיניי יש לו או לה גם את הכלים להצליח ולצאת מהטיקטוק ולהגיע לעולמות התוכן המסורתיים יותר כמו טלוויזיה, קולנוע, סטנדאפ, מוזיקה וכדומה.

@katzaverobi קמתי שחר חיון - קצה ורובי #שחרחיון #קמתישחרחיון #קצהורובי #יובלקצה #רועיביתן #רובי #קצה #מיוזיקטוק ♬ original sound - קָצָה ורוֹבִּי

יוצרות ויוצרי התוכן הישראלים בטיקטוק מצליחים לעורר רגשות, להצחיק ולהפתיע, וכל זאת במסגרת זמן קצרה מאוד. יש להם ולהן יכולת לספר סיפור בצורה חדה ומדויקת, להשתמש בהומור ייחודי, וליצור חיבור אישי עם הקהל. מאפיין בולט של היוצרים הישראלים הוא שילוב ייחודי של אותנטיות מצד אחד ויכולת אימוץ מהיר של טרנדים עולמיים מהצד השני. אותם יוצרים יודעים לקחת תכנים ויראליים מחו"ל, לפרש אותם בדרך שלהם ולהפוך אותם לרלוונטיים לקהל הישראלי. בו בזמן, הם גם מצליחים לייצר טרנדים מקוריים ומקומיים כמו למשל ז׳אנר פרסומות הנוננס שייחודי לישראל או סיכום הטרנדיים החודשי של נויה ויואב.

@elliot_tlv תייגו חבר שחייב לבוא איתכם למלון ״אליוט״❤️(המבצע תקף לאמצע שבוע בלבד) #מלון #תלאביב #מבצע ♬ חרבו דרבו - סטילה & נס
 

@22gabbay מופתע כל חודש מחדש #פוריו #מצחיק #טרנד #טרנדים #ישראל #ישראלים #ישראליםמצחיקים @Noya Gabbay ♬ original sound - Yoav Gabbay

דוגמה נוספת לכך שהאותנטיות הישראלית מנצחת היא שהתוכן לא תמיד מורכב ומתוחכם - ואולי דווקא ההפך, יש משהו בפשטות שמצליחה לחבר את הקהל אפילו יותר. קחו לדוגמה את ניסים, רס"ר מטבח שבסך הכל חתך אבטיח ובמקרה יצר טרנד בינלאומי, או ליאור מארס שעשתה כמה תנועות ידיים לצלילי הפתיח של רשת האולפנים "פוקס המאה 20" וזכתה לתגובות מהמותגים הגדולים בעולם כמו ספוטיפיי, גוגל ויוניברסל.

@nissim88

@liormars

♬ 20th Century Fox Fanfare - Geek Music

ככל שטיקטוק ממשיכה לצמוח כך מאגר יוצר התוכן של ישראל ממשיך גם הוא לגדול. כשיש מקום שמאגד כל-כך הרבה אנשים יצירתיים עם יכולות הבנה ביצירת תוכן, הפוטנציאל שלהם רק מתחיל להתגלות, וזוהי יכולה להיות רק תחילת הדרך עבור אותם יוצרות ויוצרים מוכשרים. שכנראה שלפני עידן הטיקטוק הם לא היו זוכים לבמה, והיום, הם יכולים להפוך מהבית שלהם בישראל לכוכבי ענק.

רן פינקלשטיין (צילום: מאי סביר)
רן פינקלשטיין|צילום: מאי סביר

רן פינקלשטיין הוא איש קריאייטיב, במאי ומגיש הפודקאסט "מדברים קריאייטיב". לאינסטגרם שלו