בשנים האחרונות נטפליקס השתמשה בין היתר במנגנון של קביעת אחוזי התאמה (Match) על מנת להמליץ לכם על סדרות וסרטים בשירות שסביר להניח שתרצו לראות. ממש כמו באפליקציות היכרויות, כל סדרה קיבלה ציון מסוים לפי ההתאמה החזויה לטעם שלכם בהתבסס על תכנים שכבר צפיתם בהם. כעת מסתבר שנטפליקס מתכוונת לבטל את המנגנון הזה, ולהמליץ לכם על תוכן בצורה אחרת.
מנגנון ההתאמה באחוזים של נטפליקס פעל במשך תקופה מסוימת במקביל למנגנון ה"תפתיע אותי" (Surprise Me), שהיה הגרסה של ענקית הסטרימינג לפיצ'ר ה-"I'm Feeling Lucky" של גוגל, כלומר הצגת תוכן אקראי, בערך, שכן גם כאן התוכן הוצג בזיקה למה שכבר צפיתם בו. כפתור ה"תפתיע אותי" הוסר מהשירות בתחילת שנת 2023, ונראה שמאז ניסו לחשוב בנטפליקס על דרך חדשה להמליץ למשתמשים על תוכן מומלץ לצפות בו.
כעת מסתבר שחלק מהצופים מצאו את מנגנון ההתאמה, שהוצג לצופים בצורה של אחוזים (עד 100%) כמבלבל, וימיו בפלטפורמה ספורים. הניו יורק טיימס מדווח שנטפליקס משקיעה בימים אלו משאבים רבים בתכונת התיוג (Tagging), ומוסיפה עוד ועוד שמות תואר עבור תוכניות וסרטים כמו שנון, רומנטי, מוזר (Quirky), מטופש (Goofy) ועוד. על פי הדיווח, קיימים כ-3,000 תגים כאלה. כאמור, האפשרות הזאת כבר קיימת כיום, אבל נראה שהיא הולכת להחליף את מנגנון ההתאמה באחוזים לחלוטין.
על פי הדיווח, התיוגים הללא לא נקבעים באופן אקראי, אלא על ידי 30 מתייגים אנושיים שמעניקים לכל תוכן בפלטפורמה את התארים הללו, וכן, הם עושים את זה במשרה מלאה. עם זאת, ההתאמה של תוכן בעל תגיות דומות לתוכן שכבר צפיתם בו מתבצעת על ידי האלגוריתם ולא על ידי צוות אנושי.
עבור נטפליקס, הפיצ'ר הזה חשוב במיוחד כי הוא מבדל אותה משירותי סטרימינג מתחרים כמו Apple TV או דיסני פלוס. כמו כן, בארצות הברית פועלים שירותי סטרימינג נוספים שטרם הגיעו לישראל באופן רשמי, אך מהווים תחרות רצינית לנטפליקס - כמו הולו (שחלק מהתכנים שלה משודרים בפלטפורמות הישראליות), +Paramount או Max של HBO (לשעבר HBO Max).