על אף התקופה הקשה שחווה החברה הישראלית בחודשיים האחרונים, נראה שרבים מיהרו לאמץ טרנד שמח במיוחד שהפך לוויראלי, איך לא, בטיקטוק. מדובר על טרנד מסיבות המגשים הצבעוניים, שבמסגרתו על כל משתתף בהתכנסות אינטימית של כמה בני משפחה או חברים מוטלת משימה: להכין כיבוד ואף להתלבש בצבע מסוים. באנגלית הטרנד הזה נקרא Color Themed Party, והוא למעשה חלק מטרנד רחב יותר, של מסיבות ממותגות בנושא מסוים.

@tai_biton ניצחנו את הטרנד בדוק !!!!! #ערבמגשים #ערבמגשיםבצבעים #ערבמגשיםשלהעליון #חברות #צבעים #בואולאכולאיתי #פוריו #פוריוישראל #פוריומלחמה #חרבותברזל #חרבות #פוריו? ♬ ultimate vibes - morgan hardy

במסגרת המסיבה, כל משתתף מגיע עם מגש ועליו אוכל בצבע מסוים. מה שעשוי להיות קל בצבעים מסוימים (אדום לפסטה ברוטב עגבניות או שקשוקה, ירוק לסלטים ולבן או צהוב לגבינות) עשוי להיות מאתגר באחרים, כמו כחול לדוגמה. הסרטון מתעד את דלת הבית נפתחת בכל פעם, ואת המשתתפים נכנסים אחד אחד עם המגשים.

גם הסלבס מיהרו לאמץ את הטרנד, והשבוע העלתה עינב בובליל תיעוד ממסיבת מגשים שערכה עם חבריה. "לא הבנו איך נקלענו לסיטואציה של טרנד מהטיקטוק, החבורה הכי זורמת בארץ", כתבה בובליל ותיעדה את חבריה נושאים מגשים בצבעים סגול, צהוב, כתום, שחור, ורוד וכמובן כחול ולבן ברוח התקופה. בובליל עצמה הגיעה עם מגש אדום, לבושה בסט ספורטיבי אדום בהתאם.

טרנד המסיבות הממותגות נולד בתקופת הקורונה, כאשר האירועים ההמוניים והמסיבות הראוותניות בוטלו בחסות המגפה. מפגשים אינטימיים בין חברים בבתים הפכו לבילוי הרשמי של התקופה, ובהמשך קיבלו גם נושא מסוים כדי להוסיף עניין. "הבידוד החברתי אילץ אותנו להיות יצירתיים יותר באופן שבו אנחנו מבלים", הסבירה שריה מרתי, מנכ"לית אפליקציית תכנון המסיבות Partiful בראיון למגזין האמריקאי The Cut, והוסיפה כי היתרון של המסיבות הסוג הזה, הוא שהן נשארות חקוקות היטב בזיכרון המשתתפים גם הרבה אחרי שהן מסתיימות. על פי מחקר קצר בטיקטוק, נראה שטרנד המגשים הצבעוניים צמח מעבר לים בסוף שנת 2022, אך בישראל הוא תפס תאוצה בעיקר בחודשים האחרונים.

@jordanaconroy Bring a coloured board night ❤️ #fyp #colouredboard #food #board #snacks #foodoverload #bringaboard #girlsnight #fridaynight #birthdayboard #challenge ♬ ultimate vibes - morgan hardy

@louisrodriguez12 Soirée couleur ❤️ #colorparty ♬ ultimate vibes - morgan hardy

עד כה, ההאשטאג color themed party# זכה ליותר מ-128 מיליון צפיות בטיקטוק. בפילוח לפי גילים, הטרנד כצפוי פופולרי במיוחד בקרב צעירים, ו-41% מכלל הצפיות שייכות למשתמשים בגילי 25-34. סביר להניח שהנתונים בקרב בני נוער גבוהים גם כן, אך על פי מדיניות טיקטוק, לא נאספים נתוני צפיות ממשתמשים מתחת לגיל 18. האשטאג מצליח נוסף הוא bring foods by color challenge# עם 32 מיליון צפיות, והאשטאגים כמו color themed party challenge# או color themed party ideas# זכו גם הם למאות אלפי צפיות. בעברית נפוצים במיוחד הההאשטאגים #ערב מגשים, לו כבר 11.3 מיליון צפיות, ו#ערב צבעים, עם 9.4 מיליון צפיות.

@hiii319 חלק 2? #pyf #rge #elbruso #ערבמגשיםבצבעים #רעיונותלערבמגשיםבצבעים ♬ צליל מקורי - רעיונות ל...

כאמור, מדובר בטרנד חוצה גילים וקהלים, ולאחרונה אף נפוצו בטיקטוק סרטונים של מסיבות מגשים שמתקיימות בבסיסי צה"ל. שם האוכל הוא כמובן פשוט יותר, ומורכב ברובו מחטיפים ומוצרים פשוטים שאפשר להשיג בשק״ם. את הטרנד ניתן למצוא גם בגרסה כשרה, וכבר נראו נשים עטויות כיסויי ראש בצבעים תואמים. מי שלקחה חלק במסיבת מגשים כזאת ממש לאחרונה היא בלוגרית האוכל נטע סלונים, שמחזיקה ביותר מ-88 אלף עוקבים בחשבון האינסטגרם שלה.

@noamintheidf אי פעם ראיתם ערב מגשים בבסיס?❤️ #פוריוכיאנחנוחיילים #מיליםיצאומהצאט #ערבמגשים #חוויותנועםבצהל #צהל❤️ ♬ Baroleta - Eran Yosef

@hodibeauty ערב צבעים גרסת חרבות ברזל❤️ #ערבמגשיםבצבעים #פוריו #פוריוישראל #foryou #ערבצבעים❤️ ♬ צליל מקורי - hodibeauty

"כולם אוהבים אוכל, וכל קונספט שהוא מצד אחד מאתגר אבל מצד שני ישים, מושך אנשים לדעתי. בנוסף, יש בזה אלמנט של תחרות, מי מכין את המגש הכי טעים ומרשים, אבל זה עדיין נשאר במסגרת קלילה כיפית", אומרת סלונים ל-mako. עוד היא מוסיפה כי חלוקת הצבעים נקבעת בדרך כלל בהגרלה, כך שלחגיגה נוסף גם אלמנט ההפתעה.

במסיבת המגשים בה השתתפה השבוע סלונים לקחו חלק בלוגריות אוכל נוספות מסצינת הפודיז המקומית - רותם וינשטוק (39 אלף עוקבים), עדן טל (27 אלף עוקבים), פז פרחי (91 אלף עוקבים) ומאיה הלל (7,000 עוקבים). אגב, טל חגגה במאורע מסיבת רווקות והיא הוקפצה אל הערב ישר מהמילואים, ככה שהיא לא הספיקה להכין אוכל.

כיאה לחבורה, הערב הזה כלל מנות מושקעות במיוחד, וסלונים, שקיבלה בהגרלה את הצבע הצהוב, הכינה פסטה בקרם תירס, גספצ'ו מעגבניות שרי צהובות, סביצ'ה בקרם פרש ולקינוח בננה עם שוקולד בלונדי ובוטנים מסוכרים. לצד זאת, היא חתכה פירות כמו קרמבולה, לימון וג'ינג'ר לתה. "דווקא ההגבלה הזאת מוציאה ממך את היצירתיות", היא מסבירה, "אני ממש לקחתי את זה לאקסטרים, אמרתי שאם כבר אני עושה את זה - אני מאתגרת את עצמי עד הסוף. גם קיבלתי צבע קשה".

סלונים מספרת כי גם הפעם, ישראל נמצאת באיחור קל אחרי שאר העולם, והטרנד שתפס תאוצה בישראל דווקא בימי המלחמה, נולד מעבר לים הרבה קודם. "זה טרנד שהתחיל בטיקטוק, אני לא בטוחה מי התחיל אותו, זה כוחו של טרנד, הוא פשוט מופיע. אנחנו קצת בדיליי, אבל התקופה הזאת דווקא מאוד מתאימה לערבי קונספט מהסוג הזה. אנשים פחות מבלים בחוץ, המלחמה החזירה אותנו למטבח, קצת כמו בקורונה, וכל טרנד שמתרחש בתוך הבית תופס עכשיו יותר".

"לא צריך להיות שף בשביל לעשות את הארוחה הזאת בבית, גם אם אתה לא הבשלן הכי טוב בעולם, עדיין יש רמת אתגר מסוימת שאפשר לעמוד בה", היא מסכמת. "חוץ מזה, זה מצטלם מהמם, וזו לדעתי הסיבה לכך שזה כל כך תפס".