רק השבוע (שלישי) השיקה טסלה את אתר האינטרנט הרשמי שלה בישראל, ומאז התקבלו מאות הזמנות. סביר להניח שהדגם הפופולרי ביותר הוא מודל 3 הבסיסי שהושק בשנת 2017; עם טווח נסיעה של כמעט 450 קילומטרים, בישראל הוא יימכר עבור 179 אלף שקלים לגרסה הבסיסית. אך האם כדאי לכם לרוץ לרכוש את המכונית החדשה? אם תשאלו את אילון מאסק, כנראה שכדאי לכם לנקוט משנה זהירות.
כבר עם השקת הדגמים Y ו-3 החלה טסלה להתמודד עם ביקורות נוקבות על איכות הגימור וההרכבה; מבקרים רבים הפנו אצבע לאיכות החומרים ולגימור הבעייתיים, אך גם לאיכות ההרכבה. השנה מאסק הציב יעד שאפתני מיוחד, כשהורה לעובדי טסלה לשווק 500,000 יחידות מהמכונית, ונראה שזה רק החמיר את הבעיות.
ואכן, בראיון שהעניק השבוע למהנדס ומבקר הרכב סנדי מונרו, העיד המיליארדר כי איכות המכוניות נפגמת בכל פעם שהחברה מאיצה את הייצור. "כשחברים שואלים 'מתי כדאי לי לקנות טסלה?', אני עונה להם: 'כדאי לכם לקנות אחת או בהתחלה, או כשקצב הייצור מתייצב'. קשה לעשות הכל נכון כשמגבירים את הקצב. אחד הדברים שקרו כשהאצנו את הקצב היה שהצבע לא התייבש כראוי. כשמגבירים מהירות פתאום מגלים דברים כאלה. אם היינו יודעים, היינו מתקנים אותם קודם לכן".
למעשה, המראיין מונרו הוא הבעלים של טסלה מודל 3 בעצמו. בראיון הוא התייחס לבעיות הצביעה שזיהה במכונית הפרטית שלו, וסיפר שראה טסלה שנבנתה חודש אחר כך והייתה "ספקטקולרית". בתגובה, מאסק אמר שטסלה שיפרה את איכות הצביעה לקראת סוף שנת 2020, והוסיף שגם בחודש דצמבר ביצעו מהנדסי החברה שינויים.
מונרו ידוע בביקורות הרכב הקשוחות שלו, אבל זו שהפנה כלפי טסלה הייתה קשה במיוחד: במבחן הרכב שערך למודל 3 בשנת 2018 הוא השווה את האיכות ל"איכות הבנייה של קיה משנות ה-90", בהתייחס לאיכות הגימור וההרכבה. "אני לא מצליח להבין איך הם הוציאו את זה לשוק", אמר באותה העת. מסתבר שמאסק הסכים: "חשבתי שהביקורת שלך הייתה מדויקת".