בשנת 2020, עוד בימי הקורונה והסגרים, הקים העיתונאי לשעבר דורון הרמן את חברת האד-טק (טכנולוגיית חינוך) סייף סקול (Safe School), ששמה לה למטרה לקדם פתרונות טכנולוגיים בתחום החינוך, תחום שלא בדיוק מאופיין בחדשנות. המטרה של סייף סקול היא לייעל את חיי המורים, אבל גם לדייק את התוכן החינוכי שמועבר לתלמידים. בשנים שחלפו מאז הרמן גייס את תמיכתם של משקיעים וגורמי מפתח בתחום החינוך, כמו מנכ"ל משרד החינוך לשעבר עמית אדרי, וכן של שמות גדולים בתעשיית הבידור - כמו גל גדות ובעלה ירון ורסנו, וכן רותם סלע ובעלה היזם אריאל רוטר שהשקיעו במיזם.
הימים הקשים והכואבים שתלמידי ישראל עוברים בחודשים האחרונים מלווים בהתמודדות נפשית מורכבת. השגרה השתנתה והתלמידים, שחלקם כבר בוגרי משבר הקורונה, צריכים להתמודד עם תקופה נוספת של חוסר ודאות. אל החלל הזה מנסה סייף סקול להיכנס, עם תכנים מיוחדים שנוצרו במטרה לחזק את החוסן הנפשי של התלמידים.
כך לדוגמה, אחרי טבח 7 באוקטובר נוספו למערכת סרטונים קצרים בכיכובו של לשעבר הרמטכ"ל אביב כוכבי. במקרה הזה סייף סקול הצליחה להקדים את האקטואליה, כאשר כוכבי עצמו קיבל אחריות למחדל עוד לפני שהתבטא בנושא בתקשורת. במענה לשאלה של תלמיד משדרות בנושא, ענה לו כוכבי: "צה"ל, ואני מרשה לעצמי להגיד בלשון רבים, כשלנו בהגנה על אזרחי הנגב המערבי והעוטף".
עוד מהתכנים שהועלו למערכת לאחר המלחמה, ניתן למצוא הרצאה בדבר חשיפה לתכנים קשים ברשתות החברתיות, סרטוני הנצחה ללוחמים שנפלו ולנרצחים, תכנים שעוסקים בנשים לוחמות בחזית וכן הדרכות רגשיות עם פסיכולוגים ומומחים נוספים.
כאמור, המומחיות של החברה היא לא בהכרח בתחום הטכנולוגי, אלא בתחום התוכן. המערכת מציעה למורים מעין ספריית וידאו, VOD הכולל הרצאות קצרות מדמויות מפתח בחברה הישראלית. המערכת נמצאת כיום במאות בתי ספר יסודיים ותיכוניים ברחבי הארץ ועשרות אלפי תלמידים צופים בתכנים שלה. לצד כוכבי, במערכת של סייף סקול ניתן למצוא הרצאות של גורמים בכירים נוספים כמו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן ומנכ"לית משרד המשפטים לשעבר אמי פלמור, עיתונאים כמו עמית סגל, עמליה דואק ואלון בן דוד, וכן גם פנים שמוכרות היטב לתלמידים, כמו סלע עצמה, שכאמור גם משקיעה במיזם.
"תלמידים, ובפרט תיכוניסטים, יודעים להעריך תוכן איכותי שלא נראה במקום אחר", אומר הרמן. "הדיונים על ה'חוזה' בין המתגייסים לצה"ל של אחרי ה-7.10 קורים היום בתוך בתי הספר, והכלים שלנו מאפשרים למחנכים להפוך את הדיון הזה לרלוונטי, עוצמתי ומשמעותי. אני מכיר בתי ספר שעסקו בדיוק באותו נושא עם חומרים פחות רלוונטיים מתקופות אחרות, וזה לא עבד. אם אתה לא עדכני, מהיר, ומדבר בשפה שלהם, באמצעות דמויות מעניינות, איבדת אותם".
"מרבית בני הנוער יסחבו איתם טראומה בעוצמה כזו או אחרת מהתקופה הזו, והם יסתובבו בינינו בלי שום תכנית שיקום או פתרון נפשי ראוי. מאחר שאי אפשר להצמיד פסיכולוג או יועצת לכל תלמיד ותלמידה, אנחנו מבינים שאנחנו חייבים לעשות סוג של 'טיפול פסיכולוגי המוני' בסקייל גבוה", מוסיף הרמן על המטרות של סייף סקול בעת הנוכחית. בחזונו, הכיתה תהפוך במידה מסוימת לסלון של התלמידים. כמו שבכל סלון יש טלוויזיה, בכל כיתה יהיה מסך שיקרין תוכן מותאם. אלא שבמקום תוכן לא מסונן או בדוק מיוטיוב, הם יצפו ב"נטפליקס של המורים". בכך יירד מהמורים רובד שלם של התעסקות, מה שיפנה להם אחוזים ניכרים מהזמן.
"תחום האד-טק מושך אותנו כמשקיעים ואנו מאמינים שהוא חלק חיוני להתקדמות מערכת החינוך שלנו. ככלל, טוב שיש מיזמים העוסקים בנושאים כה חשובים כמו עתיד הנוער שלנו, בטח ובטח בתקופה מאתגרת זו", נמסר מטעמה רותם סלע, שכאמור, השקיעה במיזם עם בעלה היזם אריאל רוטר.