וואטסאפ היא האפליקציה היחידה שנמנעה מלהציג לנו פרסומות לאורך כל הדרך, אבל ידענו שזה לא יימשך לנצח. בציוץ שפירסם היום (שלישי) אחד הנוכחים בכנס למפרסמים בשם FMS 19, אפשר לראות כיצד יראו הפרסומות באפליקציה, שיגיעו כבר במהלך שנת 2020.
אז מה זה אומר? החל מהשנה הבאה מתכוונת פייסבוק, הבעלים של החברה, להציג פרסומות ב"סטטוס" - המקבילה של וואטסאפ לסטוריז. זאת בניגוד מוחלט להבטחה של מייסדי וואטסאפ לאורך השנים "בלי פרסומות".
אלה עדיין לא צילומי מסך רשמיים שהוצגו לציבור הרחב, אלא משהו ראשוני שהראו למפרסמים. אך לפי מה שאפשר להבין מהתמונה (הימנית ביותר) הפרסומות יהיו בגודל של כל הסטטוס, ויופיעו בין הסיפורים של החברים שלכם. ממש כמו שאתם ודאי מכירים מהסטורי באינסטגרם.
לפני כחמש שנים רכשה פייסבוק את וואטסאפ בסכום עתק של 22 מיליארד דולר. ההכרזה של החברה מגיעה לאחר חילוקי דעות שנמשכו לאורך שנים ארוכות בצמרת פייסבוק, ולאחר ששני מייסדי וואטסאפ נטשו את החברה, ואחד מהם אף ביקר באופן חריף את פייסבוק.
בכנס המפתחים האחרון של פייסבוק, מייסד החברה מארק צוקרברג הודיע שיהיה אפשר לייצור קטלוג של מוצרים לקניה דרך חשבונות וואטסאפ עסקיים - כדי שעסקים קטנים לא יצטרכו להקים אתר. פייסבוק תציע למפרסמים גם לייצר מודעות בפייסבוק או באינסטגרם, כפי שאפשר לראות בצילומי המסך האמצעי והשמאלי, שהקלקה עליהם תוביל את הגולשים ישירות לשיחת וואטסאפ של בית העסק.