ביטול הטיסות מארה"ב לישראל על ידי מנהל התעופה הפדרלי (FAA) אתמול הביא, כצפוי, לגל של תגובות אופייניות הקוראות של ישראלים הקוראים להחרים את אותן חברות שביטלו את טיסותיהן לארץ ולטוס בחברה המקומית "אל על". במקביל, ברשת החלו להתפרסם סטטוסים לפיהם אל-על העלתה את מחירי טיסותיה לישראל, מה שעורר ויכוח סוער: האם אל על מנצלת את המצב? או שמא מדובר בתגובה כלכלית הגיונית?
נגד: "חושבים על הכיס שלהם"
יפעת ברוך: "אתמול התבטלה הטיסה של הורים שלי מאיטליה (...) בצר לנו פנינו לאלעל, חברת הטיסה הישראלית הלאומית, כדי למצוא טיסה קרובה לארץ. אלעל מכרו לנו כרטיס טיסה מרומא לתל-אביב ב 1,055 דולר!!! לא יאומן הניצול! אלעל, חברת הטיסה הלאומית שלנו, מנצלת את המצב בצורה המכוערת ביותר! בושה וחרפה!
@Yehuda_Bello: "החלטת חברות תעופה לא לטוס אל ישראל היא ניצחון של חמאס. מדובר בנזק תדמיתי וכלכלי, וכולה מבוססת על הערכה אחת: כיפת ברזל אינה אפקטיבית".
@Liorsl: "אל על - הכי בבית בעולם, ולהזכירכם רק עשירים יכולים להרשות לעצמם בית".
@orbar: "ציוץ צרכני לא אופייני: אם אל על לא קורסת בעקבות חרם אחרי המבצע הזה, אז הישראלים ראויים לכל מי שדופק אותם".
ארז יעקבי: "בטח חברת אל-על, החברה הלאומית של ישראל, תירתם למען הציבור הישראלי בזמן שחברות התעופה הזרות מבטלות את הטיסות בזמן מלחמה ותוריד מחירים. אהה, הם הכפילו את מחירי הכרטיסים, אני מרגיש איתם כל כך בבית".
אוריאל דסקל: "אל על היו יכולים לצאת גדולים ולהשאיר את מחירי הכרטיסים שפויים. הם היו יכולים להראות סולידריות וגם לצאת למבצע החזרת תושבים. הם היו יכולים לצאת גדולים. אבל הם ייקרו כרטיסים במאות אחוזים ויצאו קטנים וחסרי חזון. מנהלים אפסיים. בגלל זה הם בדרך לפשיטת רגל".
עוז גידו: "המחווה של אלעל לסגירת שמי ישראל, בצורה של השלשת מחירי הכרטיסים, פשוט מחליאה! "הכי בבית בעולם", טיימינג בזוי ביותר!!!"
דנה קון: "מעציב אותי שבזמנים קשים כאלה, כשאל-על מתגאה בכך שהיא החברה היחידה שנשארת נאמנה לישראל, החלטתם להקפיץ את מחירי כרטיסי הטיסה שלכם פי שלושה ממה שזה היה לפני. במקום לעודד עלייה, תושבים חוזרים ובני משפחה שרוצים להגיע ולתמוך , אל-על, כמו תמיד, חושבים רק על הכיס שלהם ואיפה ניתן להרוויח יותר. אולי תגבו גם על מטען רגשי עודף? בושה".
עידו קינן: אירוניה - הדרך היחידה לברוח מפה עכשיו היא בקרוז של מנו ספנות.
בעד: "אל-על לא יכולה להמציא פתאום עוד שלושים מטוסים"
הלל גרשוני: "פשוט לא ייאמן שאנשים לא מוכנים להכיר בחוקים הבסיסיים ביותר של עולם הכלכלה. אין מספיק מושבים במטוסים. אין. אל-על לא יכולה להמציא פתאום עוד שלושים מטוסים. ממילא, ההיצע נשאר יציב. אבל הביקוש - בשמיים. כיצד תקבע מי יזכה בכרטיס ומי לא? אפשר בהגרלה, כמובן. אפשר גם בשיטת "הקודם זוכה". אבל לא ברור לי במה השיטות הללו מוסריות או הגיוניות יותר מן השיטה הפשוטה של מי שמוכן לשלם יותר כסף, הוא זה שזוכה. אם אתה רוצה לשלם יותר, סימן שזה יותר חשוב לך. כן, ככה בדיוק. "זה לא מוסרי", יזעקו הזועקים, "שמי שאין לו כסף לא יקבל את מה שיכול לקבל מי שיש לו כסף!". אכן, לא מוסרי. גם לא מוסרי שרק מי שיש לו כסף יכול לקנות מכונית BMW מהסדרה החדשה. או בית בסביון.
shtern14@: "מצקצקי הלשון עסוקים בלתקוף את אל על שהיא היחידה שתטוס תמיד, מאשר להפנות את זעמם לחברות שעושים כאן הון כל השנה ואין להם סימפטיה בזמן במצוקה".
@omriariav: "אפשר לשנוא את אלעל כמה שרוצים, ולפעמים בצדק, אבל כרגע הם החברה היחידה שטסה ותטוס לכל מקום בעולם מישראל ולישראל".
Natanel Layevsky: כמו תמיד בכל מצב (גם כשהמדינה תחת אש) תמשיכו לייצג את המדינה בכבוד! כל הכבוד:) גאווה ישראלית!!!!
Daniel Schussheim: "כל הכבוד לאלעל. ביטולי הטיסות היום מזכירים לנו כמה חשוב להשאר נאמנים לחברת התעופה שממשיכה לדאוג לנו גם בעת צרה. גם מדיניות הביטול והשינוי המתחשבת והסיוע הטלפוני שאין כדוגמתם. אני אישית אמליץ על אלעל ללקוחותי למשפחתי ולחברי. כי אלעל זה כמו משפחה".
* תגובת אל-על: "אל על דוחה מכל וכל את הטענות בדבר העלאת מחירים. אל על ממשיכה לטוס לישראל וממנה ובעקבות ביטול הטיסות של החברות הזרות החליפה במספר טיסות את מטוסיה ממטוסים צרים למטוסים רחבי גוף בהם מספר המושבים גדול יותר, זאת על מנת לאפשר ליותר ישראלים לחזור הביתה. מחירי הכרטיסים נקבעו מבעוד מועד בהתאם לעונה וללא קשר לביטול הטיסות של החברות הזרות. החברה לא שינתה את תמחור הכרטיסים. אנו ממשיכים לפעול לסייע לחברות הזרות שביטלו טיסותיהן להטיס את הנוסעים מישראל ואליה".