תעשיית הלייקים של הפוליטיקאים: מערכת הבחירות רק החלה - וכבר ניתן להבחין במגמה לפיה הקמפיין מתנהל בעיקר ברשתות החברתיות. אותו מסע פרסום שמוצג על המסכים של כולנו, למעשה ממוען לכל גולש באופן אישי, על פי תחומי העניין שלו.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
הסוד הוא חלק משיטת הפרסום של החברות: "אחד הדברים שאנו עושים יותר טוב זה לייצר את הבאזז. אפשר להעלות ככה את המודעות בזמן יחסית קצר", מסר נציג של חברת קידום בניו מדיה למועמד מפלגת העבודה, אלדד יניב, ששלחנו לחברה עם מצלמה נסתרת. בדרך הזו ניתן להגיע ל-48 אלף מתפקדי העבודה בזמן קצר.
ולא רק להגיע לקהל רב בזמן קצר אפשר - גם להתאים למי בדיוק רוצים להגיע: "החלק המדהים של פייסבוק הוא שאתה יכול בצורה ממומנת להגיד תקשיב, הקהל שאני רוצה שיציגו לו את זה, הם רק אלה שאני מכניס למאגר הנתונים", מסר שי עגיב מסוכנות "נטו-נט".
בתהליך הפנייה לקהל היעד של הקמפיין יש מספר שלבים, בהם "טירגוט" (מלשון Target, מטרה) - שהוא שלב איתור, פילוח וסימון קהל היעד. שלב נוסף הוא שלב ה"קוקי", בשפה המקצועית - מחרוזת אותיות ומספרים המשמשת לאימות, שמירת ומעקב על העדפות הגולש. השלב הבא הוא שלב ה"ניטור", בו מנהלים מעקב אחר שם או מותג בשיחות רשת ואיסוף כל מה שנכתב עליו.