פייסבוק אמנם תחגוג בקרוב 2 מיליארד משתמשים, אבל במקביל לשבירת השיא לכמות המשתמשים בשירות אינטרנט כלשהו, מנסה הרשת החברתית גם לגרום להם לבלות בה כמה שיותר זמן. עתה, החלה פייסבוק לבדוק פיד חדש ואלטרנטיבי, שנועד לגלות לנו אנשים ועמודים שלא הכרנו, כדי שנעשה להם לייק ונעקוב אחריהם.
ביממה האחרונה החלו מספר משתמשים בעולם לשים לב שבאפליקציית פייסבוק בסמארטפון שלהם נוסף כפתור חדש: בנוסף לאייקונים המוכרים של כדור הארץ, כפתור הווידאו והאייקון של הניוז פיד הרגיל, מוצג להם כפתור לפיד אלטרנטיבי – Explore ("גילוי"). בחלק ממכשירי אנדרואיד הכפתור מופיע בצורת אייקון של טיל/חללית, ובחלקם הוא מופיע בצורת לשונית Explore בתחתית המסך – בדומה לממשק של גרסת האייפון.
במבט ראשון, הפיד החדש נראה בדיוק כמו הפיד המוכר שלנו, וכלל בין היתר כתבות מאתרים שונים וסרטוני וידאו. אבל מבט מעמיק יותר בתכנים ובמקורות שלהם גילה שלא עשינו לייק לאף עמוד שהופיע שם. למרות זאת, ממש לא מדובר בבחירה רנדומלית של עמודים, ורובם אכן עסקו בתוכן ובתחומים בהם הבענו עניין בעבר. למעשה, ההרגשה שלנו היתה שכ-90% מהעמודים היו רלוונטיים לנו – נתון מרשים.
עוד ב-Geektime:
פייסבוק מוסיפה כלי לתכנון טיולים
האם סוללת הסמארטפון הבאה היא... פרח?
כדי להגיע לרמת הדיוק הגבוהה הזו, השתמשה פייסבוק מן הסתם בכל המידע הרב שקיים אצלה, כולל הלייקים שעשינו לעמודים השונים והתכנים אותם צרכנו, תכנים אליהם נחשפנו דרך חברים שעשו לייק ועוד. מאפיין בולט נוסף בפיד ה-Explore – כמה לא מפתיע – הוא משקל רב שניתן לתוכני וידאו.
בסך הכל, לפחות מההתרשמות שלנו, ניכר שמדובר בפיצ'ר די בשל, שלטעמנו ימצא את דרכו אל כלל המשתמשים בקרוב מאוד. עם זאת, חשוב לזכור שפייסבוק עושה כל הזמן ניסויים בתכונות ובפיצ'רים חדשים, שלבסוף לא מוצאים את דרכם למשתמשים.
כאמור, הפיד חדש והאלטרנטיבי יאפשר למשתמשים לגלות עוד עמודים ותוכן שהם לא מכירים עדיין, וכך יגרום להם להישאר עוד קצת באפליקציה. אולם במקביל, הפיד החדש יכול לשמש את פייסבוק ככלי חדש שתציע למפרסמים שלה – כלומר, מפרסמים ישלמו תמורת ההופעה והקידום בו. אם תרצו, מדובר על הגרסה של פייסבוק למנועי המלצות התוכן של אאוטבריין וטאבולה הישראליות.