קבוצת הפייסבוק "סיקרט תל אביב" היא אחת מהקבוצות הגדולות בישראל, עם כמעט 300,000 חברים, ביניהם תיירים, תושבים חדשים בעיר, ישראלים וגולשים מהעולם כולו – שכולם יחד חולקים טיפים, סודות ודברים שחשוב לדעת על העיר הלבנה. אבל בשבועות האחרונים מספרים בקבוצה – החשיפה בפייסבוק נעלמה בפתאומיות.
בפוסט שפירסם מייסד הקבוצה, ג'וני סטארק, הוא מספר: "החל מה-22 באפריל פייסבוק שינו את האלגוריתמים ובכך ירדה החשיפה שלנו בכ-90 אחוזים במהלך 24 שעות בלבד. יש כעת מאות שאלות בקבוצה שלא נענות, ואנחנו מצרים על כך".
"הקמתי את הקבוצה הזו לפני 10 שנים, ואני משקיע את כל חיי בניהול שלה – 24\7, ויחד איתי יש עוד 5 אנשים שעושים זאת בתשלום", מספר סטארק, "זה מקור המידע הגדול ביותר על תל אביב לאנשים רבים – תיירים, פליטים, תושבים חדשים או סתם אנשים שמתעניינים בעיר, ועכשיו הקבוצה הפכה לקבוצת רפאים".
סטארק מספר שהוא ניסה לפנות לפייסבוק, אך כמעט ולא קיבל תשובות. "ניסיתי לפנות לכל מי שיכולתי. לשירות הלקוחות של החברה, למשרד בישראל, אפילו שלחתי הודעה למארק צוקרברג. משירות הלקוחות קיבלנו תשובה ש'אנחנו צריכים לכתוב יותר פוסטים', והשאר התעלמו. למה בפייסבוק לא מוכנים לדבר איתנו ולהסביר לנו מה קורה?", אומר מייסד הקבוצה.
הפרט המעניין הוא שלפני כשנתיים, רגע לפני ביקורו בישראל, מארק צוקרברג הצטרף בעצמו לקבוצה וכשתוייג בפוסט, הגיב שסיבת הצטרפותו לקבוצה היא כי "כולם אוהבים חומוס". "אני פונה למארק צוקרברג – למה אתה והארגון שלך לא מוכנים לעזור לקהילה של 300,000 איש שנמצאת אצלך? פייסבוק אמור להיות בעד קהילות ושיתוף פעולה, מעולם לא הפרנו את חוקי הקהילה של פייסבוק ולא הצענו שום שירות למכירה דרך פייסבוק. מגיעות לנו תשובות".
בשנה האחרונה, פייסבוק עושה פעולות רבות על מנת לחזק את הקבוצות בפייסבוק – שינויים רבים באלגוריתמים חיזקו את הקבוצות על חשבון דפים עסקיים, ופייסבוק ישראל ארגנה בשנה האחרונה כנסים למנהלי קהילות. "מעולם לא הוזמנו לכנס כזה, כי בפייסבוק כנראה לא אוהבים קבוצות מהסוג שלנו. אנחנו רק רוצים לקבל תשובות מפייסבוק".
מפייסבוק לא נמסרה תגובה.