"אנחנו משתפים מידע לא אישי עם צדדים שלישיים", כך אומרת מפתחת האנטי-וירוס AVG, שפופולרי בין השאר כי יש לו גירסה חינמית.

 

ב-AVG פירסמו עדכון לתנאי השימוש שלהם, שייכנס לתוקף ב-15.10, ובו הסעיף החדש שמאפשר לחברה לשתף מידע על כל מי שהתקין את התוכנה. בסרטון שממחיש את תנאי השימוש החדשים ועונה לשאלות העיקריות, AVG מיוצג על ידי אשה שרוקדת עם גבר שמייצג את ה"מידע".

מידע אישי, לפי ההודעה והסרטון של AVG, לא נמסר ללא הסכמה, או במקרים ייחודיים. מידע 'לא אישי' נמסר לצדדים שלישיים - ובסרטון הוא מוצג כלחיצת יד בין המידע שמפנה את הגב לבין צד שלישי מסתורי שחובש קפוצ'ון. לא ברור אם הסרטון נועד להרגיע את החוששים מפגיעה בפרטיות, כשהם לא יודעים את הזהות של מי שמקבל את המידע שלהם - אישי או לא.

"זה פשוט", כתוב בהסבר לתנאי השימוש החדשים, "אנחנו מציעים מוצרים שעוזרים לכם לשמור על המידע, המוצרים והפרטיות שלכם. אנחנו משתמשים במידע לשפר את השירותים, לתת תמיכה", כותבים בחברה ומונים סיבות נוספות. כמו "בשביל להרוויח כסף מהדברים שאנחנו מציעים בחינם, כדי שנוכל להמשיך ולהציע אותם בחינם". עוד נכתב: "אנחנו עשויים להשתמש במידע 'לא אישי' בשביל לבנות פרופילים אנונימיים ולספק פילוח שוק וסטטיסטיקות".

בחברה אומרים שאינם יכולים להגיד במדויק איזה מידע 'לא אישי' נאסף, אבל כן מספקים הסברים כלליים. מה שנאסף, למשל, הוא מידע על סכנות פוטנציאליות למכשירים שלכם, שמות קבצים שהיו מטרות לוירוסים, מאפייני שימוש במכשירים שעליהם מותקן האנטי וירוס (כמה התקנות ביצעתם, מי היצרן), רמת הגנה על סיסמאות, מיקומים מוערכים שלכם, היסטורית גלישה וחיפוש ועוד.

מקרים בעבר הוכיחו כי גם מידע חלקי מאפשר לבנות פרופיל מדויק ולזהות אדם, ובמיוחד לפי הסטורית גלישה וחיפוש. ב-AVG אומרים כי אם יזהו מקרים כאלה, יהפכו את המידע לאנונימי.

דובר מטעם החברה אמר ל-Wired כי מי שיהיה מעוניין בכך, יוכל לכבות את אפשרות איסוף המידע גם בלי להתחיל לשלם עבור התוכנה.