בנק לאומי פרסם ביומיים האחרונים הודעות בעמוד הפייסבוק שלו לפיהם מחלקת אבטחת המידע של הבנק זיהתה בימים האחרונים נסיונות לבצע הונאת "פישינג" בלקוחות הבנק, ועל כן הוא קורא להם לשמור על עירנות ולא להיכנס לאתרים חשודים הדומים לאתר הבנק.
בדף הפייסבוק של הבנק נכתב כי ביום חמישי זיהתה מחלקת אבטחת המידע של הבנק אתר המנסה להתחזות לאתר של בנק לאומי והודיע כי הוא חסם את הגישה לחשבונות של הלקוחות הבודדים שניסו להכינס לחשבון שלהם דרך האתר המזוייף.
"בשעות אחר הצהריים זיהו אנשי אבטחת המידע של לאומי אתר אינטרנט שהתחזה לאתר לאומי. הזיהוי נעשה ברגע עלייתו לאויר ומרגע זה נוטר האתר המתחזה והלקוחות הספורים אשר נכנסו אליו בלא יודעין והזינו את שם המשתמש שלו וסיסמתו, נחסמו מיידית לגלישה. כעבור זמן קצר הורד האתר המתחזה מהרשת, והאירוע הסתיים", נכתב ביום חמישי בעמוד הפייסבוק של הבנק.
אתמול חזר הבנק על אותה הודעה ומסר כי היו גם נסיונות להנות לקוחות של בנקים נוספים וחברות אחרות בארץ ובעולם, ושוב הדגיש הבנק כי מחלקת אבטחת המידע ממשיכה לעקוב אחרי הנסיונות הללו וחוסמת את החשבונות של הלקוחות שנפל קורבן לתרמית. הבנק הדגיש בהודעה שלו כי הבנק לא נוהג לשלוח ללקוחות שלו הודעות באי-מייל.
"בימים האחרונים אנו עדים לניסיונות חוזרים ונשנים לבצע הונאת ״פישינג״ על לקוחות לאומי ולקוחות בנקים וחברות אחרות בארץ ובעולם. אנשי אבטחת המידע של לאומי עוקבים ומנטרים את כל הניסיונות הללו וחוסמים בזמן אמת את חשבונותיהם של לקוחות אשר בלא יודעין נכנסים לאתרים המתחזים ומוסרים את פרטיהם", נכתב אתמול בעמוד הפייסבוק.
נציין שפישינג (Phishing) הינה דרך ידועה עבור האקרים להשיג מידע פרטי אודות הגולש (מספר חשבון בנק, מספר כרטיס אשראי, מספר תעודת זהו וכו'). בדרך כלל הקורבן מקבל מייל הנראה זהה לעיצוב של המוסד האמיתי שמבקש ממנו להכניס שם את הפרטים המזהים שלהם. היות והעיצוב של המייל הזדוני דומה לעיצוב - במקרה הזה - של הבנק אז הרבה אנשים לא חושדים בעניין ומזינים את הפרטים שנתבקשו להזין.