במסיבה שנערכה אמש (ד') במועדון האומן 17 בתל אביב חלקה יוטיוב לראשונה כבוד לערוצי היוטיוב המובילים בישראל, שלהם יותר מ-100,000 מנויים. לבאי המסיבה ניתנו שני סוגי צמידים - צמיד לבן לצעירים וצמיד אדום לבני 18 ומעלה. זאת על מנת שהברמנים יוכלו לדעת למי מותר להגיש אלכוהול בלי להסתבך.
הצמידים הללו סימנו יותר מהכל את הניגודיות המשונה הזאת בין יוטיוב - סוג של זקן השבט בין האתרים שבהם אנחנו יכולים להתבטא - לבין הצעירים שיוצרים בו תוכן וצורכים אותו. כלומר: פייסבוק, אינסטגרם, סנאפצ'ט, האוס פארטי, מיוזקלי ורבים אחרים בהחלט מושכים אליהם בני נוער, אבל לא חיסלו את אתר הווידאו הענק של גוגל.
אחד הזוכים הוא גיא פודוליץ', המפעיל ערוץ בשם GuyTV. כשהוא עלה לבמה אמר גדי וילצ'רסקי, שהנחה את הערב יד עם לוסי איוב, שהוא לא מאמין שילד ג'ינג'י בן 17 עוקף אותו. לווילצ'רסקי, שהפך לתופעת רשת ולקומיקאי מצליח מאז המחאה החברתית, יש כ-14,000 עוקבים ביוטיוב. לפודוליץ' בן ה-17, שעליו כתבנו גם בפרויקט ראש השנה "הישראלים המשפיעים בכל גיל", יש יותר מ-176,000 עוקבים בערוץ היוטיוב שהוא מעדכן באופן קבוע.
קרין ונימרוד אלדאה מערוץ Top Geek, שהם גיקים וגיימרים מובילים וזכו גם הם בפרס, סיפרו לנו שהקהל שמגיב להם באינטרנט הוא צעיר יחסית, בעוד הקהל שמזהה אותם ברחוב ומדבר איתם הוא דווקא קהל מבוגר.
תום טרגר ואור פז מערוץ Sugarzaza קיבלו את הפרס השני שלהם, כשהם לבושים בחליפת ספיידרמן ובשמלה (כמחווה לטריי פארקר ומאט סטון, שהגיעו בשמלות לטקס האוסקר). כשביקשנו מהם טיפים ליוצרים צעירים הם הצביעו על עצמם ואמרו "שיהיה אכפת לכם קודם כל מעצמכם ומהיצירה, ורק אחר כך מהמסביב".
פרסי "כפתור כסף" נוספים על חציית רף 100,000 המנויים בערוץ ניתנו לזמרים שלמה ארצי, אייל גולן, שרית חדד, משה פרץ, פאר טסי, סטטיק ובן אל תבורי, עדן בן זקן, נואל כרמן, איזי ו-Psychedelic Universe; המוזיקאים דיג'יי ניר מיימון ודיג'יי אלון מתנה; חברות המוזיקה NMC ותטא; גופי הטלוויזיה קשת, רשת, יס, ערוצי הופ ובייבי והתוכנית קופיקו; הגיימרים Captain Cake ו-NonStopGaming; כוכבות היופי אשלי וקסמן בקשי ו-Hushed It; מאמן הכושר עידו פורטל; ערוצי המדע IndeedItDoes ו-Why; ערוצי היצירה יאיר ששון, PipeCleanerCrafts ו-2 Cats & 1 Doll; יוצר הטריילרים לסרטים Alex Luthor; והערוץ ברוסית Angelville.
מלבד כפתורי כסף, הוענק גם פרס נוסף: כפתור זהב, המסמל חצייה של רף מיליון הרשומים, לערוץ המוזיקה The Living Tombstone - השני בישראל שהגיע למיליון רשומים.
המסיבה של יוטיוב התקיימה בישראל לראשונה עקב מספר הערוצים המקומיים שזכו בפרסים. בעבר כבר הוענקו כפתורי כסף לערוצים ישראלים, אך במסגרת המסיבות שנערכו במדינות גדולות. הערוץ הישראלי הראשון שזכה בפרס היה שרוטונים ב-2013, ומאז הצטרפו אליו עומר אדם, דודו אהרון, הפרויקט של רביבו, יותם פרל, Boregore, ויקטוריה נחייצ'יק, Epic Shane Animations ו-RiskRim. הערוץ הישראלי הראשון שקיבל כפתור זהב (מיליון מנויים) היה ערוץ האנימציה לתינוקות TuTiTu.