אלה לונה פלזנס, בת 24, ותמיר זהבי, בן 29, סטודנטים שנה ג' למדעי המחשב מהמכללה האקדמית ספיר,  פיתחו את המשחק –  Out of mind כחלק ממעבדת הגיימינג במרכז היזמות והחדשנות ח"י במכללה בספיר.

המשחק Out of Mind הוא משחק תפקידים (RPG) עלילתי שמספר את סיפורה של ילדה שקטה המתעוררת בעולם מסתורי. היא יוצאת למסע למצוא את דרכה הביתה בעזרת תושבי המקום ומפענחת את התעלומה שמאחורי עברהפלזנס, מפתחת, וזהבי, מפתח ואנימטור, עבדו על המשחק במשך כחצי שנה, יחד עם אנימוטרית נוספת בשם זיוה. מטרת המשחק היא להעלות את המודעות למתמודדי נפש.

מתוך המשחק Out of mind (צילום: מתוך המשחק Out of mind)
מתוך המשחק Out of mind|צילום: מתוך המשחק Out of mind

"נכון להיום רוב המשחקים שכוללים בתוכם את תחום נפגעי הנפש מפארים את המחלה של הדמויות ומציגים אותה כחוזקה", מסבירים הסטודנטים. "בנוסף, משחקים מסוימים בוחרים להביא את נושא נפגעי הנפש לחזית בכדי להעניק עומק נוסף לדמויות שלהם. אנחנו החלטנו שאנחנו רוצים לתת במה יותר ניטרלית לתהליך שעוברים נפגעי הנפש, ולתת לשחקן בחירה במשחק. הבחירות של השחקן הן מה שיקבע את גורלה של הדמות הראשית - נורה, והאם תצליח להתמודד או לא. עלינו לזכור שהתהליך לא תמיד מסתיים ב'סשן' אחד, ופעמים רבות אדם יחזור לטיפול בהמשך".

הרעיון למשחק התחיל כפרויקט לשנה האחרונה שלהם בתואר למדעי המחשב. פלזנס היא מתמודדת בעצמה עם פוסט טראומה מורכבת (C-PTSD), ומכאן הגיע הרעיון למשחק. "אני מרגישה שפעמים רבות הנושא מקבל התייחסות באור שלילי או לחילופין מוצג באור ורוד מדי, ומאוד חשוב לי להציג את תהליך הטיפול ולהראות צדדים נוספים שבד"כ לא מוצגים במדיה. כמו גם, להראות שאין תמיד 'סוף טוב' או 'סוף רע', לפעמים התהליך פשוט ממשיך", אומרת פלזנס.

מתוך המשחק Out of mind (צילום: מתוך המשחק Out of mind)
מתוך המשחק Out of mind|צילום: מתוך המשחק Out of mind

המעבדה לגיימינג במרכז החדשנות והיזמות ח"י בספיר מספקת פלטפורמה תומכת ליזמים המעוניינים לפתח משחקי וידאו עצמאיים ומסייעת להם להתקדם משלב הרעיון עד לגרסה עובדת, שחיקה ואטרקטיבית לאוכלוסיית היעד של המשחק. נכון להיום המשחק Out of mind זמין להורדה חינם בגרסת דמו באתר. הוא מיועד ל"אוהבי פיקסל ארט, משחקים עלילתיים, פנטזיה והומור".

מה אתם רוצים לעשות בעתיד?

פלזנס וזהבי: "אנחנו רוצים להביא את המשחק לגרסה מלאה (כלומר בסביבות ה-7-8 שעות), ובנוסף רוצים להביא את תעשיית האינדי הישראלית לחזית. יש פה קהילה גדולה ותומכת שעושה דברים מדהימים והגיע הזמן שיכירו אותנו גם בעולם".