קצת יותר מחודשיים אחרי השקת המשחק הפופולארי בהיסטוריה, פוקימון גו, מודה החברה העומדת מאחוריו כי הפופולאריות שלו כבר לא בשיא.
בראיון שנערך על במת כנס Disrupt של אתר ההייטק TechCrunch, שנערך בסן-פרנסיסקו בשבוע שעבר, הודה מנכ"ל Niantic, ג'ון הנקה, כי כפי שדווח בתקשורת, מספר המשתמשים הפעילים במשחק כיום נמוך יותר מאשר בשבועות הראשונים להשקת המשחק.
אך כאן נגמרת ההסכמה של הנקה עם הפרסומים בתקשורת. לדבריו, החברה דווקא מרוצה מהמצב הזה. "אם היינו אומרים למישהו שאנחנו מתכוננים ל-500 מיליון הורדות בחודשיים, זה היה נשמע מטורף", אמר כשנשאל למה השרתים קרסו פעם אחר פעם בתקופת ההשקה. לדבריו, מספר השחקנים בשבועות הראשונים היה גבוה מדי, והחברה מעדיפה את המצב הנוכחי, של צמיחה איטית יותר אך בטוחה. "מספר השחקנים הפעילים שלנו היום (עדיין) מאוד מאוד גדול. זה מחוץ לטווח של משחק רגיל, יותר בקטגוריית אפליקציה", הוא אמר.
לדבריו, גם הסיבה לירידת ההתלהבות - תחושת המיצוי של אנשים שמצאו כבר את כל הפוקימונים או לפחות את כל אלו שניתן למצוא בסביבתם - מוטעית. "המשחק יתפתח במהלך השנים הבאות. אנחנו משחררים כל שבועיים (עדכון) וזה רק קצה הקרחון של היעד שאליו אנחנו רוצים לקחת את המשחק בעתיד", הוא הכריז. כדוגמה ליכולות עתידיות שבשבילן שווה להמשיך לשחק הוא ציין מלחמות נגד חברים, מסחר בפוקימונים ועוד.
אבל העיקר, לפי הנקה, הוא שאנשים ימשיכו ליהנות ולפגוש אנשים אחרים. "כל הרעיון של פוקימון גו היה משחק מרובה משתתפים בעולם האמיתי, אז יש לך את הדינמיקה החברתית של אנשים שמתחרבים ומשחקים יחד, שאני חושב שהוא הלב של חוויית משחק ארוכת טווח", הוא אמר. "הסוג הזה של משחק מגשים את עצמו טוב עם אנשים שמתאספים יחד לאירועים גדולים שחלקם תחרותיים, חלקם חברתיים, חלקם פשוט מסיבה גדולה. זה הרבה כיף ומגבש את בסיס המשתתפים".