פסטיבל Game In 2016 בן היומיים, שהתחיל אתמול (ד') וימשיך היום בגני התערוכה בתל אביב, מספק כמה אטרקציות די נדירות במקומותינו לאלפי המשתתפים. למשל: לשחק יחד בקבוצה של 24 משתתפים בבאטלפילד 1, שעתיד לצאת לחנויות רק מחר, לשחק בכמה דקות של Cuphead, משחק הפלטפורמה העצמאי המצופה שאמור לצאת במהלך השנה הבאה, וכמו כן ב-For honor של יוביסופט שייצא בפברואר הבא. מלבד זה, היו גם טורנירי פיפ"א ופינה נוסטלגית לגיימרים הוותיקים.

פסטיבל הגיימינג GameIn 2016 בתל אביב (צילום: אביתר ניסן)
שחקנים ב-GameIn 2016|צילום: אביתר ניסן

אפשר גם היה לפגוש שם גם את כריס בישופ, מנהל השיווק של אחת ההצלחות הגדולות של מיקרוסופט בשנה האחרונה: משחק המירוצים "פורצה הורייזן 3". המשחק, שיצא בסוף ספטמבר לקונסולות Xbox One ומחשבים אישיים, זכה לציונים ממוצעים של 9.1 מהמבקרים ו-8.2 מהקהל. זהו הכותר התשיעי בסדרת פורצה והשלישי בספין-אוף הורייזן. ההבדל העיקרי: הסדרה המקורית עוסקת במירוצי כביש מפורסמים ברחבי העולם בקטגוריות אמיתיות (נאסקר, אינדי), בעוד בהורייזן פשוט נוסעים בעולם פתוח. המשחק מתרחש באוסטרליה ובישופ מספר שהם הציבו מצלמת וידאו באיכות 12K (שאפילו לא קיימת באופן רשמי) שתצלם את השמיים שם במשך קיץ שלם, כדי שהשמיים במשחק ייראו ריאליסטיים.

בישופ מלווה את המותג בתפקידו הנוכחי 3.5 שנים, והוא נמצא כבר עשור במיקרוסופט. הוא כמובן מאוד מרוצה מקבלת הפנים לה זכה פורצה הורייזן 3 על ידי הקהל והמבקרים. "זו ההשקה המוצלחת שלנו בכל הזמנים. הביקורות והפידבקים מהנים. זה משחק כיפי אפילו לאנשים שלא כל כך אוהבים מירוצים, אלא סתם להסתובב בעולם פתוח".

האם לפורצה מוטורספורט ופורצה הורייזן יש קהלים שונים, משחק אחר או שיווק אחר?

"זה משחקים אחרים. אני אוהב לחשוב על זה שפורצה מוטורספורט הוא אני נגדך, והורייזן זה אני ואתה ביחד. הארדקור מול כיף. אחד הדברים שאני הכי אוהב שם זה שאפשר לשחק יחד עם עד שלושה אנשים. זה כמו שיש משחקי יריות שונים - לפעמים אתה רוצה להשתגע ולרסס ולפעמים משהו איטי יותר. זה קול שיש אפשרויות שונות של מרוצים".

אז זה פחות עוסק באתגר - אלא בכיף

"נכון. לא אכפת לנו מה אתה עושה, אלא שאתה נהנה. הרבה אנשים אוהבים סתם להסתובב ולחפש וליצור אתגרים משלך".

פסטיבל הגיימינג GameIn 2016 בתל אביב (צילום: אביתר ניסן)
שחקנים ב-GameIn 2016|צילום: אביתר ניסן