לא משנה כמה פעמים אגיד את זה לעצמי, זה עדיין נשמע מוזר: בשנת 2019, המשחק עם הסיפור הכי מוצלח עד כה הוא הפרק החדש בסדרת משחקי המכות האולטרה אלימה Mortal Kombat.
כן כן. הביקורת על Mortal Kombat 11 לא מתחילה בשבחים על מערכת הקרבות המאוזנת, על הגרפיקה המרהיבה או על מכות ה-Fatality המדממות. כבודם של כל אלה במקומם מונח, אבל הכוכב האמיתי של המשחק הזה, כל ברוב המשחקים האחרונים של אולפן המשחקים NetherRealm (שאחרי לסדרת מורטל קומבט ולסדרת Injustice), הוא הסיפור.
למרבה המזל, גם המכות בסדר גמור.
מכונת הזמן תעשיות בע"מ
המשחק החדש בסדרה חותם טרילוגיה שהתחילה ב-Mortal Kombat 9 שיצא ב-2011. המשחק ההוא, שבמקור נקרא בפשטות Mortal Kombat, סיפר מחדש את עלילות המשחקים המקוריים, אלא שיצאו אי שם בשנות התשעים. רק שהוא עשה את זה עם תסריט מהודק ומפתיע, שהפך עלילה לא כל כך משמעותית לסיפור נהדר.
במשחק החדש, הסיפור עולה מדרגה בעזרת מסע בזמן. הרשעית התורנית, כרוניקה, מעוניינת לנקום בריידן (אל הברקים, ואחד הגיבורים הראשיים של סדרת המשחקים), ומגייסת לשם כך את כל הנוולים של הסדרה. ובגלל שכרוניקה יכולה לשלוט בזמן, היא מגייסת את הרשעים האלה מכל מיני קווי זמן.
וכך, עבר והווה נפגשים שוב ושוב, ומאפשרים ליצור סיפור פנטזיה יעיל עם מלא טוויסטים נהדרים. בין הטוויסטים הנ"ל אפשר אפילו למצוא משהו שעד כה היה סוג של מילה גסה בסוג כזה של משחקים: פיתוח דמויות. קחו לדוגמה את דמותו של ג'וני קייג', שחקן הוליוודי שהפך ללוחם שמציל את העולם. כשג'וני מה"הווה" נפגש עם ג'וני מה"עבר", אפשר לראות כמה דמותו התפתחה במהלך סדרת המשחקים: משחקן שחצן ודוש, לגיבור ערכי ומעורר הזדהות.
למרות שחובבי משחקי מכות לא ממש סופרים את המצב הסיפורי, ה-Story Mode (מצב משחק בו צופים במלא סצנות כתובות מראש, שביניהם קרבות) הוא הלב של המשחק הזה. הוא מושקע, מפתיע, מצחיק ואפילו קצת מרגש. למעשה, שווה לשחק במשחק הזה רק בשבילו.
מרביצים חזק
ואיך הקרבות עצמם? טוב תודה. מי שמכיר את המשחקים האחרונים בסדרה לא מאוד יופתע. יש שינויים קלים פה ושם, בעיקר בממדי הכח שצריך להטעין כדי להפעיל מתקפות מיוחדות. יש גם מתקפה מיוחדת ואלימה במיוחד, שמסוגלת להוריד בערך רבע ממד-הכח של היריב, אך ניתנת להפעלה פעם אחת בלבד בכל קרב, מה שיוצר לא מעט מתח כשמנסים להחליט מתי הכי כדאי להשתמש בה.
גולת הכותרת בסדרת Mortal Kombat היתה מאז ומעולם האלימות. גם כאן מככבות מכות ה-Fatality, שמסיימות את הקרבות עם ליטרים של דם ואיברים כרותים. המכות האלה מפורטות, מגעילות ומצחיקות מתמיד. מה שכן: הן לא מומלצות בכלל לאנשים שסולדים מאלימות.
מערך הדמויות מעט רזה (צפויות להצטרף עוד כאלה בשבועות הקרובים בחבילות DLC בתשלום), אבל מאוזן ויעיל, וכולל כמעט את כל הדמויות שמצפים לפגוש במשחק בסדרת Mortal Kombat. כל דמות ניתנת גם לקוסטומיזציה, ככה שניתן ליצור גירסה משלכם לדמויות אהובות, עם סט מהלכים ייחודי ותלבושות משתנות.
גם קוד הרשת של המשחק הזה יעיל ומספק. שיחקתי בגירסת ה-Xbox One, ואף פעם לא הרגשתי שאני צריכה להמתין זמן רב מדי לחיבור, או שלאגים מעצבנים גורמים לי להפסיד (לכל ההפסדים שלי הגעתי בזכות עצמי, תודה רבה).
לא הכל מושלם
מה בכל זאת קצת מבאס במורטל קומבט החדש? הדרך בה פותחים מהלכים וחליפות חדשים. בניגוד למשחק הקודם, הפעם התוכן נפתח בצורה עיוורת המבוססת על מזל, מה שאומר שאי אפשר לתכנן מראש איזה יכולות אתם מעוניינים לפתוח, אלא פשוט צריך להתפלל שתקבלו את מה שתרצו.
גם קצב פתיחת התוכן איטי להכעיס, ודורש הרבה מאוד שעות משחק. חבל, בסך הכל, במיוחד בהתחשב בכך שהבמשחקים הקודמים הבעיה הזאת פשוט לא היתה קיימת.
למרות זאת, Mortal Kombat 11 הוא עדיין משחק מכות מעולה. בזכות הסיפור ומערכת הקרבות שלו, הוא מצליח להיות מוצר מהנה שמרגיש שלם מסך חלקיו. אלא אם כן אתם רגישים במיוחד לדם - מומלץ לכם לעשות עליו סיבוב.